Ziņas vieglajā valodā 25. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 25. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 25. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Nebūs samita ar Putinu

Doma par samita,jeb kopīga pasākuma rīkošanu starp Eiropas Savienības valstu līderiem un Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu pagaidām ir atlikta.

Tā vakar vakarā nolēmuši 27 Eiropas Savienības dalībvalstu līderi.

 

Protasevičam mājas arests

Baltkrievijas opozīcijas žurnālistam Romānam Protasevičam piemērots mājas arests.

To raidorganizācijai BBC atklājis Protaseviča tēvs.

Arī Protaseviča draudzenei, Krievijas pilsonei Sofijai Sapegu, kuru aizturēja reizē ar viņu, piemērots mājas arests.

Abiem gan izvirzītās apsūdzības par masu nekārtību organizēšanu nav atceltas.

Protaseviču un viņa draudzeni Lukašenko režīma varasiestādes aizturēja piespiedu kārtā nosēdinot lidmašīnu Minskā.

 

Spēkā sankcijas pret Baltkrieviju 

Šodien stājušās spēkā Eiropas Savienības sankcijas pret Baltkrieviju.

Lukašenko režīmu soda par nopietnu cilvēktiesību pārkāpumu saasināšanu, represijām pret opozīciju un žurnālistiem, kā arī par "Ryanair" lidmašīnas piespiedu nosēdināšanu Minskā.

 

Viesuļvētra posta Čehiju

Viesuļvētrā Čehijā vakar gājuši bojā vismaz pieci cilvēki.

Simtiem ievainoti.

Viesuļvētra izveidojās vakar vakarā, kad visu valsti skāra spēcīgi pērkona negaisi.

Viesuļvētra nodarījusi lielus postījumus septiņās pilsētās un ciematos.

Sagrautas veselas ēkas un apgāztas automašīnas, ar saknēm izrauti koki un bojātas elektroapgādes līnijas.

Viesuļvētru pavadīja krusa

. Vietām krusa bijusi tenisa bumbiņas lielumā.

 

ASV sabrūkot ēkai, vismaz četri bojāgājušie

ASV, Sērfsaidā, uz ziemeļiem no Maiami, daļēji sabrukusi divpadsmit stāvu ēka.

Bojā gājuši vismaz četri cilvēki, bet 156 cilvēkus uzskata par pazudušiem.

Vairāki desmiti cilvēku izvilkti no drupām.

Glābēji turpina meklēt izdzīvojušos.

 

Ugunsgrēkā skolā Ķīnā gājuši bojā 18 cilvēki

Ķīnā šodien noticis ugunsgrēks kādā cīņas mākslas skolā.

Bojā gājuši 18 cilvēki un vēl 16 ievainoti.

Lielākā daļa upuru ir bērni un pusaudži.

Ugunsgrēks izcēlies šorīt.

Kas to izraisījis, pagaidām nav zināms.

 

Latvijā atklāj vēl 20 Covid-19 gadījumus

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 20 inficēšanās ar Covid-19 gadījumi.

Viens saslimušais miris.

Veikti nepilni 2400 testi.

Pozitīvi bijuši 0,8%.

Igaunijā reģistrēti 10 inficētie, mirušo nav.

Lietuvā vēl 18 saslimušie ar Covid-19, bet 3 saslimušie miruši.

 

Pret Covid-19 vakcinējušies vēl 55 cilvēki

Latvijā vakar iespēju sapotēties ģimenes ārstu praksēs izmantojuši 55 cilvēki.

Lielākajai daļai bija vajadzīga otrā deva.

Citas vakcinācijas iespējas vakar nebija pieejamas.

Kopumā Latvijā pirmo poti saņēmuši 31,3%, bet abas - 26,6% iedzīvotāju.

 

Darbu atsākuši lielie vakcinācijas centri

Šodien pēc svētku brīvdienām darbu atsākuši un sestdien, un svētdien turpinās lielie vakcinācijas centri un lielveikalos ierīkotie vakcinācijas punkti.

Pieraksts uz vakcināciju liela mēroga vakcinācijas centros notiek "manavakcina.lv" un zvanot uz 8989.

 

ES vēlas līdz jūnija beigām pret Covid-19 vakcinēt 60% pieaugušo

Eiropas Savienība vēlas līdz jūnija beigām vakcinēt pret Covid-19 60% pieaugušo vismaz ar vienu devu.

Tā vakar pavēstīja Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena.

Ja tas izdosies, saskaņā ar prognozēm Eiropas Savienībā līdz jūlija beigām varēšot sasniegt mērķi - pilnībā vai daļēji vakcinēt 70% pieaugušo.

Līdzīgs mērķis bija arī ASV, bet Baltais nams paziņojis, ka to nevarēs izpildīt.

 

"Sputnik V" pētījumos iesaistīs ap 350 bērnu un pusaudžu

Krievijas vakcīnas "Sputnik V" pētījumos piedalīsies aptuveni 350 bērni un pusaudži no 12 līdz 17 gadu vecumam.

Kad sāksies vakcīnas klīniskie izmēģinājumi ar bērnu un pusaudžu piedalīšanos, pagaidām nav ziņots.

 

Latvijā pārbaudīs trauksmes sirēnas

Pirmdien visā Latvijā uz trim minūtēm iedarbinās trauksmes sirēnas.

Šāda pārbaude ir ikgadēja, lai pārbaudītu civilās trauksmes un apziņošanas sistēmas darbību.

Sirēnas arī jāpārbauda, lai konstatētu bojājumus vai traucējumus to darbībā un skaņas signāla dzirdamībā.

 

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka tuvākajā diennaktī Latvijā būs mainīgs mākoņu daudzums.

Naktī vietām īslaicīgs lietus, dažviet līs stipri, austrumos nakts pirmajā pusē arī pērkona negaiss, iespējama krusa.

Lēns vējš, negaisa laikā krasas vēja brāzmas līdz 19 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra +15…+20 grādi.

Rīt vietām īslaicīgs lietus.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra +22…+27 grādi, vietām piekrastē +21…+22 grādi.

Rīgā arī būs mainīgs mākoņu daudzums.

Nakts otrajā pusē īslaicīgs lietus.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī +18…+20 grādi, rīt dienā +23…+25 grādi.

Laika prognoze – otrā, labvēlīgā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti