Ziņas vieglajā valodā 28. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 28. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 28. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pieaug pieprasījums pēc zupas virtuvēm

Zupas virtuve pie Ģertrūdes baznīcas Rīgā.

Cenu kāpuma dēļ palielinās pieprasījums pēc bezmaksas pārtikas.

Daudz cilvēku dodas uz zupas virtuvēm, lai dabūtu siltu ēdienu.

Lai gan arī ēdinātājiem izmaksas ir lielākas, porcijas nav mazinājušās.

 

Latvijas ekonomika pērn pieauga par 4,7%

Latvijas ekonomikas izaugsme pērn bija 4,7%.

Tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes ātrais novērtējums.

Gada pēdējā ceturksnī iekšzemes kopprodukts pieauga par 3,4%.

Sliktāk gāja ražojošām nozarēm, bet pieaugums bija pakalpojumu nozarēs.

Ekonomiku ietekmēja gan mājsēde, gan bieža Covid-19 ierobežojumu maiņa, gan arī cenu kāpums, ģeopolitiskie riski un pat laikapstākļi.

 

Trešdaļa Covid-19 testu pozitīvi

Vēl gandrīz 8700 cilvēkiem Latvijā atklāja Covid-19.

No visiem izmeklējumiem pozitīvi bija vairāk nekā trešā daļa.

Aizvadītajā diennaktī miruši deviņi inficētie.

Divi no viņiem bija vakcinēti.

Covid-19 pacientu skaits slimnīcās tuvojas astoņiem simtiem.

Slimo arī mediķi, bet šobrīd situācija nav kritiska.

 

Diennakti strādās ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 no nākamās nedēļas strādās visu diennakti.

Tas tāpēc, lai atslogotu ģimenes ārstus.

Zvanot uz šo tālruni, mediķi skaidros, kā jārīkojas, ārstējot Covid-19 mājās.

 

Novērš vēl 46 cilvēku mēģinājumu nelikumīgi iekļūt Latvijā

Robežsardze novērsa vēl 46 cilvēku mēģinājumu nelikumīgi šķērsot Latvijas–Baltkrievijas robežu.

Vienam cilvēkam humānu apsvērumu dēļ atļāva ienākt Latvijā.

Lietuvā šādu mēģinājumu ir arvien mazāk – aizvadītajā diennaktī tur mēģināja iekļūt 17 migranti.

 

Latvijas karavīri apmācīs ukraiņus

Latvija plāno sūtīt karavīrus uz Ukrainu, lai apmācītu un atbalstītu Ukrainas drošības spēkus.

Par to spriedīs Saeima.

Mūsu karavīri būs Kanādas vadītā operācijā un darbosies poligonos un mācību centros.

Aizsardzības ministrs uzsver, ka mācību misija plānota jau pirms kāda laika.

 

Krievija sola aizstāvēt savas intereses

Krievija nesen prasīja no Rietumiem "drošības garantijas".

Pēc ASV atbildes saņemšanas situāciju komentēja Krievijas ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs.

Viņš uzsvēra, ka Krievija nevēlas karu, tomēr tā aizstāvēs savas intereses.

 

Aug bažas par Krievijas plāniem iebrukt Ukrainā

Krievijas armija nogādājusi asins krājumus un medicīniskos materiālus pie robežas ar Ukrainu.

Tas vēl vairāk pastiprina bažas par iespējamo uzbrukumu.

To atklāj trīs ASV amatpersonas.

 

Lietuva varētu atteikties no Covid-19 sertifikātiem

Lietuvā plāno lemt par Covid-19 sertifikātu atcelšanu.

Par to spriež arī Igaunijā.

Šajā kaimiņvalstī gan pie varas esošās partijas uzskata, ka tam vēl nav īstais laiks.

Vispirms jāsagaida Covid-19 vīrusa omikrona paveida izraisītā saslimstības viļņa beigas.

 

Latvijā viena no mazākajām minimālajām algām ES

Latvijā ir otrā zemākā minimālā mēnešalga Eiropas Savienībā.

Latvijā minimālā alga ir 500 eiro mēnesī.

Vēl zemāka tā ir tikai Bulgārijā – 332 eiro.

Savukārt lielākā minimālā mēnešalga ir Luksemburgā, kur tā pārsniedz 2200 eiro.

 

Gaida ziemas olimpiskās spēles

Nākamnedēļ sāksies ziemas olimpiskās spēles.

Spēļu olimpiskās uguns stafete šoreiz būs daudz kompaktāka.

Tas tāpēc, lai neradītu papildu epidemioloģiskos riskus.

Olimpisko uguni oktobrī iededza Grieķijā un lidmašīnā nogādāja Pekinā.

Olimpiskās spēles sāksies nākampiektdien un turpināsies līdz 20. februārim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt