Ziņas vieglajā valodā 28. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 28. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 28. jūlijāĢirts Auzāns

    IZM piedāvā trīs scenārijus skolu darbam Covid-19 laikā

    Otrdien valdība apstiprināja noteikumu projektu par mācību procesa organizēšanu jaunajā mācību gadā. Plānots, ka mācības notiks klātienē, ja epidemioloģiskā situācija jeb situācija ar Covid-19 nepasliktināsies.

    Galvenie drošības pasākumi būs higiēnas ievērošana, personīgā veselības stāvokļa uzraudzība un fiziskā distancēšanās.

    Ja distancēšanās skolu koplietošanas telpās nebūs iespējama, tad jāizvēlas B variants. Tas paredz, ka klātienē mācās tikai pirmās līdz sestās klases skolēni.

    Pavisam izstrādāti trīs plāni, kā septembrī skolās organizēt mācības.

    Trešais plāns paredz, ka visi mācās attālināti.

    No 1. augusta kultūras pasākumos būs 1 metra distance sēdvietās

    Kultūrvietās notiekošo pasākumu apmeklētājiem no 1.augusta sēdvietās būs jāievēro savstarpēja viena metra distance. Tā otrdien nolēma valdība.

    Muzeju, bibliotēku, kultūras centru, teātru ēku un citu kultūrvietu apmeklētāji drīkstēs sēdēt divatā, ja nebūs no vienas mājsaimniecības. Savukārt vienas mājsaimniecības locekļi drīkstēs sēdēt ne vairāk kā četru personu grupā.

    Starp katru sēdvietu grupu būs jānodrošina viena metra distances ievērošana vai aizsargbarjeras uzstādīšana.

    Viesstrādniekiem Latvijā Covid-19 analīzes būs obligātas

    No 1.augusta visiem, kas ieradīsies Latvijā strādāt no tām valstīm, kurās ir liela saslimstība ar Covid-19, būs obligāti jāveic divas analīzes. Tā otrdien nolēma valdība.

    Jaunie noteikumi attieksies arī uz kultūras jomas darbiniekiem.

    Līdz analīžu rezultāta saņemšanai būs jāatrodas pašizolācijā. Ja analīzēs jauno koronavīrusu neatklās, iebraucēji drīkstēs sākt strādāt.

    Uzņēmēji norāda, ka jaunās prasības viņiem radīs papildu izmaksas, tomēr mediķu ieteikumi ir jāņem vērā.

    Gulbenes novadā Covid-19 ierobežošanai ievieš ārkārtējās situācijas laikā noteiktos ierobežojumus

    Gulbenes novada pašvaldība un tās padotībā esošās iestādes no otrdienas ievēros pastiprinātus drošības pasākumus.

    Ierobežojumi ir līdzīgi tiem, kādi bija ārkārtas situācijas laikā visā valstī.

    Stingrāki ierobežojumi noteikti tādēļ, ka Gulbenes novadā palielinājusies saslimstība ar Covid-19.

    Stingrāki ierobežojumi būs spēkā līdz 12. augustam.

    Latvijā reģistrēts viens jauns Covid-19 gadījums

    Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāts viens jauns Covid-19 gadījums. Tā vēstīja Slimību profilakses un kontroles centrs. Šis saslimušais dzīvo Rīgā.

    Pēdējā diennaktī Covid-19 testi veikti 1574 cilvēkiem. Slimnīcā nav ievietots neviens ar Covid-19 saslimušais.

    Patlaban slimnīcā ārstējas divi Covid-19 slimnieki - abi ar vidēji smagu slimības gaitu.

    Nedēļas laikā vēl septiņi ar Covid-19 saslimušie ir izveseļojušies.

    KNAB veicis kratīšanu Jelgavas prokuratūrā

    Korupcijas un novēršanas apkarošanas birojs (KNAB) šomēnes aizturējis Jelgavas prokuratūras prokuroru. Tā vēstīja aģentūra LETA.

    Jelgavas prokuratūras virsprokurore Vida Kravcova aģentūrai LETA apstiprināja, ka KNAB šomēnes veica kratīšanu prokuratūrā. Viņa kratīšanas iemeslus nezinot.

    Virsprokurorei neesot arī zināms, vai kāds no kolēģiem ir aizturēts.

    Pašlaik prokuratūra turpina darbu ierastajā režīmā.

    Alsungas novada dome vērsīsies Satversmes tiesā

    Alsungas novada domes sēdē deputāti nolēma iesniegt Satversmes tiesā pieteikumu.

    Tajā apstrīd Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā paredzēto Alsungas novada iekļaušanu Kuldīgas novadā.

    Deputāti uzskata, ka likums ir pieņemts, neapspriežoties ar pašvaldību un tās iedzīvotājiem.

    Tas ir pretrunā Satversmei.

    Satversmes tiesā vērsušies vairāki novadi, kas apstrīd administratīvi teritoriālo reformu.

    Lietuvā atjaunota e-veselības sistēmas darbība

    Lietuvā šodien atjaunota e-veselības sistēmas "e.sveikata" darbība.

    Lietuvas e-veselības sistēma pārstāja darboties pirms vairāk nekā nedēļas.

    Lietusgāžu izraisīta caurules plīsuma dēļ applūda Lietuvas Reģistru centra serveru telpa.

    Visus sistēmā uzkrātos datus izdevies sekmīgi atjaunot.

    Atsevišķi traucējumi vēl iespējami.

    Igaunija būvēs dronu operatoru mācību centru

    Igaunija un Luksemburga vienojušās par sadarbību bezpilota lidaparātu operatoru sagatavošanas jomā.

    Igaunijas Jervas apriņķī būvēs dronu operatoru mācību centru.

    To cels Koigi lidlauka teritorijā. Lidlauks pieder Igaunijas zemessardzei "Kaitseliit".

    Otrdien lielākoties līs valsts austrumu daļā

    Naktī Latviju no dienvidrietumiem šķērsos negaisa mākoņi. Tie daudzviet atnesīs stipras lietusgāzes un vēja brāzmas. Iespējama arī krusa. Gaisa temperatūra naktī: + 17…+19 grādi.

    Rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums. Priekšpusdienā vietām īslaicīgi līs un ducinās pērkons. Lielākoties lietus gaidāms valsts austrumu daļā. Pūtīs mērens R, DR vējš, valsts rietumu daļā brāzmās līdz 16 m/s. Gaisa temperatūra: +18…+23 grādi.

    Rīgā bez būtiskiem nokrišņiem. Gaisa temperatūra: naktī ap +19 grādiem, rīt dienā +22 grādi.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti