Ziņas vieglajā valodā 28. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 28. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 28. novembrīDace Simanoviča

 

 

Covid-19 turpina izplatīties

Latvijā vēl 753 cilvēkiem atklāja Covid-19.

Vēl vairāk jaunu gadījumu bija tikai aizvadītajā trešdienā.

Trīs pacienti ir miruši.

Viņi bija vecumā no 80 līdz 90 gadiem.

Ļoti daudz pacientu ievietoja slimnīcās.

Kopējais Covid-19 slimnieku skaits stacionāros gan nedaudz samazinājās, jo daudzus izrakstīja.

Tomēr slimnīcās joprojām ārstējas gandrīz pieci simti cilvēku.

Liela daļa jauno saslimšanas gadījumu ir Rīgā.

Infekcija strauji izplatās arī Daugavpils apkārtnē.

Vairāki desmiti saslimušo arī Jūrmalā, tāpat Jelgavā un Rēzeknē.

 

Lietuvā vairāk nekā divi tūkstoši jaunu saslimšanu

Iepriekšējām dienām līdzīgs jauno Covid 19 saslimšanas gadījumu skaits ir arī kaimiņvalstīs.

Lietuvā to skaits joprojām pārsniedz divus tūkstošus. 11 cilvēki miruši.

Igaunijā slimību atklāja vēl 376 cilvēkiem un reģistrēja piecus jaunus nāves gadījumus.

 

Bērnu slimnīcas glābējsilītē atstāta meitenīte

Piektdienas pēcpusdienā Bērnu slimnīcas glābējsilītē atstāja mazu meitenīti.

Viņai ir četri mēneši.

Ārsti pēc pirmajām apskatēm saka, ka viņa ir vesela.

Meitenīte ir pirmais bērns šajā glābējsilītē šogad.

Glābējsiltīte ir īpaša vieta, kur vecāki, dažādu apstākļu spiesti, var anonīmi atteikties no sava mazuļa.

 

Valodniece pēta kaķu vārdus Latvijā

Sorī, Irokejs, Pikselis– tie ir tikai daži no neparastajiem kaķu vārdiem.

Tos apkopo valodniece Ilze Štrausa.

Viņa internetā ievietoja anketu, aicinot cilvēkus pastāstīt par savu kaķu vārdiem un to, kā tie tapa.

Atsaucība bija negaidīti liela.

Tagad valodniecei jāapkopo vairāk nekā 18t tūkstoši anketu.

 

Plaši protesti Francijā

Francijā šodien notika plaši protesti.

Tie vērsti pret policijas vardarbību un valdības plāniem aizliegt fotografēt un filmēt policistus, kad viņa dara savu darbu.

Valdība tā vēlas pasargāt policistus no fiziskas un psiholoģiskas ietekmēšanas.

Protestu rīkotāji sūdzas par mēģinājumiem ierobežot vārda un izteikšanās brīvību.

 

Irānas prezidents zinātnieka slepkavībā vaino Izraēlu un ASV

Irānas prezidents Hasans Rouhani.

Irānas prezidents domā, ka irāņu zinātnieka Mohsena Fahrizade slepkavībā ir vainīga Izraēla un Amerikas Savienotās Valstis.

Viņš sola atriebties tiem, kuri sarīkoja slepkavību.

Daudzi domā, ka šis zinātnieks vadīja programmu, kuras mērķis ir iegūt kodolieročus.

Irāna to noliedz.

Gan Izraēlas, gan ASV vadība, gan arī izlūkdienesti nekomentē notikušo.

 

Austrālijas austrumos liels karstums

Austrālijas austrumos ir liels karstums.

Tur gaisa temperatūra pārsniedz 40 grādus pēc Celsija.

Austrālijā tuvojas vasara un šis ir pirmais lielais karstuma vilnis.

Ugunsdzēsības dienests vairākās vietās Jaun-dienvid-velsā izsludināja augstu ugunsgrēku risku.

 

Ķibermaņa bobsleja divnieks Siguldā izcīna otro vietu

Latvijas bobslejista Oskara Ķibermaņa pilotētais divnieks šodien Siguldā Pasaules kausa trešajā posmā izcīnīja otro vietu.

Bobslejisti Oskars Ķibermanis (pa labi) un Matīss Miknis

Notika divi braucieni.

Ķibermaņa sīvākais konkurents iepriekšējā sezonā bija vācietis Frančesko Frīdrihs.

Viņam Ķibermanis piekāpās tikai otrajā braucienā.

Vēl strartēja Oskara Melbārža divnieks – viņš samierinājās ar septīto vietu.

Bet Ralfs Bērziņš trešo Pasaules kausa posmu noslēdza devītajā vietā.

 

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mākoņains.

Lai arī brīžiem skaidrosies, pa laikam iespējams arī lietus, slapjš sniegs, austrumos arī sniegs.

Ceļi var būt slideni.

Pūtīs lēns ziemeļaustrumu, austrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -2…+3 grādi, rīt dienā 0…+4 grādi.

Rīgā - lielākoties mākoņains, dienā brīžiem skaidrosies un nokrišņu nebūs.

Ziemeļaustrumu, austrumu vējš 1-5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +1…+2 grādi, dienā +2…+3 grādi.

Laika tips: 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt