Ziņas vieglajā valodā 28. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 28. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 28. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Jauni pasta tarifi

Janvārī mainīsies cenas daudziem pasta pakalpojumiem.

Tas skars gan sūtījumus Latvijā, gan uz ārzemēm.

Piemēram, vienkāršu vēstuli varēs nosūtīt, maksājot 1,20 eiro līdzšinējā viena eiro vietā.

Pirmā kovidpote Latvijā – pirms gada

Aprit tieši gads kopš Latvijā sāka potēt pret Covid-19.

No vakcīnu trūkuma līdz pārpilnībai – tā īsumā var raksturot šo laiku.

Lai gan vakcīnu šobrīd ir daudz, joprojām ne visi vēlas potēties.

Rindas uz sertifikātu drukāšanu

Savukārt vakcinētajiem, kuri nelieto internetu, ir grūti saņemt kovida sertifikātu.

Tas tāpēc, ka klientu centros ir lielas rindas un, piemēram, Rēzeknē ir jāgaida trīs nedēļas.

Pavisam ir vairāk nekā 200 klientu apkalpošanas centru un katrā no tiem kārtība var atšķirties.

Sertifikātu izsniedz arī vietās, kur saņemta vakcīna.

Jaunākā statistika

Aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja 1186 cilvēkiem, miruši 22 inficētie.

No gandrīz 10 tūkstošiem testu pozitīvi bija 12%.

Joprojām visvairāk slimo Ventspils un Madonas novadā.

Latvijas slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinājies līdz 499.

Restorāni gadumijā

Gadumijā Vecrīgā strādās tikai daži restorāni, lai gan valdība nesen atļāva šajā naktī strādāt līdz pat 6 no rīta.

Vairums no restorāniem vakarā durvis slēgs.

Tas saistīts arī ar to, ka valdība izmaiņas noteikumos pieņēma pārāk vēlu.

Nošķir varmākas

Valsts policija deviņos mēnešos vairāk nekā 400 gadījumos nošķīra varmāku.

Vidējais varmākas vecums ir 43 gadi.

Visbiežāk aizsargājamā persona bija sieviete.

Policija aicina par vardarbību ziņot.

Eiropas cilvēks Latvijā

Gada "Eiropas cilvēks Latvijā" ir mākslas vēsturnieks, gleznotājs un Rundāles pils bijušais direktors Imants Lancmanis.

Titula ieguvēju noskaidro sabiedrības balsojumā.

Tā pasaka paldies cilvēkam, kurš stiprina Latvijā Eiropas vērtības un spodrina Latvijas vārdu Eiropā.

Atpaliek vakcinācijas plānu izpilde

Pasaules Veselības organizācija gribēja, lai līdz gada beigām katrā valstī pret Covid-19 būtu vakcinēti vismaz 40% iedzīvotāju.

Šo mērķi organizācija nesasniegs, jo tik daudz potēto nebūs aptuveni pusē no organizācijas 194 valstīm.

Īpaši atpaliek Āfrika.

Pasaules Veselības organizācija pie tā vaino vakcīnu uzkrāšanu – sevišķi bagātajās Rietumu valstīs, kur jau sākta balstvakcinācija.

Jauni ierobežojumi

Covid-19 jaunā varianta izplatības dēļ vairākas valstis turpina noteikt dažādus ierobežojumus.

Stingrāki ierobežojumi no šodienas ir astoņās Vācijas federālajās zemēs.

Francijā savukārt vismaz trīs dienas nedēļā obligāti būs jāstrādā no mājām.

Ir arī citi ierobežojumi.

Gan Vācijā, gan Francijā daļa iedzīvotāju ar to nav apmierināti un rīko protesta akcijas.

Krievijā likvidē organizāciju

Krievijas Augstākā tiesa likvidēja organizāciju "Starptautiskais Memoriāls".

Ar šādu prasību tiesā vērsās Ģenerālprokuratūra.

Tā uzskatīja, ka organizācija "rada iespaidu par PSRS kā teroristisku valsti''.

"Starptautiskā Memoriāla" pārstāvji spriedumu pārsūdzēs un gatavi vērsties Eiropas Cilvēktiesību tiesā.

Laika ziņas

Būs mākoņains, vietām skaidrosies.

Naktī nokrišņu nebūs, bet dienā dažviet Kurzemē nedaudz snigs.

Pūtīs mērens dienvidaustrumu vējš, kas naktī un dienas pirmajā pusē piekrastē būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī -10…-5 grādi, austrumu rajonos līdz -13 grādiem.

Dienā -8…-3 grādi.

Rīgā – pārsvarā mākoņains, bez nokrišņiem.

Gaisa temperatūra naktī -7…-6 grādi, dienā -6…-4 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti