Ziņas vieglajā valodā 26. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 26. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 26. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievija turpina iebrukumu Ukrainā

Ukrainā jau 62. dienu turpinās karš.

Krievu karaspēks uzbrūk gan Ukrainas austrumos, gan dienvidos, taču panākumus negūst.

Krievijas armijas aplenktajā Mariupolē turpinās sīvas kaujas par metalurģijas kombinātu "Azovstaļ".

Tā teritorijā atrodas Ukrainas karavīri un pilsētas iedzīvotāji.

Krievija neļauj cilvēkus evakuēt.

 

ANO vadītājs ar Putinu apspriež situāciju Mariupolē

Apvienoto Nāciju organizācijas ģenerālsekretārs Antoniu Guterrešs viesojās Maskavā.

Viņš runāja ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Saruna bija par Mariupoles iedzīvotāju evakuāciju.

Guterrešs nosodīja Krievijas iebrukumu Ukrainā un aicināja vienoties par pamieru.

 

Piedņestrā nogran sprādzieni

Satraucoša situācija veidojas Ukrainas kaimiņvalstī Moldovā.

Moldovai piederošajā, bet Krievijas kontrolētajā Piedņestrā jau otro dienu notiek sprādzieni.

Ukraina uzskata, ka vainīga ir Krievija, kas cenšas izraisīt Piedņestrā nemierus, lai pēc tam iesūtītu savu karaspēku.

Moldova ir pastiprinājusi drošību valstī.

 

Latvija uzņem Dānijas karavīrus

Latvijā sāk ierasties Dānijas bruņoto spēku karavīri.

Reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, Dānija uz Latviju nosūta līdz 1000 karavīru.

Gan karavīri, gan militārā tehnika, tostarp bruņu transportlīdzekļi, turpinās ierasties Latvijā līdz pat maija sākumam.

Dānijas militārā transporta kolonnas turpmākajās dienās būs redzamas dažādās apdzīvotās vietās, tajā skaitā Rīgā.

 

Latvijā vēl nelemj par papildu atbalstu Ukrainas bēgļiem

Latvijas valdība vēl nesprieda par atbalsta palielinājumu Ukrainas bēgļiem.

Jautājuma skatīšana atlikta Finanšu ministrijas iebildumu dēļ. Tā saka Iekšlietu ministrijā.

Patlaban Latvijā ir ap 25 000 Ukrainas bēgļu.

Iekšlietu ministrijā atzīst, ka pagaidām valsts spēj nodrošināt bēgļu vajadzības.

Taču Latvija paredzējusi uzņemt līdz 40 000 bēgļu.

Tas varētu valstij izmaksāt ap 100 miljoniem eiro.

 

Uz Kijivu devušies Rīgas dāvinātie autobusi

Uz Ukrainu devās 11 Rīgas satiksmes autobusi.

Tā ir Rīgas palīdzība Ukrainai.

Autobusus Rīgas iedzīvotāji piepildīja ar humāno palīdzību.

Rīdzinieki sarūpēja pārtiku, drēbēm, rotaļlietām.

Autobusu šoferi divu dienu laikā nobrauks 1000 kilometrus līdz Ukrainas robežai.

Tālāk autobusus pārņems šoferi no Kijivas.

 

Madlienā nojauc padomju okupācijas pieminekli

Latvijā sāk nojaukt padomju okupācijas pieminekļus.

Cilvēki šādā veidā nosoda Krievijas agresiju Ukrainā.

Tādu pieminekļu un piemiņas vietu Latvijā ir vairāki simti.

Katra pašvaldība un iedzīvotāji izlems, ko ar šiem pieminekļiem darīt.

Ogres novada likvidēs piecas piemiņas vietas.

Madlienā nojauca okupācijas pieminekli.

Vairākas tonnas smago laukakmeni izmantos ceļa nostiprināšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti