Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 26. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 26. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 26.septembrīMatīss Rutks

Sabiedrības vērtējumam nodos Nacionālo attīstības plānu

Dokumentā noteiktas galvenās Latvijas stratēģiskās prioritātes. Tās izvirzītas no 2021. līdz 2027. gadam. Šajā laikā pievērsīs uzmanību vienlīdzīgām iespējām, sociālajai uzticībai, produktivitātei un ienākumiem.

Pārresoru koordinācijas centrs ikviena viedokli gaida mājaslapā.

Noraida "PNB bankas lūgumu"

Tiesa noraidīja maksātnespējīgās „PNB bankas” lūgumu. Lieta saistīta ar banku uzrauga lēmumu. Tas noteica nepieciešamību apturēt „PNB bankas” darbību.

Kredītiestāde to apstrīdēja. Savukārt tiesa noraidīja. Tās skatījumā banku uzrauga lēmums ir pamatots.

Skata ieceri par mācībām latviešu valodā bērnudārzos

Mācības valsts valodā ikvienā pašvaldības bērnudārzā. Šādu ierosinājumu šodien vērtēja Saeimas deputāti. Vairākums politiķu „Nacionālās apvienības” ieceri atbalstīja. To nodos Saeimas komisiju vērtējumam. Šādu kārtību vēlāk plāno visos izglītības līmeņos.

Par to iepriekš vienojās valdības partijas.

Virza tālāk ieceri par pilsonības piešķiršanu nepilsoņu bērniem

Saeima virza tālāk ieceri par nepilsoņa statusu bērniem. To atcels pēc 2020. gada Latvijā dzimušajām personām. Ierosinājumu parlamentā iepriekš iesniedza Latvijas eksprezidents Raimonds Vējonis. Par izmaiņām Saeimas deputāti vēl balsos galīgajā lasījumā.

Trampa administrācijai pārmet informācijas slēpšanu

ASV prezidenta administrācija slēpa telefonsarunas detaļas. Tā liecina trauksmes cēlēja ziņojums. Par to šodien raksta britu raidorganizācija BBC.

Skandāla centrā ir ASV prezidents Donalds Tramps un Ukrainas kolēģis Volodimirs Zelenskis. Tas saistīts ar atreferēto telefonsarunu.

Ierakstā Tramps aicināja uz izmeklēšanu pret politisko konkurentu Džo Baidenu. Demokrāti pēc publicētā ieraksta paziņoja par izmeklēšanu pret Trampu. Tas ir pirmais impīčmenta procedūras solis.

Džonsons zaudē balsojumā

Britu premjers Boriss Džonsons zaudēja vēl vienā balsojumā. Parlamenta deputāti šodien noraidīja viņa lūgumu. Ar to Džonsons plānoja parlamenta darba trīs dienu pārtraukumu. Tādējādi politiķi turpinās darbu, kā ierasts.

Neapstiprina divus komisārus

Eiropas Komisijas jaunajā sastāvā Eiropas Parlaments neapstiprināja divu valstu politiķus. Pārstāvjus no Rumānijas un Ungārijas neiecēla komisāru amatos. Eiropas Parlamenta deputātiem ir aizdomas par abu politiķu interešu konfliktu.

Igaunijas policija eksperimentēs ar ātruma pārkāpēju sodīšanu

Igaunijas ceļu policija plāno ātruma ierobežojuma eksperimentu. Tajā pārkāpējiem piedāvās divus variantus. Vienā gadījumā vainīgais maksās sodu. Savukārt otrā – pagaidīs no 45 minūtēm līdz stundai ceļmalā. Tā vēsta kaimiņvalsts mediji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt