Ziņas vieglajā valodā 28. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 28. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 28. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Līdz vasaras beigām grib vakcinēt 70% pieaugušo pret Covid-19

Valdība grib līdz vasaras beigām pret Covid-19 vakcinēt 70% cilvēku.

Cilvēkus potēšanai reģistrēs vienā sarakstā.

Ja kāds negribēs potēties, tad poti piedāvās nākamajam sarakstā.

Taču vispirms paredzēts sapotēt mediķus, sociālo centru darbiniekus un vecākus cilvēkus.

Lielas vakcīnu piegādes Latvijai varētu būt aprīlī.

Tā domā veselības ministrs Daniels Pavļuts ("Attīstībai/Par!").

 

Izvērtēs Covid-19 ierobežojumus

Valdība nākamnedēļ izvērtēs valstī ieviestos ierobežojumus.

Ierobežojumiem jābūt jēgpilniem un efektīviem, tāpēc valdība tos pārskatīs.

Tā teica Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").

Kariņš uzskata, ka ir pāragri ierobežojumus atvieglot, jo saslimstība ar Covid-19 samazinās ļoti lēni.

 

Latvijā 965 jauni Covid-19 gadījumi

Latvijā aizvadītajā diennaktī atklāti 965 jauni Covid-19 gadījumi.

Desmit cilvēki miruši.

Uz slimnīcu aizvesti vēl 110 Covid-19 pacienti.

Kopumā stacionāros ārstējas 1047 pacienti, 103 ir smaga slimības gaita.

 

Ministre atsakās no deputātes mandāta

Labklājības ministre Ramona Petraviča
Labklājības ministre Ramona Petraviča

Labklājības ministre Ramona Petraviča ("KPV LV") atteikusies no Saeimas deputātes mandāta.

Viņa būs tikai ministre.

Līdz šim Petraviča pildīja ministres un deputātes pienākumus.

Petraviča saka, ka jau decembrī domājusi atteikties no deputātes darba, jo ministrijā pandēmijas dēļ darbs kļuvis sarežģītāks.

 

Atkāpies Jēkabpils mērs

No amata atkāpies Jēkabpils mērs Aivars Kraps.

Viņš arī apturējis darbību partijā „Latvijas attīstībai”.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Jēkabpils pašvaldības amatpersonas tur aizdomās par likumu pārkāpumiem.

KNAB aizliedzis Krapam pildīt domes priekšsēdētāja pienākumus.

 

Atsakās atbrīvot Navaļniju

Maskavas tiesa neatbrīvoja no apcietinājuma Krievijas opozicionāru Alekseju Navaļniju.

Viņam cietumā jāpaliek līdz 15. februārim.

Navaļniju aizturēja pirms 11 dienām lidostā pēc atgriešanās no Vācijas.

Navaļnijs un viņa advokāti uzskata, ka varasiestādes pārkāpj likumu, lai demonstrētu savu varu.

Navaļnija līdzgaitnieki aicina tautu svētdien atkal pulcēties uz protestiem pret Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

 

Polijā protestē pret abortu aizliegumu

Polijā cilvēki protestē pret abortu aizliegumu.

Pagājušajā naktī spēkā stājās pretrunīgais Konstitucionālās tiesas spriedums par abortiem.

Protesti notika lielākajās Polijas pilsētās.

Demonstrācijas bija mierīgas.

Tuvākajās dienās gaidāmi jauni protesti.

Polijas cilvēktiesību komisārs sacīja, ka tiesas spriedums “ierobežo sieviešu tiesības un nodod viņas spīdzināšanai”.

 

Paziņoja "Purvīša balvas" kandidātus

No 53 mākslas notikumiem eksperti izvēlējās 8.

Purvīša balvas ieguvēju uzzināsim 11. jūnijā.

Bet jau tagad zināms, ka mūža balvu saņems gleznotāja Maija Tabaka.

 

Apbalvo filmas “Dvēseļu putenis” mūzikas autori

Filmas “Dvēseļu putenis” mūzikas autore Lolita Ritmane saņēmusi Holivudas vizuālo mediju mūzikas balvu par labāko oriģinālmūziku filmai svešvalodā.

Ritmane visvairāk ir gandarīta par to, ka “Dvēseļu putenis” un tās mūzika spējusi sasniegt skatītājus arī Amerikas Savienotajās Valstīs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti