Ziņas vieglajā valodā 27. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 27. jūnijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 27. jūnijā
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Vairāk satiksmes negadījumu un cietušo

Garajās brīvdienās, salīdzinot ar aizvadīto gadu, ceļu satiksmes negadījumu un cietušo bija vairāk. Līdz sestdienai bija teju četri ar pus simti ceļu satiksmes negadījumu. Tajos cieta vairāk nekā simt cilvēku un trīs gāja bojā.

Situācija uz ceļiem svētkos kopumā neuzlabojas. Tā saka policijā.

Iedzīvotāji pie stūres sēžas arī pēc dažādu apreibinošo vielu lietošanas.

Brīvdienās aizturēja vairāk nekā simt šādu autovadītāju. Gandrīz puse no tiem bija diezgan stiprā reibumā. Divus autovadītājus pie stūres pieķēra narkotisko vielu iespaidā.

Diennaktī noslīkuši trīs cilvēki

Aizvadītajā diennaktī Latvijā no ūdenstilpēm izcēla trīs noslīkušos. Tas notika dīķī Rēzeknes novadā, kanālā Liepājā un upē Pļaviņu novadā.

Turklāt mediķiem bija arī izsaukums uz Pierīgu, kur dīķī ieripoja bērnu ratiņi ar zīdaini. Viss beidzās laimīgi, tomēr zīdaini nogādāja slimnīcā, lai izmeklētu.

Samazinās saslimstība ar Covid-19

Latvijā šobrīd saslimstība ar Covid 19 mazinās.

Aizvadītājā diennaktī atklāja 41 jaunu gadījumu. Covid-19 upuru nav.

Arī slimnīcās ārstējas mazāk cilvēku un sarūk to cilvēku skaits, kuriem ir smaga slimības gaita.

Pirmdien pārbaudīs trauksmes sirēnas 

Pirmdien no plkst. 10 līdz plkst. 10.20 pārbaudīs trauksmes sirēnas. Tās iedarbinās uz trīs minūtēm.

Tā pārbauda, kā sirēnas darbojas un cik labi tās var dzirdēt. Šajā gadījuma iedzīvotājiem nekas nav jādara.

Ja tā nav pārbaude, tad jāieslēdz radio vai televizors. Tur pateiks, kā jārīkojas, jo sirēnas ir tāpēc, lai brīdinātu par kādu dabas katastrofu vai draudiem.

Sievietēm Latvijā ir mazāka alga

Latvijā sievietes pelna vidēji par 22% mazāk nekā vīrieši. Tas tādēļ, ka sievietes vairāk strādā zemāk apmaksātās nozarēs un ir zemākos amatos. Tā saka speciālisti.

Lielākā starpība pērn bija finanšu un apdrošināšanas nozarē. Tur sievietes pelnīja par trešdaļu mazāk.

Rīgā atklāj burāšanas regati

Ar svinīgu buru jahtu parādi Rīgā, Daugavā, atklāja Rīgas līča regati. Tajā piedalās 42 komandas no piecām valstīm. To vidū ir arī pasaules un Eiropas čempioni.

Rīgas senioriem atsāk bezmaksas ekskursijas

Tā kā epidemioloģiskā situācija uzlabojas, Rīgas seniori atkal var doties bezmaksas ekskursijās. Projekts sākās pērn septembrī, bet to ietekmēja pandēmija.

Tagad ekskursijas notiek uz Kuldīgu, Jelgavu un Rundāli, kā arī Jūrmalu.

Lielbritānijā autobusa pieturā atrod slepenus dokumentus

Lielbritānijā autobusa pieturā atrada slepenus Aizsardzības ministrijas dokumentus. Tajos ir informācija par karakuģi "Defender" un valsts armiju. Valdība sāka izmeklēšanu.

Islande pirmā Eiropā atceļ visus Covid-19 ierobežojumus

Islande ir pirmā Eiropas valsts, kur atcēla visus Covid-19 ierobežojumus. To varēja darīt, jo vismaz viena vakcīnas deva ir 87% iedzīvotāju, kas vecāki par 16 gadiem.

Savukārt Maskavā ir augstākais no Covid-19 mirušo skaits – aizvadītajā diennaktī 114 cilvēku. Kopējie saslimšanas rādītāji pārsniedz 20 tūkstošus diennaktī.

ASV un Kanādā neierasts karstums

Nepieredzēts karstums ir Amerikas Savienoto Valstu ziemeļrietumu štatos un Kanādas rietumu provincēs. Atsevišķās vietās gaisa temperatūra pārsniedz +40 grādu.

Sinoptiķi prognozē, ka tuvākajās dienās tur daudzviet būs karstuma rekordi. Cilvēki izmisīgi meklē veidus, kā glābties no svelmes.

Laika prognoze

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums. Naktī dažviet īslaicīgi līs, dienā iespējamas arī pērkona lietusgāzes. Galvenokārt Kurzemē tās būs stipras un iespējama arī krusa. Vietām Kurzemē veidosies migla.

Pūtis lēns, bet negaisā brāzmains rietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +12.. +17 grādi, dienā +21.. +25 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti