Ziņas vieglajā valodā 25. maijā

Ziņas vieglajā valodā 25. maijā

Ziņas vieglajā valodā 25. maijāĢirts Auzāns

    Latvijā turpinās balsošana Eiropas Parlamenta vēlēšanās

    Šodien no septiņiem rītā līdz četriem pēcpusdienā nobalsoja 16% no kopējā vēlētāju skaita.

    Kopš iepriekšējās balsošanas sākuma pirms trim dienām līdz šodienas četriem pēcpusdienā nobalsojuši 27,58 procenti no kopējā vēlētāju skaita.

    Tā liecina Centrālās vēlēšanu komisijas apkopotie dati. Aktīvākie vēlētāji līdz šim ir Rīgā, bet kūtrākie – Latgalē. Vēlēšanu iecirkņi visā valstī būs atvērti vēl līdz astoņiem vakarā.

    Eiropas Parlamenta vēlēšanas Latvijā norisinās samērā mierīgi

    Valsts drošības dienestam līdz četriem pēcpusdienā 14 reizes ziņots par iespējamiem pārkāpumiem.

    Lielākā daļa sūdzību jau pārbaudītas, un pārkāpumi nav atklāti.

    Vienā gadījumā ziņots par iespējamu balsu pirkšanu.

    Arī šī informācija neapstiprinājās.

    Balsošana notiek arī iecirkņos ārvalstīs

    Šī ir pirmā reize, kad arī Eiropas Parlamenta vēlēšanās atvērti iecirkņi ārzemēs.

    Iepriekš ārpus Latvijas esošajiem vēlētājiem bija jābalso pa pastu.

    Šogad ārpus Latvijas ir atvērti 44 vēlēšanu iecirkņi.

    Sākotnējie vēlēšanu rezultāti būs zināmi pusnaktī no 26. uz 27. maiju.

    Tad noslēgsies vēlēšanas visās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

    Lielbritānijā cīņa par premjera krēslu

    Lielbritānijā sākusies cīņa par to, kurš ieņems Terēzas Mejas vietu kā valdošās Konservatīvo partijas līderis.

    Partijas vadītājs būs arī nākamais premjerministrs.

    Meja vakar paziņoja, ka atkāpsies no amata, jo nespēj nodrošināt breksitu.

    Dienu pēc šī paziņojuma pieteikušies jau pieci Mejas krēsla tīkotāji.

    Viņu skaitā arī bijušais ārlietu ministrs Boriss Džonsons.

    Viņš sola, ka Lielbritānija izstāsies no Eiropas Savienības kaut vai bez vienošanās.

    Džonsonu uzskata par ticamāko Mejas pēcteci.

    Izglābti migranti

    Vidusjūrā pie Maltas krastiem no divām piepūšamajām laivām izglābti 216 migranti.

    Tā šodien paziņoja Maltas amatpersonas.

    Izglābtie migranti nogādāti krastā, kur viņus izmeklēs mediķi.

    Izglābto vidū ir arī sievietes un bērni.

    Maltas varas iestādes paziņoja, ka pēdējās divās dienās,

    pieturoties labam laikam,

    Vidusjūru šķērsojušas vismaz 12 migrantu laivas.

    Tās atpeldējušas no Lībijas, Tunisijas un Alžīrijas krastiem.

    Notiks "Liepājas dzintara" jubilejas koncerts

    Koncertzālē "Liepājas dzintars" šovakar septiņos sāksies festivāla "Liepājas dzintars" 55 gadu jubilejas koncerts.

    Koncerta pirmajā daļā godinās mūziķus, kuri savulaik uzstājās uz šī festivāla skatuves -

    Zdzislavu Romanovski, Ojāru Grīnbergu, Mārtiņu Freimani un Niku Matvjevu.

    Somija uzvar Krieviju

    Somijas hokeja izlase šovakar Slovākijā notiekošā pasaules čempionāta pusfinālā ar rezultātu 1:0 pārspēja Krievijas izlasi.

    Līdz ar to somi svētdien cīnīsies par zeltu.

    Finālā Somija spēkosies ar Čehiju vai Kanādu.

    Čehijas un Kanādas cīņa - šovakar vēlāk.

    Saistītie raksti
    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti