Ziņas vieglajā valodā 28. maijā 

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 28. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 28. maijā 
00:00 / 04:55
Lejuplādēt

Satversmes tiesa neatzīst Varakļānu novada pievienošanu Rēzeknes novadam 

Varakļānu novada pievienošana Rēzeknes novadam neatbilst Satversmei.

Inčukalna pagasta iekļaušana Siguldas novadā, kā arī Garkalnes pagasta un Vangažu pilsētas iekļaušana

Ropažu novadā, atbilst valsts pamatlikumam.

Tā lēma Satversmes tiesa.

Pēc šī lēmuma Varakļānu novadu piedāvās iekļaut Madonas novadā.

Iedzīvotāji jau iepriekš tā vēlējās.

Tiesas lēmums ietekmēs vēlēšanu norisi.

Vēlēšanas Rēzeknes un Madonas novadā apturēja.

Tās piedāvā pārcelt uz rudeni.

Ja vēlētājam nebūs iespēja balsot vēlēšanu dienā – 5.jūnijā – , tad to varēs darīt arī dažas dienas iepriekš.

Iecirkņi strādās dažas stundas 31. maijā, kā arī 3. un 4. jūnijā.

Balsot drīkst gan Latvijas, gan Eiropas Savienības pilsoņi no 18 gadu vecuma.

Konkrētajā pašvaldībā ir jābūt reģistrētai dzīvesvietai vai jāpieder nekustamajam īpašumam.

Latvijā samazinās iedzīvotāju skaits 

Iedzīvotāju skaits Latvijā samazinās straujāk, nekā plānoja.

Šī gada sākumā Latvijā dzīvoja 1 miljons 893 tūkstoši iedzīvotāju.

Tas ir par 14 500 mazāk nekā pirms gada.

Statistika rāda, ka kļūstam vecāki.

Iedzīvotāju vidējais vecums pagājušajā gadā bija nepilni 43 gadi.

Trešdaļa no visiem valsts iedzīvotājiem dzīvo galvaspilsētā Rīgā.

Šoreiz datus vāca no dažādiem reģistriem, nevis klātienē.

Tas attaisnojās, jo Covid-19 pandēmijas dēļ tautu skaitīt klātienē nevarētu.

Daugavpils novadā uziet 30 mucas ar nezināmas izcelsmes ķīmiskām vielām

Mucās ar nezināmas izcelsmes ķīmiskām vielām
Mucās ar nezināmas izcelsmes ķīmiskām vielām

Tā kā iedzīvotāji bija vērīgi un dienesti sekmīgi sadarbojās, Daugavpils novadā izdevās novērst mēģinājumu piesārņot vidi ar bīstamām ķīmiskām vielām.

Daugavpils piepilsētas mežā vairākās vietās atrada pamestas 30 metāla mucas ar ķīmiskām vielām.

Dažās bija naftas produktu saturoši atkritumi, bet citās – nezināmas izcelsmes oranža viela.

No dažām mucām ķīmiskās vielas nonāca vidē.

Valsts policija iespējamo pārkāpēju aizturēja.

Pieļauj, ka tie varētu būt atkritumi no kāda metāla apstrādes uzņēmuma.

Latvijā atklāj vēl 354 Covid-19 gadījumus

Aizvadītajā diennaktī Latvijā reģistrēja 354 jaunus Covid-19 gadījumus un četri slimnieki miruši.

Saslimstība šobrīd būtiski samazinās.

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs ir zemākais pēdējā pusgadā.

Igaunijā vēl 140 jaunu Covid-19 gadījumu, miruši trīs slimnieki.

Lietuvā inficēšanos apstiprināja vēl 503 cilvēkiem, 5 miruši.

Pret Covid-19 ar “Pfizer” drīkst vakcinēt arī daļu bērnu

Eiropas Zāļu aģentūra apstiprinājusi, ka "Pfizer" Covid-19 vakcīna ir droša bērniem no 12 līdz 15 gadiem.

Līdz šim tā bija apstiprināta pieaugušajiem no 16 gadiem.

Aģentūra atzinumu nosūtīja Eiropas Komisijai.

Tuvākajā laikā tā pieņems gala lēmumu, kas attieksies uz visu Eiropas Savienību.

Latvijā bērnus vecumā no 12 līdz 15 gadiem plāno vakcinēt no 2. jūnija.

Lietuva izraida baltkrievu diplomātus 

Lietuva izraidīja vairākus baltkrievu diplomātus.

Tā kaimiņvalsts izrādīja solidaritāti Latvijai, pēc tam kad mūsu valsts diplomātus izraidīja no Baltkrievijas.

Lietuva kopā ar citām valstīm arī turpina izmeklēt pasažieru lidmašīnas piespiedu nolaišanos Minskā.

Savu izmeklēšanu sāka arī Amerikas Savienoto Valstu Federālais izmeklēšanas birojs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti