Ziņas vieglajā valodā 28. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 28. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 28. decembrīDace Simanoviča

 

 

Ambulatoros pakalpojumus pagaidām neierobežos

Ārstniecības iestādēs plānveida ambulatoros pakalpojumus pagaidām neierobežos.

Lai Covid-19 izplatītos mazāk, vēl no rīta Veselības ministrija tādu iespēju apsvēra.

Pēc apspriedes ar speciālistiem pagaidām no šī plāna atteicās.

Tomēr poliklīnikās būs stingrākas drošības prasības.

Tas tāpēc, lai nesaslimtu mediķi un arī paši pacienti.

Šobrīd jau uz laiku atcelti plānveida pakalpojumi slimnīcās.

Tikai trešdaļa zina, kā saslima ar Covid-19

Saslimstība ar Covid-19 Latvijā joprojām ir augsta.

Tikai aptuveni trešdaļa cilvēku zina, kā inficējās.

Iepriekš infekcijas avotu varēja noteikt vairāk cilvēku.

Vairāk ir to cilvēku, kuri inficējas no kāda slima mājinieka.

Aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja vairāk nekā 500 cilvēkiem, 19 miruši.

Pārbaudīja aptuveni 4500 cilvēkus.

Stacionēja 78 Covid-19 slimniekus, bet četrreiz mazāk izrakstīja no slimnīcām.

Joprojām slimnīcās ārstējas vairāk nekā 1000 koronavīrusa pacientu.

61 ir smaga slimības gaita, un tas ir vairāk nekā jebkad iepriekš.

Latvijā sāk vakcinēt pret Covid-19 

Latvijā pirmdien pirmās vakcīnas pret Covid-19 saņēma tie mediķi, kuri strādā ar koronavīrusa pacientiem.

Vakcinē arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekus.

Pēc tam vakcinēs citus cilvēkus – tos, kuri saistīti ar sociālās aprūpes centriem, seniorus un cilvēkus ar hroniskām slimībām.

Līdz rudenim pakāpeniski vakcīna būs pieejama visiem iedzīvotājiem.

Latvijā atgriežas vairāki desmiti tautieši no Lielbritānijas

Pirmdien, 28. decembrī, ar īpašu lidmašīnas reisu mājās atgriezās tautieši no Lielbritānijas.

Atgriezties dzimtenē gribēja 140 cilvēku.

Tomēr to varēja izdarīt mazāk cilvēku – tikai tie, kuriem nebija citas izejas.

Daļa no lidojuma atteicās paši.

Visiem atbraucējiem desmit dienu jāpavada valsts apmaksātā viesnīcā pašizolācijā.

Baltijas jūrā noplūdusi nafta

Lietuvā no Būtiņģes termināļa Baltijas jūrā noplūda nafta.

Tā nonāca Latvijas ūdeņos.

Varētu būt, ka jūrā nokļuva viena līdz divas tonnas naftas.

Naftas savākšanu apgrūtina viļņi jūrā.

Incidents notika, jo Būtiņģes terminālī atvienojās caurule.

Uz notikuma vietu devās arī Latvijas Jūras spēku patruļkuģis.

Ja vajadzēs, tas palīdzēs.

Vides eksperti domā, ka nesavāktā nafta krastā nenonāks.

Pēc dažām dienām to ieskalos dziļāk jūrā.

Latvija atbalsta vienošanos starp ES un Lielbritāniju

Latvija atbalstīja vienošanos starp Eiropas Savienību un Lielbritāniju.

Šis līgums nosaka abu pušu attiecības pēc breksita.

Premjers saka, ka šī vienošanās būs labs pamats arī Latvijas un Lielbritānijas turpmākajām attiecībām.

Visām Eiropas Savienības dalībvalstīm vienošanās jāatbalsta līdz otrdienas pēcpusdienai.

Lielbritānijā par to balsos trešdien.

Baltkrievijā februārī sola visas Baltkrievijas Tautas sapulci

Visas Baltkrievijas Tautas sapulce notiks nākamā gada februārī Minskā.

Tādu rīkojumu parakstīja līdzšinējais Baltkrievijas vadītājs Aleksandrs Lukašenko.

Gaidāms, ka uz šo sanāksmi ieradīsies līdz pat 2700 pārstāvjiem no visiem Baltkrievijas reģioniem.

Tajā spriedīs par valsts attīstību turpmākajos piecos gados.

Analītiķi uzskata, ka šādi Lukašenko varētu formāli aiziet no prezidenta amata, bet palikt par šīs sapulces vadītāju.

Baltkrievijas pašreizējais līderis Aleksandrs Lukašenko. 2020. gada 8. decembris.

Astoņām ES valstīm kavēta Covid-19 vakcīnu piegāde

Vakcīnu pret Covid-19 piegāde kavēta astoņām Eiropas Savienības valstīm.

Tur ir sarežģījumi ar vakcīnas uzglabāšanu transportēšanas laikā.

Vakcīna jāuzglabā īpašos apstākļos.

Spānija neatklāj tās valstis, uz kurām bija problēmas ar transportēšanu, bet zināms, ka viena no tām ir Vācija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt