Ziņas vieglajā valodā 26. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

 Ziņas vieglajā valodā 26. aprīlī.

 Ziņas vieglajā valodā 26.aprīlī.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Latvijā labi ierobežo jauno koronavīrusu

Latvijā labi ierobežo jauno koronavīrusu.
Tā Latvijas Televīzijai atzina Pasaules Veselības organizācijas pārstāvis Latvijā Mišels Tīrens.

Viņš uzskata, ka Latvijai līdz šim izdevies sevi pasargāt, jo valdība pieņēma epidēmiju apsteidzošus lēmumus.
Pareizi bija ieviest ierobežojumus jau tad, kad bija tikai daži saslimušie

Eksperts gan brīdina, ka modrība jāsaglabā, jo vēl nav radīta vakcīna.
Nav arī atbilžu uz vairākiem citiem jautājumiem par jauno koronavīrusu.

Latvijā atklāti 8 jauni Covid-19 gadījumi  

Aizvadītajā diennaktī Latvijā reģistrēti astoņi jauni Covid-19 saslimšanas gadījumi.
Kopumā līdz šim reģistrēti 812 saslimušie.
Tā liecina Slimību kontroles un profilakses centra apkopotā informācija.
Līdz šim ar Covid-19 Latvijā miruši 12 cilvēki, bet atveseļojušies 267.

 NMPD mazāk izsaukumu

Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm koronavīrusa laikā ievērojami samazinājies izsaukumu skaits.
Dienestam tagad ir par 100 izbraukumiem dienā mazāk nekā iepriekš.

Pirms koronavīrusa krīzes dienā bija ap 1000 izsaukumu, tagad – ap 900.
Kā skaidro mediķi - cilvēki tiešām tagad palīdzību lūdz tikai ārkārtējās situācijās.

Skolas ir slēgtas un daudzi uzturas mājās.
Tādēļ mazāk ir arī bērnu saslimšanu un traumu.

Pašvaldības piedāvā atlikt mājokļa nodokļa nomaksu

Ārkārtējās situācijas dēļ daudzi iedzīvotāji uz laiku palikuši bez pastāvīgiem ienākumiem.
Tas apgrūtina dažādu rēķinu nomaksāšanu.
Tostarp grūti samaksāt arī nekustamā īpašuma nodokli.

Tādēļ lielākā daļa pašvaldību piedāvā uz laiku atlikt šī nodokļa maksāšanu.
Tā ziņo sabiedrisko mediju portāls lsm.lv.

Nekustamā īpašuma nodokli vēlāk maksāt ļauj 109 pašvaldības.
Septiņās pašvaldībās to neļauj.

Tā liecina Latvijas Pašvaldību savienības dati.

Aprit 34 gadi kopš Černobiļas avārijas

Svētdien, 26. aprīlī, aprit 34 gadi kopš postošās avārijas Černobiļas atomelektrostacijā Ukrainā.
Avārijas seku likvidēšanā no Latvijas piedalījās apmēram septiņi tūkstoši cilvēku.

Šodien dzīvi ir apmēram četri tūkstoši.
Daudziem no viņiem darbs Černobiļā ļoti sabojāja veselību.

Šoreiz avārijas gadadiena koronavīrusa krīzes dēļ Latvijā pagāja bez ierastajiem piemiņas pasākumiem

Neatkarības atjaunošanas 30. gadadienas svētki būs atšķirīgi

Ārkārtējās situācijas dēļ šogad Latvijas Neatkarības atjaunošanas 30. gadadienas svētki būs atšķirīgi.
Publiski pasākumi nenotiks.
Tādēļ Latvijas valsts simtgades birojs aicina 4. maija noskaņu radīt mājās.

Katram ir iespēja radīt īpašu svētku noskaņu mājās - ielikt logā sveicienu 4. maija svētkos, iepriecinot gan sevi, gan kaimiņus.

Tāpat šo laiku var izmantot, lai izzinātu Atmodas laika notikumus.

Dažādas noderīgas saites ir apkopotas Latvijas valsts simtgades interneta lapā "lv100.lv”, sadaļā „Jaunumi.”

Laikā, kad nav iespējams būt kopā klātienē, Latvijas simtgades birojs aicina veltīt brīdi laika sarunai pa telefonu vai videozvanam, lai vismaz tā būtu kopā ar tiem, kurus citkārt aicinātu ciemos.

Birojā uzsver, ka svētki ir īstais laiks, lai pamanītu tos, kuri veic pašsaprotamus, bet tik nepieciešamus darbus.

Svētkos varēs skatīties Latvijas filmas un klausīties Atmodas laika mūziku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti