Ziņas vieglajā valodā 28. martā

Ziņas vieglajā valodā 28. martā

Ziņas vieglajā valodā 28.martāAgnese Vasermane
    Koronavīrusu konstatē vēl 25 cilvēkiem

    Latvijā ar koronavīrusu ir saslimuši 305 cilvēki. Sestdien saslimšanu atklāja 25 cilvēkiem. Pirmo reizi koronavīrusu atklāja Engures novadā. Nedaudz pieaudzis saslimušo skaits Jelgavā un Babītes novadā. Taču visvairāk koronavīruss atklāts Rīgā un Jūrmalā.

    Ar koronavīrusu saslimusi arī Stradiņa slimnīcas ārste

    Koronavīruss analīzēs atklāts arī Stradiņa slimnīcas ārstei. Viņa strādāja ar vēža pacientiem. Par šo gadījumu ziņoja Latvijas Televīzija. Ārste patlaban atrodas mājās un jūtoties samērā labi.

    Trīs cilvēki koronavīrusa dēļ ir smagā stāvoklī

    Slimnīcā ar koronavīrusu patlaban ārstējas 21 cilvēks. Trīs cilvēki ir smagā stāvoklī. Divi no šiem pacientiem ir vecāki par 50 gadiem. Abiem ir stipri bojātas plaušas. Trešais pacients ir vecāks par 90 gadiem. Viņam bez koronavīrusa ir arī citas saslimšanas. Ārsti aicina sargāt no koronavīrusa vecākus cilvēkus. Viņu veselību koronavīruss skar vissmagāk.

    Latvijas robežas sargās arī zemessargi

    No nākamās nedēļas Latvijas robežas sargās arī karavīri. Viņi palīdzēs robežsargiem. Par to ziņo aizsardzības ministrs Artis Pabriks. Viņš ir no partijas „Attīstībai/Par”. Robežu karavīri sargās līdz ārkārtas situācijas beigām 14.aprīlī. Iespējams, šo laiku pagarinās. Koronavīrusa straujās izplatības laikā daudzas valstis ir slēgušas robežas. Dažādi ierobežojumi ir arī uz Latvijas robežām.

    Ierobežo veikalu darbību lielajos tirdzniecības centros

    Šajā nedēļas nogalē Latvijā ir slēgti tirdzniecības centri. Lielajos tirdzniecības centros parasti pulcējas daudz cilvēku un tur var izplatīties koronavīruss. Tāpēc valdība nolēma sestdienās un svētdienās tirdzniecības centrus slēgt. Aptiekas, pārtikas un būvniecības veikali gan sestdien, gan svētdien būs atvērti.

    Bīstams ugunsgrēks Tukumā

    Tukumā ir izcēlies bīstams ugunsgrēks. Deg atkritumi. Ugunsgrēks sākās pēcpusdienā. Uguni dzēš vairāki desmiti ugunsdzēsēju. Ugunsgrēka vietā paceļas liels, tumšs dūmu mākonis. Ugunsgrēka dzēšanu sanāca skatīties arī cilvēki. Taču ugunsdzēsēji aicina netuvoties ugunsgrēka vietai. Tukuma iedzīvotājiem iesaka sestdien vakarā nevērt vaļā logus.

    Lietuvā koronavīrusa dēļ miruši septiņi cilvēki 

    Lietuvā ar koronavīrusu miris jau septītais cilvēks. Tas bijis vecāka gadagājuma cilvēks, kurš ārstējās Klaipēdas slimnīcā. Koronavīrusu viņš ieguva no kādas mediķes. Pacientam bija vairākas citas nopietnas slimības. Ārsti uzskata, ka viņš nomira nevis no koronavīrusa, bet šīm citām slimībām.

    Krievija slēgs valsts robežas, arī kafejnīcas un restorānus

    Krievija nākampirmdien (30.martā) slēgs valsts robežas. Pāri robežai nebūs atļauts pārvietoties ne autobusiem, ne vilcieniem, ne gājējiem. Būs slēgtas arī Krievijas robežas uz ūdens. Pāri Krievijas robežām drīkstēs vest tikai kravas. Cik ilgi Krievijas robežas būs slēgtas, nav zināms. Krievijā no sestdienas uz nedēļu arī ir slēgtas visas kafejnīcas un restorāni. Ēdienu no kafejnīcām un restorāniem var vienīgi pasūtīt uz mājām. Šādu rīkojumu izdeva Krievijas valdība.

    Pulksteņa rādītāji jāpavirza stundu uz priekšu

    Naktī uz svētdienu Latvijā pulksteņa rādījums jāpamaina stundu uz priekšu. Datorā un mobilajā telefonā, visticamāk, pulksteņa rādījums nomainīsies pats. Tas nozīmē, ka svētdien būs jāceļas stundu agrāk. Kad pulkstenis būtu rādījis astoņi, pēc laika maiņas būs jau deviņi no rīta.

    Laika ziņas

    Latvijā svētdien kļūs aukstāks. Daudzviet neliels slapjš sniegs un sniegs. Svētdiena lielākajā Latvijas daļā būs mākoņaina. Vienīgi Ziemeļkurzemē spīdēs saule. Pūtīs ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš brāzmās līdz 11-19 metriem sekundē. Gaisa temperatūra naktī -1.. +2 grādi, svētdien +1.. +4 grādi.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti