Ziņas vieglajā valodā 25. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 25. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 25. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Latvijai nevēlamu personu sarakstā iekļauj 101 Baltkrievijas amatpersonu

101 Baltkrievijas amatpersona nedrīkstēs ieceļot Latvijā.

Tā šodien lēma Latvijas ārlietu ministrs Edgars Rinkevičs.

Viņš konsultējās arī ar kolēģiem Igaunijā un Lietuvā.

Nākotnē varētu būt vēl citi ierobežojumi.

Tos plāno arī Eiropas Savienība kopumā.

Tas saistīts ar Baltkrievijas prezidenta vēlēšanu rezultātu viltošanu un vardarbību pret protestētājiem šajā valstī.

 

Diskutē par mediķu algu paaugstināšanai plānoto finansējumu

Medicīnas darbiniekiem jāizdara grūta izvēle.

Vai 183 miljonus eiro izmantot mediķu algām, kā tas iepriekš paredzēts, vai arī vēl citām vajadzībām?

Mediķiem jau iepriekš apsolīja lielākas algas.

Tagad zināms, ka papildu līdzekļu vēl citām vajadzībām nebūs, tāpēc Veselības ministrija piedāvā daļu naudas izmantot no šīs naudas.

Par šo jautājumu vēl diskutē.

Daudzi uzskata, ka nauda jāatstāj iepriekš paredzētajam mērķim.

 

Latvijā atklāj vēl 31 jaunu Covid-19 saslimšanas gadījumu

Latvijā atklāts vēl 31 jauns Covid-19 gadījums.

Pārbaudīti ap divarpus tūkstošiem cilvēku.

Zināms, ka 17 gadījumi saistīti ar uzņēmumu "Kuldīgas tekstils”, viens saslimis Vācijā un par pārējiem vēl nav zināms, kā viņi saslimuši.

Pēc slimības uzliesmojuma uzņēmumā “Kuldīgas tekstils” vairāk nekā 100 cilvēku ir karantīnā vai pašizolācijā.

Tāpēc turpmākās desmit dienas uzņēmums būs slēgts.

Karantīna noteikta arī pilsētas slimnīcā, bet senioru dienas centrs ir slēgts. Mācības Kuldīgas novada skolās pagaidām turpināsies klātienē.

 

Igaunijā Covid-19 atklāts 42, Lietuvā 114 cilvēkiem

Kaimiņvalstī Igaunijā Covid-19 atklāts 42, Lietuvā 114 cilvēkiem.

Zināmi arī jaunākie dati par saslimstību citās valstīs.

Tagad par drošām uzskata tikai divas valstis - Latviju un Vatikānu.

Ceļojot uz visām pārējām, pēc tam ir jāievēro pašizolācija.

No nākamās nedēļas aizliegti lidojumi būs uz Andoru, Spāniju, Čehiju un Franciju.

 

Cilvēki norēķinos mazāk izmanto skaidru naudu

Koronavīrusa dēļ vairāk cilvēku izvēlas par precēm un pakalpojumiem maksāt, neizmantojot skaidru naudu.

Cilvēki biežāk izmanto mobilo tālruni, zibmaksājumus un citas mūsdienu tehnoloģiju iespējas.

Tā izpētījusi Latvijas Banka.

Lai gan skaidras naudas loma mazinās, tā pilnībā nepazudīs – domā eksperti.

 

Uzbrukumā Parīzes centrā ievainoti četri cilvēki

Četrus cilvēkus ievainoja uzbrukumā Parīzes centrā.

Divi no viņiem ir kritiskā stāvoklī.

Aizdomās turētais vīrietis ir aizturēts.

Uzbrukums ar lielu nazi notika blakus vietai, kur pirms pieciem gadiem nogalināja 12 žurnāla darbiniekus.

 

Turkmenistānā mainīs konstitūciju

Turkmenistānā būs izmaiņas konstitūcijā.

Paredzēts veidot parlamenta augšpalātu.

Uzskata, ka tas ļaus valsts prezidentam varu nodot savam dēlam.

Eksperti gan saka, ka izmaiņas būs formālas.

Maz ticams, ka būs kāda reāla ietekme arī uz valsts slikto ekonomisko stāvokli.

 

Tasmānijas salā izglābj 94 vaļus

Glābējiem Austrālijai piederošajā Tasmānijas salā izdevās izglābt 94 vaļus.

Tur krastā bija izmetušies simtiem vaļu.

Glābēju vienības strādā jau četras dienas un ir pārgurušas.

Glābēji cer vēl izglābt 12 līdz 20 vaļu, kuri iestrēguši sēkļos.

Vaļi Tasmānijas krastos izmetas bieži, tomēr šī ir pirmā reize, kad to ir gandrīz 500.

Zinātnieki nezina, kāpēc tā notika.

 

Rīkos konferenci "Izglītība sākas ar valodu"

Svinot 20. Eiropas Valodu dienu, Eiropas Komisija pirmdien rīkos konferenci "Izglītība sākas ar valodu".

Konference notiks tiešsaistē.

Tajā galveno uzmanību pievērsīs valodu nozīmei, tās apguvei un integrācijai sabiedrībai.

Būs arī īpaša kampaņa, kurā uzsvērs tulkošanas nozīmi.

Septembrī un oktobrī visā Eiropas Savienībā notiek vairāk nekā 80t Eiropas valodu dienai veltītu pasākumu.

 

Laika ziņas

Brīvdienās laiks Latvijā būs ļoti silts.

Ne sestdien, ne svētdien lietus nebūs.

Pastiprināsies dienvidaustrumu, austrumu vējš.

Būs arī diezgan stipras vēja brāzmas.

Gaisa temperatūra būs +21..+26 grādi, vēsāks - Rīgas līča piekrastē Kurzemē.

Tur +18..+21 grāds.

Arī naktis būs siltas – +12..+16 grādu.

Par dažiem grādiem vēsāks valsts austrumos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti