Ziņas vieglajā valodā 26. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

 Ziņas vieglajā valodā 26. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 26. jūnijā
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Ostapenko uzvar tenisa turnīrā Lielbritānijā

Latvijas spēcīgākā tenisiste Aļona Ostapenko sestdien Īstbornas turnīra finālā ar 6:3, 6:3 pārspēja Igaunijas tenisa līderi Aneti Kontaveitu. Abos iepriekšējos oficiālajos mačos Ostapenko viņai zaudēja.

Ostapenko tas ir ceturtais izcīnītais tituls. Uz zālāja seguma – pirmais.

Latvijā reģistrē 39 jaunus Covid-19 gadījumus

Latvijā reģistrēti vēl 39 jauni Covid-19 gadījumi, divi slimnieki miruši.

Veica vairāk nekā 5300 izmeklējumu, no kuriem pozitīvi bija 0,7%. Divu nedēļu saslimstības rādītājs saruka līdz 64,9.

Kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā jaunu slimības upuru nav, bet atklāja attiecīgi 44 un 34 jaunus Covid 19 gadījumus.

Neilgu laiku bija liegta iespēja izveidot Covid-19 sertifikātus

Pusdienlaikā sestdien atjaunoja iespēju izveidot digitālos Covid-19 sertifikātus.

No rīta bija tehniskas problēmas un iegūt sertifikātu nevarēja.

Pārbaudīs trauksmes sirēnas

Pirmdien no plkst. 10 līdz 10.20 pārbaudīs trauksmes sirēnas. Tās iedarbinās uz trīs minūtēm. Tas vajadzīgs, lai redzētu, kā tās darbojas un cik labi var dzirdēt.

Iedzīvotājiem nav jāuztraucas un nekas nav jādara, jo tā ir pārbaude.

Citos gadījumos, ja nav ziņots par pārbaudi, tad jāieslēdz radio vai televizors. Tur pateiks, kā jārīkojas, jo sirēnas ir tāpēc, lai brīdinātu par kādu dabas katastrofu vai draudiem.

Prognozē siltu jūliju 

Jūlijs Latvijā būs ievērojami siltāks par normu. Tā liecina meteorologu prognozes.

Tās maijā vēl solīja vēsu jūniju, taču atnāca negaidīts karstums. Tagad mainījušās arī pārējās vasaras prognozes, solot siltu jūliju un augustu.

Augusta beigas un septembris gan varētu būt rudenīgs – vēss un lietains.

ASV policistam piespriež teju 23 gadus cietumā

ASV tiesa lēma, ka bijušajam Mineapolisas policistam Derekam Šovinam būs jāpavada vairāk nekā 22 gadi cietumā. Tas ir par afroamerikāņa Džordža Floida slepkavību.

Pēc Floida nāves pērn visā pasaulē sākās protesti pret rasismu un policijas brutalitāti. Floida tuvinieki un atbalstītāji nav gandarīti par tiesas lēmumu.

Uzbrucējam Vācijā izvirza apsūdzības par slepkavību 

Apsūdzības izvirzītas uzbrucējam Vācijas dienvidos, Vircburgā. Viņš piektdien ar nazi nogalināja trīs cilvēkus un vairākus ievainoja.

Apsūdzības ir par trīs slepkavībām un sešiem slepkavības mēģinājumiem.

Maskavā brīdina par Covid-19 uzliesmojumu 

Maskavas mērs brīdina par jaunu Covid-19 pandēmijas uzliesmojumu. Viņš uzskata, ka palīdzēt var tikai masveida vakcinācija, jo pretējā gadījumā pilsētā nāksies noteikt karantīnu.

Sidnejā ievieš stingru karantīnu 

Austrālijas lielākajā pilsētā Sidnejā no sestdienas vismaz divas nedēļas būs stingra karantīna. Tas tāpēc, lai ierobežotu Covid-19 delta paveida izplatību. No piektdienas karantīna bija tikai atsevišķos pilsētas rajonos.

Daudzviet Eiropā tikmēr turpina atcelt ierobežojumus.

Kolumbijā apšaudīts valsts prezidenta helikopters 

Kolumbijā netālu no Venecuēlas robežas apšaudīja valsts prezidenta Ivana Dukes helikopteru. Prezidents un citas personas, kuras atradās lidaparātā, necieta.

Varasiestādes neatklāj, no kuras robežas puses nāca šāvieni un ko tur aizdomās par uzbrukumu. Tas bija pirmais uzbrukums Kolumbijas prezidentam pēdējos divdesmit gados.

Laika prognoze 

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums. Austrumos mākoņu būs vairāk. Tur naktī var stipri līt un iespējams pērkona negaiss.

Pārējā Latvijā naktī un dienā vietām īslaicīgs lietus. Dažviet veidosies migla. Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī +13.. +18 grādi, dienā +20.. +25 grādi.

Rīgā būs mainīgs mākoņu daudzums, dienā iespējams īslaicīgs lietus. Pūtīs lēns vējš 2-5 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī +16.. +18 grādi, dienā +23.. +25 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti