Ziņas vieglajā valodā 25. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 25. septembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 25.septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Būvniecības dokumenti kļūst digitāli

Ar Būvniecības informācijas sistēmu vēlas izvairīties no viltotiem dokumentiem šajā jomā.
No 1. oktobra šī sistēma nodrošinās pilnībā digitālu būvniecības dokumentu apriti.
Tas nozīmē, ka būvniecības dokumenti vairs nebūs papīra formā.

No 1. janvāra sistēma būs jālieto obligāti.
Pretējā gadījumā tiks piemērots sods.

Vēl gan nav zināms soda apmērs.

 Rīgā ievieš tūrisma nodevu

No 2021. gada galvaspilsētā būs tūrisma nodeva.
Tā trešdien, 25. septembrī, nolēma Rīgas dome.

Tā būs jāmaksā visām tūristu mītnēm par viesu izmitināšanu.
Maksa būs viens eiro par katru nakšņošanas dienu, bet ne vairāk kā desmit eiro, ja atpūtnieks pilsētā uzturas ilgāk.

Pašvaldība tā cer iekasēt vairāk nekā trīs miljonus eiro gadā.
To apsaimniekos Rīgas Tūrisma attīstības birojs.

Noraida bažas par apkures nepieslēgšanu “Rīgas namu pārvaldnieka” mājām

Rīgas domes opozīcijas partijas «Vienotība» deputāts Olafs Pulks lūdz nekavējoties pieslēgt siltumu visām daudzdzīvokļu mājām.

Ar šādu iesniegumu viņš vērsies pie Rīgas mēra Oļega Burova no «Gods kalpot Rīgai».

Pulks tā rīkojies, jo pašvaldības uzņēmums «Rīgas namu pārvaldnieks» paziņojis, ka vismaz 15 ēkām apkure netiks pieslēgta.
Tas ir iekrātu parādu dēļ.

Rīgas mērs Burovs šīs bažas noraida.

Jāpiebilst, ka apkures sezona rīdziniekiem sāksies ar ievērojamu siltuma tarifu pieaugumu.

Par siltumu būs jāmaksā par 17 procentiem vairāk.

Vicemēre Vladova turpinās arī vadīt skolu

Anna Vladova.
Anna Vladova.

Anna Vladova varēs būt gan Rīgas domes priekšsēdētāja vietniece, gan skolas direktore.

Tā trešdien, 25. septembrī, lēma domes deputāti.

Viņi atļāva savienot abus amatus.

Iepriekš šo jautājumu skatīja domes Finanšu komiteja un lēma, ka Vladova nedrīkst amatus apvienot.
Sēdē toreiz nepiedalījās vairāki partijas „Saskaņa” deputāti.

Domes sēdē koalīcija tomēr bija vairākumā, un tāpēc lēmums bija pozitīvs.

Britu parlaments atsāk darbu  

Lielbritānijas parlaments ir miris un deputātiem nav tiesību ieņemt savus amatus - ar šādu skaļu paziņojumu klajā nācis britu ģenerālprokurors Džefrijs Kokss.

Tas notika trešdien, 25. septembrī, kad britu parlaments pēc tiesas sprieduma atsāka savu darbu.

Viņš trešdien saņēma pamatīgu kritiku.

Koksu kritizēja par valdības līdzšinējo nostāju gan breksita, gan parlamenta darba apturēšanas jautājumos.

Tikmēr opozīcijas deputāti plāno piespiest premjerministru Borisu Džonsonu pieprasīt Eiropas Savienības breksita sarunu pagarinājumu.

 Maduro apmeklē Maskavu

Venecuēlas sociālistu prezidents Nikolas Maduro trešdien, 25. septembrī, ieradies Maskavā.

Viņš tikās ar Krievija prezidentu Vladimiru Putinu.

Viņš atkārtoti pauda atbalstu Maduro valdībai laikā, kad Venecuēlā turpinās ekonomiskā un humānā krīze.

Tikmēr Savienotās Valstis arvien pastiprina spiedienu pret Maduro.

Šonedēļ tās paplašināja sankcijas pret Venecuēlas naftas sektoru.

Biedrība prasa pienākumu darbadevējiem atbildēt visiem darba meklētājiem

Darba devējiem būtu jāatbild ikvienam, kurš pieteicies uz vakanci uzņēmumā.
Tā uzskata biedrība, kura aizstāv bezdarbnieku un darba meklētāju intereses.

Biedrība šādu aicinājumu nosūtījusi Labklājības ministrijai.

Viņi prasa, lai šo normu iekļauj Darba likumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti