Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 29. martā

Ziņas vieglajā valodā 29. martā.

Ziņas vieglajā valodā 29. martāPārsla Saktiņa

 

 

 

Sāks strādāt lielie vakcinācijas centri

Šonedēļ darbam būs gatavi lielie vakcinācijas centri.

Tajos varēs vakcinēt pret Covid-19 ļoti daudz cilvēku.

Vislielākie vakcinācijas centri būs Rīgā.

Tajos varēs sapotēt ap 40 tūkstošiem cilvēku vienā nedēļā.

Vēl deviņi vakcinācijas centri būs lielākajās pilsētās.

Tie iekārtoti koncertzālēs un sporta centros.

Ja Latvija saņems lielas vakcīnu kravas, vakcinācija šajos centros varēs sākties jau šīs nedēļas nogalē.

 

Latvijā saslimstība ar Covid-19 nesarūk

Patlaban Latvijā saslimstība ar Covid-19 nesamazinās.

Iepriekš tā ļoti lēnām mazinājās, taču tagad tas vairs nenotiek.

Arvien vairāk saslimst bērni un jaunieši no 10 līdz 29 gadiem.

Daudz slimo arī vecumā virs 80 gadiem.

 

Latvijā 167 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī atklāti 167 jauni Covid-19 gadījumi.

Pieci cilvēki miruši.

Pārbaudīti 3517 testu. No tiem pozitīvi bija 4,7%.

Slimnīcās patlaban ārstējas 728 Covid-19 pacienti, tostarp 95 ir smaga slimības gaita.

 

Lietuvā un Igaunijā vēl vairāki simti ar Covid-19 inficēto

Lietuvā Covid-19 atklāts vēl 418 cilvēki, bet miruši astoņi inficēti cilvēki.

Igaunijā aizvadītajā diennaktī inficēšanās atklāta vēl 584 cilvēkiem, bet miruši 11 cilvēki.

Igaunijas veselības ministrs izteicies, ka ierobežojumus varētu atvieglot aprīļa beigās vai maija sākumā.

 

Anglijā mīkstināti Covid-19 ierobežojumi

Anglijā Covid-19 dēļ noteiktie ierobežojumi mīkstināti.

Cilvēkiem vairs nav jāsēž mājās.

Tagad Anglijā brīvā dabā drīkst pulcēties cilvēki no divām mājsaimniecībām vai līdz sešām personām.

Taču vairāki ierobežojumi Anglijā aizvien ir spēkā.

Cilvēkus aicina strādāt no mājām un izvairīties no sabiedriskā transporta izmantošanas.

Lielbritānijā pirmo vakcīnas devu saņēmuši vairāk nekā 30 miljoni cilvēku.

 

Suecas kanālā no sēkļa noceļ kuģi

Uz Suecas kanāla sēkļa uzskrējušais konteinerkuģis "Ever Given". 2021. gada marts.

Suecas kanālā no sēkļa nocēla milzīgo konteinerkuģi.

Kuģu satiksme ir atjaunota.

Taču paies vairākas dienas, līdz izdosies likvidēt kuģu sastrēgumu.

Abās kanāla pusēs rindā gaida vairāk nekā 300 kuģi.

Kopš otrdienas kanālu nevarēja izmantot, jo tajā bija iestrēdzis gandrīz puskilometru garais konteinerkuģis "Ever Given".

Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem

 

Rīgā tīra ielas

Rīgā sāk pastiprināti tīrīt ielas no smiltīm, netīrumiem un putekļiem.

Vispirms ielās savāks smiltis.

Pēc tam ar vakuuma iekārtām jeb tā saukto "mitro tīrīšanu" pilsētu atbrīvos no putekļiem.

 

Rīgas Centrālajā stacijā slēgs vairākus sliežu ceļus

Rīgas Centrālajā stacijā līdz gada beigām būs slēgti četri galvenie sliežu ceļi.

Līdz ar to būtiski mainīts vilcienu kustības grafiks.

Izmaiņas saistītas ar dzelzceļa “Rail Baltica” būvniecību.

Vilcienu atiešanas un pienākšanas laiki ir mainīti gandrīz visiem vilcieniem.

Atšķirība no iepriekšējā grafika ir no dažām minūtēm līdz pat pusstundai.

 

Rīgas zoodārzā palikusi viena žirafe

Rīgas Zooloģiskajā dārzā palikusi tikai viena žirafe.

Pārējās ir nomirušas no dažādām dzīves laikā iegūtām slimībām.

Speciālisti saka, ka tas nav pārsteigums.

Žirafes dabā dzīvo 10–15 gadus.

Divas no vecākajām Rīgas zoodārza žirafēm bija sasniegušas 18 gadu vecumu.

Viņām konstatēts insults un arī ar vecumu saistītas gremošanas problēmas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt