Ziņas vieglajā valodā 27. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 27. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 27. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

 

Eiropas Parlamenta vēlēšanās Latvijā uzvarējusi "Jaunā Vienotība"

Eiroparlamenta vēlēšanās Latvijā uzvarēja partiju apvienība "Jaunā Vienotība".

Tādējādi uzvarētāju partiju Eiropas Parlamentā pārstāvēs starptautiski pieredzējušie politiķi: Sandra Kalniete un Valdis Dombrovskis.

No "Saskaņas" saraksta uz Briseli dosies atstādinātais Rīgas mērs Nils Ušakovs un bijušais vicemērs Andris Ameriks.

Vēl deputāta vieta būs Dacei Melbārdei un Robertam Zīlem no Nacionālās apvienības.

Savukārt no "Attīstībai/Par!" mandātu ieguva Ivars Ijabs.

Kā pēdējā Eiropas Parlamentā iekļuva Tatjana Ždanoka no Latvijas Krievu savienības.

Tā liecina provizoriskie Centrālās vēlēšanu komisijas rezultāti.

Vēlēšanās piedalījās vismaz 33% vēlētāju.

 

Prognozē vidējās algas pieaugumu šajā gadā

Latvijā vidējā darba alga šogad palielināsies.

Tā prognozē banku analītiķi.

Pagaidām vidējā alga pirms nodokļiem ir 1036 eiro.

Tie ir 768 eiro uz rokas.

Ekspertu skatījumā gaidāms vidējās algas kāpums.

Gada sākumā gan tās pieauguma temps samazinājās.

 

Policija skolās veic narkotiku pārbaudes

Valsts policija veica pirmās narkotiku pārbaudes skolās.

Taču aktīvā pārbaužu fāze sāksies jaunajā mācību gadā.

To sola iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens no partijas "KPV LV".

Viņa skatījumā jāmazina apreibinošo vielu problēma.

 

Eiroparlamenta vēlēšanās visvairāk balsu Tautas partiju grupai

Eiroparlamenta vēlēšanās visvairāk balsu ieguva Tautas partiju grupa.

Tomēr centriski labējās partijas un to sabiedrotie zaudēja absolūto vairākumu.

Vairākās valstīs vēlēšanu iznākums ietekmēs iekšpolitiskās norises.

Grieķijā premjers Aleksis Ciprs aicinās uz ārkārtas parlamenta balsojumu.

Savukārt Lielbritānijā rosinās vēl vienu "Brexit" referendumu.

To plāno atsevišķi politiķi.

 

Austrijas kanclers neiztur neuzticības balsojumu

Austrijā neuzticības balsojumā zaudēja kanclers.

Par Sebastiana Kurca atlaišanu iegūtas nepieciešamās balsis parlamentā.

Tā vēsta britu medijs BBC.

Septembrī Austrijā gaidāmas jaunas vēlēšanas.

Tajā viņam prognozē labas izredzes.

 

ASV prezidents turpina vizīti Japānā

Savienoto Valstu prezidents Donalds Tramps turpina vizīti Japānā.

Tur viņš pārrunā tirdzniecības attiecības un situāciju Ziemeļkorejā.

Tāpat saspīlējumu ar Irāna.

Taču Japānas premjers Sindzo Abe gaidāms kā starpnieks Tuvo Austrumu miera sarunās.

 

Laika ziņas 

Šonakt Latvijā mainīgs mākoņu daudzums, pārsvarā bez nokrišņiem.

Rīt dienā, sākot no valsts dienvidiem, debesis apmāksies un līs. Vietām gaidāms stiprs lietus un iespējams pērkona negaiss.

Pūtīs mainīga virziena vējš 1-6 metri sekundē.

Gaisa temperatūra šonakt +5... +11 grādi.

Rīt dienā no +13...+18 grādi.

Vietām valsts austrumu un dienvidaustrumu novados ap +20 grādi.

Rīgā šonakt bez nokrišņiem.

Rīt dienā debesis apmāksies un brīžiem līs, īslaicīgi iespējams stiprs lietus.

Pūtīs mainīga virziena vējš 2-5 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra šonakt Rīgā +8...+9 grādi, bet rīt dienā +15...+16 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti