Ziņas vieglajā valodā 27. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 27. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 27. janvārī
00:00 / 04:58
Lejuplādēt

Pieņem atbalsta mehānismus saistībā ar augstajām energocenām

Saeima ceturtdien atbalstīja valdības priekšlikumus atbalstīt iedzīvotājus un uzņēmējus saistībā ar augstajām energocenām. 

Valdība tam prasīja ap 250 miljoniem eiro.

Saeima tam piekrita. 

Atbalsts būs no janvāra līdz aprīlim. 

Pensionāri saņems 20 eiro, bet ģimenes par katru bērnu 50 eiro mēnesī. 

Opozīcijas priekšlikumus Saeima noraidīja. 

Opozīcija gribēja, lai pabalstus maksā arī par decembri.

Ārlietu ministrs uzsver – jāuzticas Latvijas sabiedrotajiem

Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs ("Jaunā Vienotība")

Ceturtdien Saeimā runāja par ārpolitiku. 

Ārlietu ministrs Edgars Rinkevičs (“Jaunā Vienotība”) ziņoja deputātiem par paveikto un iecerēto. 

Rinkevičs teica, ka pasaulē šobrīd valda draudi un iebiedēšana. 

Cilvēki ir satraukušies par notikumiem ap Ukrainu un Baltkrieviju. 

Ministrs teica, ka varam uzticēties Latvijas sabiedrotajiem. 

Taču galvenais ir būt uzticīgiem savai valstij un parūpēties par tās drošību.

Latvijā atklāti vēl 9087 Covid-19 gadījumi 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā Covid-19 atklāja vēl 9087 cilvēkiem. 

Jau otro dienu jauno gadījumu skaits pārsniedz 9000. 

Slimnīcās Covid-19 slimnieku skaits mazliet samazinājies. 

Patlaban slimnīcās ir 760 Covid-19 pacienti. 

No tiem 67 ir reanimācijā. 

Miruši 18 inficēti cilvēki. 7 no viņiem bija vakcinēti.

Lai nodotu Covid-19 testu, jāgaida vairākas dienas

Lai nodotu Covid-19 testu, jāgaida vairākas dienas. 

Laboratorijas aicina cilvēkus sekot izmaiņām noteikumos un lieki nenākt uz testu. 

Lai izbeigtu karantīnu, tagad tests vairs nav jānodod. 

Arī skolēni nav jāpiesaka un jāved uz iztriepes testu, pietiek ar siekalu testu, ko nodod bez pieraksta.

No pirmdienas atkal darbosies ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis

Veselības ministrija arī atvieglojusi ģimenes ārstu darbu. 

Ģimenes ārstiem vairs nav jāzvana tiem Covid-19 inficētiem cilvēkiem un kontaktpersonām, ja viņi jūtās labi. 

Tāpat nav jāraksta izziņas pēc karantīnas vai izolācijas. 

No pirmdienas atkal darbosies ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis.

Satraukums par nākamo Dziesmu svētku norisi 

Dziesmu svētki nākamgad varētu nenotikt. 

Svētku virsdiriģenti prasa pārskatīt ierobežojumus, lai varētu notikt koru, deju kolektīvu un pūtēju orķestru mēģinājumi. 

Lai svētki notiktu, kolektīviem ir jāsagatavojas. 

Tāpat ir jārīko kopmēģinājumi, skates un koncerti. 

Virsdiriģenti aicina valsts amatpersonas jau tuvākajā laikā pārskatīt esošos ierobežojumus.

Zviedrijā pret Covid-19 nepotēs visus bērnus

Zviedrijā pret Covid-19 nevakcinēs 5 līdz 11 gadus vecus bērnus. 

Vakcinēt iesaka tikai bērnus ar paaugstinātu risku saslimt. 

Varasiestādes saka, ka vakcīnas ir labas, bet bērni nav jāvakcinē sabiedrības dēļ. 

Līdzīgi kā citur Eiropā, arī Zviedrijā strauji izplatās Covid-19 omikrona paveids. 

Taču cilvēki ar to slimo viegli.

Pētījums: Covid-19 sasniedzis Eiropu jau dažas nedēļas agrāk pirms zināmajiem gadījumiem

Norvēģu zinātnieki atklājuši, ka Covid-19 Eiropā un pasaulē izplatījās, vēl pirms par to paziņoja oficiāli. 

Eiropā par pirmo oficiālo gadījumu ziņoja 2020. gada janvārī Francijā. 

Taču tagad vīrusu atklāja kādā asins paraugā, kas paņemts gadu iepriekš 2019. gada decembrī Norvēģijā. 

Pētnieki saka, ka atklātais maina Covid-19 epidēmijas vēsturi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt