Ziņas vieglajā valodā 29. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 29. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 29.aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

No Mariupoles cer evakuēt cilvēkus

Ukraina cerēja evakuēt cilvēkus no Mariupoles.

Mariupoles rūpnīcā "Azovstaļ" jau kopš marta no Krievijas karaspēka patvērušies pilsētas aizstāvji un civiliedzīvotāji.

Līdz šim Krievija neļāva Ukrainai cilvēkus izvest.

Cerība cilvēkus evakuēt parādījās pēc Apvienoto Nāciju Organizācijas ģenerālsekretāra Antoniu Gutērreša vizītes Maskavā un Kijivā.

Taču pagaidām nav zināms, vai evakuācija notika.

 

Latvijas pārstāve vadīs "Frontex"

Latvijas pārstāve Aija Kalnāja kļuvusi par Eiropas Robežu un krasta apsardzes aģentūras "Frontex" direktori.

To uzskata par augstu novērtējumu Latvijai un arī Valsts robežsardzes spējai darboties starptautiskā līmenī.

"Frontex" uzrauga Eiropas Savienības robežu drošību.

Līdz šim organizāciju vadīja Fabriss Ledžerī. Taču viņš atkāpās no amata pārkāpumu dēļ.

Aģentūrai pārmet migrantu neatļautu atstumšanu no Eiropas Savienības robežām.

Īpaši bieži tas noticis uz Grieķijas un Turcijas jūras robežas.

 

Latvijā jauns Ukrainas bēgļu atbalsta plāns

Valdība atbalstīja jauno Ukrainas bēgļu atbalsta plānu.

Latvija gatava uzņemt ap 40 000 Ukrainas civiliedzīvotājus.

Tas nozīmē, ka uzņems vēl nedaudz mazāk, nekā jau ir uzņemti.

Bēgļu uzņemšanai valsts dos 116 miljonus eiro.

Mājsaimniecības par bēgļu uzņemšanu varēs saņemt līdz 300 eiro mēnesī.

Bēgļu izmitināšanu valsts apmaksās 90 dienas.

Pēc tam bēgļiem par mītni būs jāmaksā pašiem.

 

2000 Ukrainas bēgļu atraduši darbu Latvijā

Vairāk nekā 2000 Ukrainas kara bēgļu atraduši darbu Latvijā.

Tādi ir Valsts ieņēmuma dienesta dati.

Brīvu darba vietu ir daudz vairāk.

Patlaban Ukrainas cilvēkiem nodokļus iekasē citādāk nekā Latvijas iedzīvotājiem.

Ukrainas iedzīvotājiem nodokļi jāmaksā no pirmā eiro.

Finanšu ministrijā sola izmaiņas.

Ukraiņu iedzīvotāji lielākoties strādā mazkvalificētos darbos ar minimālo vai nedaudz augstāku atalgojumu.

 

Plāno pārdēvēt pieminekli Uzvaras parkā

Pieminekli Uzvaras parkā pārdēvēs.

Tā nolēma Rīgas domes Pieminekļu padome.

Kā turpmāk sauks pieminekli, skaidrs vēl nav.

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā piemineklim pievērsta liela uzmanība.

Izskanējis arī, ka tas ir jānojauc vai jāpārceļ uz citu vietu.

Patlaban piemineklis ir norobežots, jo eksperti to atzina par nedrošu.

 

Tiesa uzdod atbloķēt vairākus Krievijas telekanālus

Tiesa atļauj Latvijā vairākus Krievijas izklaides telekanālus.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome šos kanālus aizliedza.

Padome teica, ka tie apdraud Latvijas informatīvo telpu un ar tiem saistītie uzņēmumi ir sankciju sarakstos.

Tiesā pret padomes lēmumu vērsās uzņēmums "Global Media".

Tiesa atzina, ka Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmums ir nepamatots.

Tagad padome sola tiesas lēmumu pārsūdzēt.

 

Latvijas mūziķi dodas uz Eirovīziju

Grupa "Citi zēni"
Grupa "Citi zēni"

Uz Eirovīzijas dziesmu konkursu Turīnā devās Latvijas grupa "Citi zēni".

Mūziķi sola dziesmu konkursā atšķirties no citiem.

Latvijas dziesma izskanēs pirmajā pusfinālā 10. maijā.

Otrais pusfinālā notiks 12. maijā, bet fināls 14. maijā.

Eirovīzijas dziesmu konkursā aizliegts piedalīties Krievijas pārstāvjiem.

Aizliegums saistīts ar Krievijas iebrukumu kaimiņvalstī Ukrainā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti