Ziņas vieglajā valodā 24. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 24. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Visvairāk papildu naudas - 130 miljoni - būs veselības aprūpei

Nākamā gada budžetā visvairāk papildu naudu plāno veselības aprūpei – vairāk nekā 130 miljonus eiro.

Par budžetu vēl jālemj gan valdībai, gan Saeimai.

Paredzēts, ka lielākas algas būs mediķiem, pedagogiem, sociālās aprūpes, iekšlietu un kultūras jomās strādājošajiem.

Mazajām algām palielinās neapliekamo minimumu.

Savukārt drukātajai presei un grāmatām samazinās PVN.

Pieaugs pārtikas cenas

Pārtikas cenas pieaugs straujāk nekā citus gadus.

Tā prognozē eksperti.

Līdz šim pārtika kļuva dārgāka par dažiem procentiem, šogad kāpums būs lielāks.

Iemesli tam ir vairāki, tai skaitā elektrības sadārdzinājums.

Skrundā varētu izmitināt migrantus

Skrundā plāno izmitināt aizturētos migrantus.

To varētu darīt Skrundas profesionālās vidusskolas ēku kompleksā.

Citās pašvaldībās piemērotu ēku nav.

Centros Daugavpilī un Muceniekos drīz sāks pietrūkt vietas.

Bijušās Skrundas profesionālās vidusskolas ēka
Bijušās Skrundas profesionālās vidusskolas ēka

Uzdarbojas Covid-19 vakcinācijas sertifikātu viltotāji

Internetā aktīvi ir Covid-19 vakcinācijas sertifikātu viltotāji – krāpnieki.

Cilvēki gan ir piesardzīgāki pēc atklātajiem vakcinācijas viltojuma gadījumiem.

Viltot sertifikātu ir tas pats, kas viltot jebkuru citu dokumentu.

Par to draud kriminālatbildība.

Latvijā arvien vairāk jaunu Covid-19 gadījumu

Pagājušajā diennaktī atklāja 710 jaunus Covid-19  gadījumus.

Seši cilvēki miruši, viens no viņiem bija 20 – 29 gadu vecumā.

Lietuvā Covid-19 atklāja vēl 1464 cilvēkiem, 14 miruši.

Igaunijā - 548 jauni gadījumi, četri cilvēki miruši.

Covid-19 pašizolācijas drošo valstu sarakstā tikai četras valstis

Tie, kuri nav slimojuši ar Covid-19 vai nav vakcinēti, var neievērot pašizolāciju tikai, atgriežoties no Čehijas, Ungārijas, Polijas un Vatikāna.

Tur ir zema Covid-19 izplatība.

Pārējās uzskata par augsta riska valstīm Eiropā.

Saraksta augšā ir Lietuva un Igaunija, kuras Covid-19 izplatības ziņā pārspēj tikai Slovēnijā.

Norvēģijā atcels gandrīz visus Covid-19 ierobežojumus

Norvēģija no sestdienas, 25. septembra, atcels gandrīz visus Covid-19 ierobežojumus.

Šādu lēmumu varēja pieņemt tāpēc, ka iedzīvotāji aktīvi vakcinējās.

Vismaz vienu poti tur saņēmuši vairāk nekā 90% iedzīvotāju.

83% ir pilnībā vakcinēti.

Pirms pāris nedēļām līdzīgi rīkojās Dānija, jo arī tur lielākā daļa ir vakcinēti.

Lietuvas autopārvadājumu uzņēmumi pārceļ biznesu 

Lietuvas autopārvadājumu uzņēmumi arvien biežāk meklē iespējas pārcelt savu biznesu uz citām valstīm, tajā skaitā uz Poliju un Latviju.

Tur trūkst šoferu, tāpēc izjūk loģistika un klienti pārtrauc līgumus.

Tā ir trešā lielākā nozare valstī, ja skatās uz nomaksātajiem nodokļiem budžetā.

Īpaši sarežģīta situācija ir mazajos un vidējos uzņēmumos.

ES nosoda Krievijas kiberzubrukums

Eiropas Savienība nosoda Krieviju, ka tā iesaistās kiberuzbrukumos pret vairākām valstīm.

Hakeru grupējums uzbruka parlamentiem, amatpersonām, politiķiem, žurnālistiem un nevalstiskajām organizācijām.

Tas ielauzās datorsistēmās un privātajos kontos, un nozaga datus.

Šo grupējumu saista ar Krievijas izlūkdienestiem.

Krievija saistību noraida.

Vides aizstāvji Vācijā sarīko mītiņus

Vides aizstāvju organizācija Bundestāga vēlēšanu priekšvakarā daudzās Vācijas pilsētās sarīkoja plašus mītiņus.

Tas varētu arī ietekmēt svētdien gaidāmās Bundestāga vēlēšanas.

Priekšvēlēšanu kampaņas laikā cīņa ar klimata pārmaiņām bija viens no svarīgākajiem jautājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti