Ziņas vieglajā valodā 29. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 29. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 29. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

NATO līderi atzīt Krieviju par draudu

NATO dalībvalstu līderi sanāksmē Madridē
NATO dalībvalstu līderi sanāksmē Madridē

Krievija ir nopietns drauds NATO valstīm. To atzinuši NATO valstu līderi.

Panākta vienošanās palielināt Baltijas valstu aizsardzību.

Katrā no Baltijas valstīm izveidos armijas brigādi.

Nolemts arī palielināt ātrās reaģēšanas spēkus līdz vairāk nekā 300 tūkstošiem karavīru.

Tas oficiāli apstiprināts Madridē notiekošajā NATO valstu līderu sanāksmē.

 

Kanāda paplašināt klātbūtni Latvijā

Kanāda kopā ar sabiedrotajiem paplašinās un pastiprinās savu klātbūtni Latvijā.

Latvijai ir jāizpilda vairāki mājasdarbi.

Latvijai jāattīsta savi poligoni un noliktavas.

NATO sanāksme esot tikai sākums jaunu aizsardzības plānu īstenošanai un papildu bruņoto spēku izvietošanai no sabiedroto valstīm.

 

Uzaicina Zviedriju un Somiju pievienoties NATO

NATO dalībvalstu līderi arī lēma oficiāli uzaicināt Zviedriju un Somiju kļūt par Ziemeļatlantijas alianses dalībvalstīm.

Nākamo nedēļu laikā Ziemeļatlantijas padomes sēdē varētu notikt oficiāla abu valstu pievienošanās protokola parakstīšana.

Tam sekos ratifikācijas process.

Tas jāizdara visām 30 NATO dalībvalstīm.

 

ASV pastiprinās NATO spēkus Eiropā

Amerikas Savienotās Valstis pastiprinās NATO spēkus Eiropā.

Paredzēts palielināt amerikāņu karavīru skaitu arī Baltijas valstīs.

Par to NATO sanāksmē paziņoja ASV prezidents Džo Baidens.

Kopā ar saviem sabiedrotajiem ASV nodrošinās NATO spēju stāties pretī draudiem no visiem virzieniem visās jomās.

 

Lauksaimnieku atbalstam novirza 9 miljonus eiro

Vairāk nekā 9 miljonus eiro novirzīs cūkkopībai, mājputnu un dārzeņu audzēšanai.

Tā nolēmusi valdība.

Šīs nozares esot visvairāk ietekmējis Krievijas izvērstais karš Ukrainā.

4 miljonus eiro segs no Eiropas Savienības budžeta, 5 miljonus eiro - no valsts budžeta.

 

Eiropā nākotnē netirgos jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem

Eiropas Savienība 13 gadu laikā pārtrauks jaunu iekšdedzes dzinēja automobiļu tirdzniecību.

Par to vienojušies Eiropas Savienības valstu vides ministri.

Šādā veidā līdz nullei samazinātu oglekļa dioksīda izmešu apjomu.

Tas nozīmē pilnīgu pāreju uz elektromobiļiem.

 

Gaidāma pieteikšanās studijām

Augstskolās gatavojas uzņemt jaunos studentus.

Pieteikšanās studiju programmām sāksies jau nākamajā nedēļā.

Nākamo studiju gadu augstskolās gatavojas novadīt klātienē.

Studēt aicina arī jauniešus no Ukraina.

Uzņemšanas noteikumi pielāgoti lai pilnvērtīgi varētu studēt arī cilvēki no Ukrainas.

 

Siguldā bērniem dos peldēšanas vestes

Siguldas peldvietā pie Gaujas nolemts uzlabot drošību.

Siguldas novada pašvaldība iegādāsies koplietošanas peldēšanas vestes bērniem.

Gaujas pludmalē ikviens vecāks varēs saņemt peldvestes bērnu drošībai.

 

Brīdina par negaisa risku

Trešdienas, 29.jūnija, vakarā ir spēkā oranžais brīdinājums par negaisa risku.

Negaisa laikā ir iespējams liels nokrišņu daudzums un īslaicīgi plūdi.

Atsevišķās vietās iespējama krusa un stipras vēja brāzmas.

Tuvojoties negaisam, ieteicams meklēt patvērumu slēgtās telpās.

Līdz sestdienai spēkā arī oranžais brīdinājums par ļoti stipru karstumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti