Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 26. martā

Ziņas vieglajā valodā 26. martā.

 

Ziņas vieglajā valodā 26.martāPārsla Saktiņa

Ārkārtējo situāciju nepagarinās

Ārkārtējo situāciju pēc 6. aprīļa neturpinās.
Tā nolēma valdība.
Ministri vienojās arī par atvieglojumiem mācību procesā un daļēji arī tirdzniecībā.
Valdība gala lēmumu plāno pieņemt jaunnedēļ.
Lēmums būs atkarīgs no epidemioloģiskās situācijas.

Sāks strādāt visi veikali, bet ierobežojumi paliks tirdzniecības centriem

Ir paredzēts, ka no 7. aprīļa varēs strādāt visi mazie veikali, taču tirdzniecības centri strādās kā līdz šim.
Novados ar zemāku Covid-19 izplatību uz skolu drīkstēs iet arī 5. un 6., un 12. klašu skolēni.

Bet 7. līdz 11.klašu skolēni uz skolu drīkstēs iet divas dienas nedēļā.
No 7. aprīļa varēs pulcēties līdz 10 cilvēkiem no divām mājsaimniecībām.

ES saslimstība ar Covid-19  turpina pieaug; Latvijā lēni samazinās

Eiropas Savienībā saslimstība ar Covid 19 turpina pieaugt, bet Latvijā saslimstības rādītāji ļoti lēnām samazinās.
Latvijā saslimstība ir viena no viszemākajām Eiropā.

Ceturtdien, 25. martā, Latvijā reģistrēti 638 jauni Covid-19 gadījumi.
Miruši 3 cilvēki.
Pārbaudīti gandrīz 18 000 cilvēku.
Pozitīvi bija 3,6% testu.
Patlaban slimnīcās ārstējas 704 Covid-19 slimnieki, 74 ir smaga slimības gaita.

Igaunijā augstākā saslimstība ar Covid-19  Eiropā

Latvijas kaimiņvalstī Igaunijā saslimstība ar Covid-19 ir visaugstākā Eiropā.
Arī aizvadītajā diennaktī Igaunijā inficēšanās atklāta vairāk nekā 1000 cilvēkiem, bet miruši 11 cilvēki.

Arī Lietuvā saslimst arvien vairāk cilvēku.
Ceturtdien, 25. martā, reģistrēti vairāk nekā 800 jauni Covid-19 gadījumi, miruši seši cilvēki.
Lietuvā vairākiem cilvēkiem atklāts Covid-19 Dienvidāfrikas paveids.
Lai ierobežotu tā izplatību, Lietuvā no sestdienas, 27. marta līdz 6. aprīlim būs ierobežota pārvietošanās starp pašvaldībām.

Norvēģija līdz 15. aprīlim neizmantos “AstraZeneca” vakcīnu pret Covid-19  

Norvēģija līdz 15. aprīlim neizmantos “AstraZeneca” vakcīnu.
Norvēģija nolēmusi vēl nogaidīt un dot vairāk laika izmeklēšanai par vakcīnas iespējamo saistību ar trombu veidošanos.
Arī Dānija vēl neatsāk “AstraZeneca” potēšanu.
Tikmēr Somija, Islande un Zviedrija "AstraZeneca" vakcīnas atsākusi potēt, bet tikai vecākiem cilvēkiem.

Vācija apsvērs Krievijas vakcīnas pret Covid-19 izmantošanu

Vācijas valdība piektdien, 26. martā, paziņoja, ka apsvērs Krievijas Covid-19 vakcīnas "Sputņik V" izmantošanai, tiklīdz to būs apstiprinājusi Eiropas Zāļu aģentūra.
Krievijas vakcīnu Eiropas Zāļu aģentūra vēl vērtē.

Nav izdevies nocelt no sēkļa kuģi Suecas kanālā

Taivānas uzņēmumam piederošais kuģis, kas aizšķērsojis Suecas kanālu

Jau vairākas dienas Suecas kanāls ir slēgts.
Līdz šim nav izdevies no sēkļa nocelt milzīgo konteineru kuģi.
Tagad kuģa nocelšanā iesaistīta nīderlandiešu kompānija, kas savulaik no dzelmes izcēla avarējušo krievu zemūdeni “Kursk”.
Suecas kanāls būs slēgts vēl vismaz dienu.
Lielākās konteinerkuģu kompānijas jau pārplāno kuģu maršrutu apkārt Āfrikai.
Kuģu kompānijas cieš ļoti lielus zaudējumus.

Latvijā mīt 30 līdz 50 lāči

Latvijā ir 30 līdz 50 lāču.
To secinājuši pētnieki.
Lielākā daļa no lāčiem dzīvo Latvijas dienvidos.
Lāčiem Latvijā klājas arvien labāk, taču viņu izdzīvošanas iespējas ir neskaidras.
Zinātnieki aicina medniekus iesaistīties lāču novērošanā un ziņot Valsts meža dienestam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt