Ziņas vieglajā valodā 27. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 27. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 27. oktobrīDace Simanoviča

 

 

Latvijā Covid-19 apstiprina vēl 136 personām

Latvijā aizvadītajā diennaktī atklāja 136 jaunus Covid-19 gadījumus.

Trīs cilvēki miruši.

Viņi bija vecuma grupā no 60 līdz 70 gadiem.

Turpina pieaugt to cilvēku skaits, kuriem jāārstējas slimnīcā.

Tāds šobrīd ir 171 slimnieks.

 

Covid-19 izmeklējumus veiks divreiz vairāk 

Covid-19 izmeklējumus veiks divreiz vairāk.

To skaitu palielinās līdz 8 000 dienā.

Savukārt mediķiem, kuri palīdz novērst pandēmiju, būs piemaksas.

Tā šodien lēma valdība.

 

Vecāko klašu audzēkņiem attālinātās mācības būs ilgāk

Valdība pieņēma arī vairākus citus būtiskus lēmumus, lai mazinātu slimības izplatību.

Vecāko klašu skolēniem attālinātās mācības būs ilgāk.

Tās pagarinās līdz novembra vidum.

Tikpat ilgi paredzēti ierobežojumi, kas saistīti ar interešu izglītību.

 

Augstskolās attālināti mācīsies līdz gada beigām

Mācības augstskolās daļēji attālināti notiks līdz gada beigām.

Tas nozīmē, ka lekcijas būs attālināti, bet praktiskās nodarbības varēs notikt klātienē.

Tajās gan būs jāievēro stingra piesardzība.

Augstskolas jau līdz šim aicināja pēc iespējas vairāk strādāt attālināti.

 

Nosaka arī stingrākas pulcēšanās prasības

No piektdienas būs stingrāki pulcēšanās ierobežojumi.

Privātos pasākumos gan telpās, gan ārā drīkstēs būt ne vairāk par 10 cilvēkiem.

Publiskos pasākumos - ne vairāk par 300 cilvēkiem.

 

Ministrijas ietaupa 46 miljonus eiro

Ministrijas šogad ietaupīja 46 miljonus eiro.

Tos izlietos neparedzētiem gadījumiem un lai mazinātu Covid-19 krīzi.

Naudu izdevās ietaupīt galvenokārt tāpēc, ka atcēla dažādus darba braucienus, pasākumus un mazāk naudu iztērēja transporta un degvielas izdevumos.

 

Islāma pasaule aicina boikotēt Francijas ražojumus

Islāma valstis aicina nepirkt preces no Francijas.

Tas saistīts ar Francijas prezidenta izteikumiem par islāmu.

Viņš iestājās par vārda brīvību un tiesībām kariķēt islāma pravieti Muhamedu.

Vairākās musulmaņu valstīs tāpēc dedzina Francijas prezidenta portretus un šīs valsts karogus.

Arī Turcijas prezidents aicina turkus nepirkt preces, kuras ražotas Francijā.

 

Baltkrievijā turpinās protesti pret Lukašenko

Baltkrievijā 80. dienu turpinās protesti pret bijušo prezidentu Aleksandru Lukašenko.

Jau no agra rīta galvaspilsētā Minskā aizturēja cilvēkus.

Viņi atbalstīja valsts mēroga streiku.

Apvienoto Nāciju Organizācija prasa Minskai pārtraukt vēršanos pret miermīlīgiem protestētājiem.

 

Spānijā apsver nodokļu paaugstināšanu 

Spānija rosina nākamgad paaugstināt vairākus nodokļus.

Tas tāpēc, lai būtu nauda veselības aprūpei un ekonomikas atveseļošanai pēc koronavīrusa pandēmijas.

Paredzēts palielināt lielo uzņēmumu ienākuma nodokli un vairāk būtu jāmaksā arī tiem cilvēkiem, kuri nopelna daudz.

Tāpat varētu būt lielāks pievienotās vērtības nodoklis cukurotiem dzērieniem.

Spānija nākamgad plāno tērēt par 10% vairāk nekā šogad.

 

Losandželosā ugunsgrēku dēļ mājas jāpamet 90 000 cilvēku

ASV netālu no Losandželosas savas mājas bija jāatstāj vairāk nekā 90 tūkstošiem cilvēku.

Šiem cilvēkiem bija jābēg no plašiem savvaļas ugunsgrēkiem.

Šogad izkaltušas augsnes virskārtas un spēcīga vēja dēļ apstākļi ir īpaši bīstami.

Reģionā izsludināts sarkanais brīdinājums par ugunsgrēku risku.

 

Laika ziņas

Rīt dienā gaidāms mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies, bet dažviet iespējams arī lietus.

Pūtīs lēns dienvidu, dienvidrietumu vējš, jūras piekrastē vējš būs spēcīgāks, brāzmās sasniedzot līdz 15-16 metri sekundē.

Gaisa temperatūra dienā +10…+13 grādi.

Rīgā gaidāms mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies. Naktī brīžiem līs.

Pūtīs mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Rīgā gaisa temperatūra naktī +9…+10 grādi, dienā +11…+13 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt