Ziņas vieglajā valodā 27. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 27. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 27. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Lems par obligātu vakcināciju pret Covid-19 konkrētās profesijās

Valdība rīt plāno lemt par obligātu vakcināciju pret Covid-19 pedagogiem, mediķiem un sociālas aprūpes darbiniekiem.

Kad prasība stāsies spēkā, uzzināsim rīt.

Paredzama arī plašāka Covid-19 sertifikātu izmantošana.

 

Vakcinācijas pret Covid-19 rādītāji uzlabojušies

Pagājušajā nedēļā vakcinācijas pret Covid-19 rādītāji uzlabojušies.

To pavēstīja veselības ministrs Daniels Pavļuts ("Attīstībai/Par!").

Poti saņēma vismaz 36 000 tūkstoši cilvēku.

Kopumā vakcinācijas procesu noslēguši 44,1% iedzīvotāju.

 

Palielinās smagi slimo Covid-19 pacientu skaits

Covid-19 izplatība turpina izplatīties.

Slimnīcās palielinājies smagi slimo Covid-19 pacientu skaits.

Slimnīcās ārstējas jau 445 Covid-19 pacienti.

Smaga slimības gaita ir 57 slimniekiem.

Vakar nomira pieci Covid-19 slimnieki.

Pagājušajā diennaktī reģistrēti 290 jauni Covid-19 gadījumi.

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs ir palielinājies līdz 409 gadījumiem uz 100 000 iedzīvotāju.

 

Potētiem trešo valstu studentiem grūtības tikt pie Latvijā derīga Covid-19 sertifikāta  

Studentiem, kas pret Covid-19 poti saņēmuši ārpus Eiropas Savienības, ir grūti saņemt Latvijā derīgu Covid-19 sertifikātu.

Pašreizējie noteikumi neļauj atzīt sertifikātu, ja vakcīnu reģistrējusi Pasaules Veselības organizācija, bet nav atzinusi Eiropas Savienība.

Veselības ministrija aicina valdību pieņemt lēmumu saistībā ar ārvalstu studentiem.

Pašlaik trešo valstu studentiem jāmācās attālināti vai regulāri jāveic tests, vai jāpotējas vēlreiz Latvijā.

 

Piespriež nosacītu cietumsodu un naudas sodu saistībā ar zēna noslīkšanu baseinā 

Bijušajam Ventspils sporta skolas "Spars" direktoram Viktoram Zujevam saistībā ar zēna noslīkšanu peldbaseinā piespriesta nosacīta brīvības atņemšana uz diviem gadiem.

Viņam būs jāmaksā cietušajiem kompensācija vairāk nekā 44 000 eiro.

Negadījums notika pirms sešiem gadiem peldēšanas apmācības nodarbības laikā.

Bojā gāja četrus gadus vecs zēns.

 

Parlamenta vēlēšanās Vācijas uzvarējuši sociāldemokrāti

Vācijas sociāldemokrātu līderis, kanclera amata kandidāts Olafs Šolcs
Vācijas sociāldemokrātu līderis, kanclera amata kandidāts Olafs Šolcs

Vācijas Bundestāga vēlēšanās uzvarējuši sociāldemokrāti (SPD).

Sociāldemokrāti ar kanclera kandidātu Olafu Šolcu priekšgalā ieguvuši 25,7% balsu.

Taču tas ir ļoti neliels pārsvars pār kristīgajiem demokrātiem, kas izcīnījuši 24,1%.

Kristīgajiem demokrātiem, kurus pārstāv līdzšinēja kanclere Angela Merkele, tik slikts rezultāts vēlēšanās ir pirmo reizi.

Kas veidos nākamo Vācijas valdību, nav skaidrs.

Viss būs atkarīgs no pārējām parlamentā iekļuvušajām partijām.

Sarunas par nākamās koalīcijas izveidi varētu ilgt vairākus mēnešus.

 

Lielbritānijā turpinās degvielas krīze

Lielbritānijā ļoti daudzās degvielas uzpildes stacijās degvielas nav vai tās trūkst.

Pie tām veidojas garas automašīnu rindas.

Transporta ministrs saka, ka šī krīze ir mākslīgi radīta.

Degviela ir, un iedzīvotājiem nevajadzētu ļauties panikai.

Taču iemesls ir kravas auto šoferu trūkums.

Britu valdība apsver iespēju degvielas piegādēs piesaistīt armiju.

 

Baltkrievijas politieslodzītā Marija Koļesņikova apbalvota ar Vāclava Havela balvu

Marija Koļesņikova pirms aresta 2020. gadā
Marija Koļesņikova pirms aresta 2020. gadā

Baltkrievijas protestu līderei Marijai Koļesņikovai piešķirta Vāclava Havela balva.

Tā ir viena no prestižākajām cilvēktiesību balvām Eiropā.

60 000 eiro piešķir tiem, kas aktīvi iestājas par cilvēktiesību aizsardzību.

Koļesņikova atrodas cietumā Baltkrievijā.

Viņai piespriesti 11 gadi cietumā par protestu rīkošanu.

Balvu viņas vietā saņēma viņas māsa Tatjana Homiča.

 

Laika ziņas

Otrdien Latvijā būs daļēji mākoņainas debesis.

Nakts būs nedaudz siltāka, bet diena vēsāka nekā pirmdien.

Nokrišņu nebūs.

Lēns līdz mērens austrumu, dienvidaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +3..+9 grādi, dienā +11..+16 grādi.

Rīgā otrdien būs vairāk mākoņu, lietus nebūs.

Lēns līdz mērens dienvidaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī ap +7 grādiem un dienā ap +14 grādiem.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti