Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Uzvar uzņēmums bez pieredzes

Pirmajā Covid-19 paštestu iepirkumā uzvarēja uzņēmums bez pieredzes.

Testus piegādās nesen dibināts uzņēmums.

Kopā šim mērķim valdība plāno tērēt 15 miljonus eiro.

Testus jau veic skolēni, un pēc pusotras nedēļas tie būs obligāti klātienē strādājošajiem.

Eksperti saka, ka jēga no tiem būs tikai tad, ja sabiedrība būs atbildīga, tomēr par to pārliecības nav.

Apstiprina poti bērniem

Eiropas Zāļu aģentūra atļāva ar "Pfizer" vakcīnu "Comirnaty" potēt arī 5 līdz 11 gadus vecus bērnus.

Līdz šim tā bija apstiprināta no 12 gadu vecuma.

Vakcīnas ražotājs bērniem paredzētās vakcīnas Eiropas Savienības dalībvalstīm plāno piegādāt decembra otrajā pusē.

Rosina noteikt sertifikāta derīgumu

Eiropas Komisija rosina noteikt vakcinācijas sertifikāta derīguma termiņu.

Derīguma termiņš varētu būt deviņi mēneši pēc otrās potes, ja nav saņemta balstvakcīna.

Poti atliek dažos gadījumos

Ārstu konsīliji līdz šim lēmuši atlikt vakcināciju pret Covid-19 tikai atsevišķos gadījumos.

Divās slimnīcās izvērtēti vairāk nekā 250 gadījumi, taču poti atlika 8 cilvēkiem.

Varēs izpirkt zemi

Saeima galīgajā lasījumā pieņēma likumu par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu.

Ar speciālu likumu izveidota kārtība, kā to izbeigt no 2023. gada.

Daudzdzīvokļu māju īpašnieki varēs izpirkt zemi.

Droni aptur gaisa satiksmi

Šodien aptuveni pusstundu apturēja gaisa satiksmi uz starptautisko lidostu "Rīga" un no tās.

Tas notika divu dronu nesaskaņotu lidojumu dēļ.

Aizkavējās trīs lidmašīnu nolaišanās un četru pacelšanās.

Līdz šim tiešā lidostas tuvumā līdzīgi pārkāpumi nav bijuši.

Latgalē uziet svešus atkritumus

Latgalē atklāja no Lietuvas nelikumīgi ievestas apmēram 4200 tonnas atkritumu.

Valsts vides dienests pieprasa Lietuvai organizēt to aizgādāšanu atpakaļ uz izcelsmes valsti.

Dažādus atlikumus no mēbeļu ražošanas rudenī uzkrāja četros privātos un valstij piederošos zemesgabalos.

Visticamāk, atkritumus nelikumīgi ieveda valstī no kāda Kauņas uzņēmuma.

Vainīgajiem draud bargi naudassodi un, iespējams, pat cietums.

Vienojas par tirdziņiem

Ziemassvētku tirdziņus varēs rīkot.

Par to ministrijām izdevās vienoties.

Gadatirgi būs ''zaļajā režīmā'', ievērojot trīs metru distanci starp tirgotājiem.

Varēs tirgot arī ēdienus un dzērienus.

Tirdziņu laukumi būs norobežoti.

Korupcijas shēmas kaimiņvalstī

Lietuvā atklāja korupcijas shēmu teritoriju plānošanas un būvuzraudzības iestādēs.

To atklāja kaimiņvalsts tiesībsargājošās iestādes vairāk nekā gadu ilgā izmeklēšanā.

Valsts ierēdņi, izmantojot starpniekus, iespējams, ņēma kukuļus.

Pagaidām ir 60 iespējamie aizdomās turētie, kuru vidū trešā daļa ir valsts ierēdņi.

Aizdomās turēto loks vēl varētu pieaugt.

Sašutums cilvēktiesību aizstāvju vidū

Cilvēktiesību aizstāvji sašutuši par Apvienoto Arābu Emirātu pārstāvja Ahmeda Nasera al Raisi ievēlēšanu Interpola prezidenta amatā.

Viņu apsūdz nopietnos cilvēktiesību pārkāpumos.

Izskan bažas, ka viņš ietekmīgo amatu varētu izmantot ļaunprātīgi.

Basketbolisti sāk turnīru

Latvijas vīru basketbola izlase šovakar sāk 2023. gada Pasaules kausa kvalifikācijas pamatturnīru.

Jau pirmajā spēlē būs nopietns pārbaudījums – jāspēlē pret 2016. gada olimpisko spēļu un 2014. gada Pasaules kausa finālisti Serbiju.

Laika ziņas

Pārsvarā būs apmācies, daudzviet palaikam līs, naktī austrumos arī slapjš sniegs un sniegs.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Dienvidrietumu, rietumu vēju dienā nomainīs dienvidu vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 0…5 grādi, dienā 2...7 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti