Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Jūrmalas mērs Truksnis zaudē amatu

Jūrmalas domes priekšsēdētajs Gatis Truksnis

Jūrmalas mērs Gatis Truksnis zaudējis amatu.

Viņu izslēgs arī no Latvijas Zaļās partijas.

Tas noticis, jo tiesa atzina Truksni par vainīgu dienesta viltojumā.

2016. gadā Truksnis viltoja komandējuma rīkojumu.

Truksnim piespriests naudassods 5000 eiro.

Uz pusi mazāka soda nauda jāmaksā Trukšņa biroja vadītājai Ingrīdai Vilkārsei.

Truksnis tiesas lēmumam nepiekrīt, bet soda naudu jau samaksājis.

Truksnis saka, ka no politikas neaizies, bet gatavosies nākamajām pašvaldību vēlēšanām.

Truksnis vairākas reizes ir zaudējis mēra amatu un vienreiz arī izslēgts no partijas.

 

"Gaso" grib celt tarifus

Dabasgāzes sadales sistēmas operators "Gaso" no nākamā gada grib palielināt tarifus.

Uzņēmumā skaidro, ka tas saistīta ar augstajām dabasgāzes cenām.

Mājsaimniecības izmaiņas ietekmēs maz, tā saka "Gaso".

Visvairāk tarifu izmaiņas izjutīs uzņēmumi, kas gāzi izmanto nelielu periodu, piemēram, graudu kaltes.

Saeimā uzskata, ka valstij būs jāpalīdz gan mājsaimniecībām, gan uzņēmējiem.

Uzņēmēji tarifu pieaugumam nepiekritīs.

 

Krievija apšauda Hersonu

Krievija atkal apšaudīja Hersonu, kuru ukraiņi nesen atbrīvoja.

Dienā Hersonai trāpīja 78 vietās.

Hersonā nogalināti 15 cilvēki, bet 35 ievainoti, arī viens bērns.

Krievija dienu un nakti apšauda Hersonu un tās apkārtni.

Apšaudes ir haotiskas, lai nodarītu pēc iespējas lielāku postu.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis saka, ka tā ir zaudētāju atriebība.

 

Ukrainas energosistēma cenšas atgūties no apšaudēm

Pēc Krievijas raķešu triecieniem Ukrainas energosistēma ir atguvusies. Tā saka Ukrainas amatpersonas.

Tomēr visos apgabalos elektrības piegāde ir traucēta.

Krievija ir apšaudījusi visas Ukrainā termoelektrostacijas un hidroelektrostacijas.

Arī galvaspilsētā Kijivā daļa iedzīvotāju ir bez elektrības un siltuma.

Kijivā un citās pilsētās ir iekārtotas īpašas vietas, kur cilvēki var sasildīties.

 

Ukrainai varētu nosūtīt Vācijas aizsardzības sistēmu

Pretraķešu aizsardzības sistēmu „Patriot”, ko Vācija piedāvāja Polijai, varētu nosūtīt Ukrainai.

To ierosināja Polija.

Polijas prezidents Andžejs Duda izteicies, ka Vācijas "Patriot" izvietošana Ukrainā būtu labākais variants arī Polijas aizsardzībai.

Tagad Vācija apspriežas ar sabiedrotajiem.

NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs teica, ka alianse pret to neiebildīs.

 

Krievija izvieto tūkstošiem karavīru Baltkrievijā

Baltkrievijā izvietoti 12 000 Krievijas karavīru.

Krievija turpina karaspēka izvēršanu Baltkrievijā.

Ukraiņi ziņo, ka krievu karavīri nokļūšanu Baltkrievijā uzskata par privilēģiju, jo apstākļi poligonos tur ir krietni labāki nekā Krievijā.

Krievijas karavīru vajadzības pilnībā nodrošina Baltkrievijas bruņotie spēki.

 

Jaunieši apsūdz Zviedriju par bezdarbību klimata jomā

Vairāk nekā 600 jauniešu, kuru vidū arī pazīstamā klimata aktīviste Grēta Tūnberga, iesūdzējuši tiesā Zviedrijas valsti.

Jaunieši apsūdz Zviedriju par bezdarbību klimata jomā.

Šī ir pirmā šāda sūdzība valsts vēsturē.

Advokāti pie šīs prasības strādājuši divus gadus.

Sūdzības iesniegšana notiek laikā, kad jaunā Zviedrijas valdība saņēmusi kritiku par pārāk neskaidriem klimata mērķiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti