Ziņas vieglajā valodā 28. maijā

Ziņas vieglajā valodā 28. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 28. maijāĢirts Auzāns

     

     

     

    Krīzes atbalsts saglabāsies līdz gada beigām

    Valdība apstiprināja Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu.

    Šajā likumā valdībai paredzētas plašas pilnvaras ātrai lēmumu pieņemšanai.

    Tostarp likums ļauj valdībai noteikt jaunus ierobežojumus arī pēc 9. jūnija.

    Šajā datumā paredzēts Latvijā izbeigt ārkārtējo situāciju, kas izsludināta Covid-19 dēļ.

    Valdība arī nolēma, ka līdz pat šī gada beigām saglabāsies valsts atbalsta pasākumi.

    Saglabās iespēju Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmējiem pieteikties garantētiem aizdevumiem „Altum” programmā,

    Saglabās iespēju nodokļu samaksas termiņa pagarināšanai uz trīs gadiem.

    Saglabās arī pārmaksātā pievienotā vērtības nodokļa ātrākas atmaksas režīmu.

    Savukārt dīkstāves pabalsta saņēmēju loks sarūk.

    Šo atbalsta formu pēc 30. jūnija vairs neturpinās.

    Tā vietā valsts piedāvās vērienīgu pārkvalifikācijas programmu.

    Šajā programmā piedalīsies arī augstskolas un arodskolas.

     

    Miris vēl viens Covid-19 slimnieks

    Pagājušajā diennaktī Latvijā miris vēl viens Covid-19 slimnieks.

    Tā liecina Slimību profilakses un kontroles centra apkopotā informācija.

    Mirušais ir vecuma grupā no 70 līdz 75 gadiem.

    Viņam bija vairākas hroniskas saslimšanas.

    Diennaktī veikti teju divtūkstoš Covid-19 testu.

    Saslimšana atklāta četriem iedzīvotājiem.

    Trīs no četriem saslimušajiem ir reģistrēti Priekuļu novadā.

     

    Nevienojas par atbalstu studentiem

    Saeimas deputātu vairākums noraidīja vairākus opozīcijas deputātu rosinātos atbalsta pasākumus studentiem.

    Debates bija ilgas un asas.

    Latvijas Studentu apvienība iepriekš cēla trauksmi, ka Covid-19 krīzes radīto finansiālo grūtību dēļ vairāki tūkstoši studējošo varētu pārtraukt studijas.

     

    Protestēja pret 44 koku ciršanu Rīgā

    Protesta akcija pret VDD ēkas būvniecību

    Rīgā notika protests pret Marsa parka apbūvi un tur augošo 44 koku nociršanu.

    Protestā piedalījās ap 370 pieteikto dalībnieku.

    Pēc neoficiālām organizatoru aplēsēm vēl aptuveni ceturtā daļa dalībnieku ieradās bez pieteikšanās.

    Protestētāji ieradās no dažādām Rīgas apkaimēm.

    Viņi Latvijas Radio skaidroja, ka protestē, jo pilsētā ir svarīgi saglabāt zaļās zonas, un solīja cīņu nepārtraukt.

    Bijušā velotreka Marss teritorijā plānots celt Valsts drošības dienesta ēku.

     

    Kuldīgā atjauno veselības aprūpes pakalpojumus

    No 29.maija Kuldīgas slimnīca atjaunos pierakstu pie speciālistiem.

    Atjaunos plānveida veselības aprūpes pakalpojumus, ieskaitot plānveida operācijas un endoskopijas izmeklējumus.

    Joprojām saglabāsies ierobežojumi pacientu apmeklējumiem nodaļās.

    Būs jāievēro piesardzības pasākumi.

     

    Dienvidkorejā pieaug inficēšanās

    Dienvidkorejā pieaudzis jauno Covid-19 gadījumu skaits.

    Tādēļ Dienvidkoreja šodien atjaunoja vairākus ierobežojumus.

    Seulas apkārtnē atkal slēgs muzejus, parkus un mākslas galerijas.

    Uzņēmumus aicina atkal īstenot elastīgu pieeju darba organizēšanā.

     

    Horvātija atver robežu vairāku valstu pilsoņiem

    Horvātija atvēra robežu bez kādiem ierobežojumiem desmit Eiropas Savienības valstu pilsoņiem, tostarp arī Latvijas pilsoņiem.

    Horvātijas valdība šādi atbalsta valstij svarīgo tūrisma sektoru, kas cietis koronavīrusa pandēmijā.

     

    Francijā mīkstina ierobežojumus

    Francijā koronavīrusa krīzei mazinoties, no nākamās nedēļas atļaus atsākt darbu kafejnīcām, bāriem un restorāniem.

    Tomēr to ļaus tikai ar zināmiem ierobežojumiem.

    Tā pavēstīja valdība.

    Atcels arī ierobežojumus ceļojumiem valsts iekšienē.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti