Ziņas vieglajā valodā 26. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 26. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 26. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Sākusies Saeimas vēlēšanu nedēļa

14. Saeimas vēlēšanas notiks sestdien, 1. oktobrī.

Bet no pirmdienas, 26. septembra, iespējams nobalsot iepriekš.

Tas nozīmē, ka vēlētāji savu balsi nodod glabāšanā vēlēšanu iecirknī vēl pirms oficiālās balsošanas dienas.

Vairākos vēlēšanu iecirkņos cilvēku bija daudz un veidojās rindas.

Iepriekš nobalsot varēs arī ceturtdien un piektdien, 29. un 30. septembrī.

Iepriekš balsot dodas cilvēki, kuri vēlēšanu dienā to nevarēs izdarīt.

Bet vēlētāji, kuriem veselības problēmas neļauj ierasties vēlēšanu iecirknī, var pieteikties balsošanai mājās.

 

Valsts plāno papildu atbalstu energocenu krīzē

Valdošā koalīcija atbalstīja papildu naudas piešķiršanu iedzīvotājiem un uzņēmumiem energocenu krīzē.

Atbalstam piešķirs apmēram 425 miljonus eiro.

Mājsaimniecībām atbalsts paredzēts 165 miljonu eiro apmērā, bet uzņēmumiem 260 miljonu eiro apmērā.

Uzņēmumiem valdība kompensēs pusi no elektrības sadārdzinājuma virs 160 eiro par megavatstundu.

Atbalsts būs uz visiem uzņēmumiem no oktobra līdz aprīļa beigām.

Nozare priekšlikumu atbalsta.

Valdība par atbalstu uzņēmējiem un mājsaimniecībām lems šonedēļ.

 

Varētu izsludināt ārkārtējo situāciju pierobežā

Valdība lems par ārkārtējās situācijas izsludināšanu Krievijas pierobežas novados.

Ārkārtējo situāciju rosina izsludināt Iekšlietu ministrija.

Rosinājums saistīts ar Krievijā uzsākto mobilizāciju bruņotajos spēkos.

Ārkārtējā situācija nepieciešama, lai stiprinātu robežas aizsardzību un armiju, kā arī pastiprināti pārbaudītu un reģistrētu robežu šķērsotājus.

 

Kremlis atzīst kļūdas rezervistu mobilizācijā

Krievijas prezidenta Vladimira Putina izsludinātajā daļējā mobilizācijā iesauc arī daudzbērnu vecākus, slimus cilvēkus un tādus, kas nekad nav dienējuši armijā.

Kremļa pārstāvis Dmitrijs Peskovs saka, ka gubernatori jau labo pieļautās kļūdas.

Peskovs arī apgalvo, ka Krievija neslēgs savas robežas ar citām valstīm.

Pie vairāku valstu robežām ir garas automašīnu rindas, jo krievi mēģina pamest savu valsti, lai izvairītos no karošanas.

Somija ziņo, ka nedēļas nogalē valstī ieradušies ap 17 000 Krievijas pilsoņu.

 

Gāzes noplūde Baltijas jūrā

Dānija ziņo par bīstamu gāzes noplūdi Baltijas jūrā netālu no cauruļvada "Nord Stream 2".

Noplūde notikusi netālu no Dānijai piederošās Bornholmas salas.

Noplūde ir bīstama jūras satiksmei.

Vācijas dienesti ziņoja, ka cauruļvadā krities spiediens.

Bet "Nord Stream 2" operators pavēstīja, ka tas varētu būt noticis noplūdes dēļ.

Cauruļvadu vēl ne reizi neizmantoja, taču tas ir piepildīts ar dabasgāzi.

Pa gāzesvadu "Nord Stream 2" bija paredzēts transportēt Krievijas dabasgāzi uz Vāciju, taču projektu apturēja īsi pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā.

 

Itālijas vēlēšanās uzvar labējās partijas

Itālijā turpmāk valdīs konservatīvi populistiska valdība.

Tā liecina jaunākie parlamenta vēlēšanu rezultāti.

Līdz ar to par nākamo premjeri, visticamāk, kļūs partijas "Itālijas brāļi" vadītāja Džordžija Meloni.

Viņa būs pirmā sieviete šajā amatā Itālijas vēsturē.

Tā būs arī pirmā reize kopš Otrā pasaules kara, kad pie varas Itālijā nāks galēji labēji spēki.

Meloni sola atjaunot Itālijas cieņu un lepnumu.

Viņa arī solīja vairot to, kas vieno tautu, nevis šķeļ.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti