Ziņas vieglajā valodā 24. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 24. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 24. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Veidos trīs politisko spēku koalīciju

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") informēja Valsts prezidentu Egilu Levitu par sasniegto sarunās par jauno koalīciju.

Kariņš pastāstīja, ka jaunajā koalīcijā būs trīs politiskie spēki – "Jaunā Vienotība", "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Savukārt ar "Progresīvajiem" ''Jaunā Vienotība'' plāno noslēgt īpašu vienošanos par kopīgu darbu.

"Jaunā Vienotība" varētu piedāvāt "Progresīvajiem" vienu no saviem ministru amatiem. "Jaunā Vienotība" arī uzņemsies atbildību par šo ministru.

"Progresīvie" jau izlēma atteikties no šāda piedāvājuma.

Apvienotā saraksta politiķis Edvards Smiltēns pateica, ka jaunajā valdībā ministri būs tikai no koalīcijas partijām.

 

Lielbritānijā par premjeru kļūs Riši Sunaks

Riši Sunaks
Riši Sunaks

Par nākamo Lielbritānijas premjeru kļūs bijušais finanšu ministrs Riši Sunaks.

Viņu šodien ievēlēja par Konservatīvās partijas vadītāju.

No cīņas par amatu izstājās bijušais Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons.

Tad savu kandidatūru atsauca arī bijusī kabineta ministre Penija Mordonta.

42 gadus vecais Sunaks būs pirmais aziātu izcelsmes brits Lielbritānijas premjerministra amatā.

Sagaidāms, ka oficiāli premjera amatā viņš stāsies otrdien, 25. oktobrī.

 

Šolcs atbalsta Ukrainas centienus iestāties ES

Vācijas kanclers Olafs Šolcs atbalsta Ukrainas centienus iestāties Eiropas Savienībā.

Šolcs aicina investēt Ukrainā kā topošajā ES dalībvalstī.

Ukrainā patlaban darbojas vairāk nekā 2000 Vācijas uzņēmumu un daudzi uzņēmēji vēlas Ukrainā atgriezties.

Šolcs aicināja Ukrainu stiprināt likuma varu un cīnīties ar korupciju.

Šolcs arī solīja lielāku militāro palīdzību Ukrainai.

 

Krievija apšauda Ukrainas enerģētikas objektus

Krievijas armija turpina apšaudīt ar raķetēm Ukrainas enerģētiskās infrastruktūras objektus.

Kara eksperti uzskata, ka krievu raķešu uzbrukumi turpināsies vēl ilgi.

Raķešu triecieni būs precīzāki, jo krievi izmanto augstas precizitātes ieročus.

 

Aptaujā ukraiņi apliecina gatavību turpināt cīņu ar Krieviju

Neskatoties uz intensīvajiem Krievijas raķešu uzbrukumiem, ukraiņi gatavi turpināt cīņu pret Krieviju.

Par to liecina jaunākā aptauja.

Piekāpties Krievijai, lai pēc iespējas ātrāk tā pārtrauktu apšaudes, būtu gatavi tikai 10% ukraiņu.

 

Cilvēki sāk tērēt uzkrājumus

Latvijā cilvēku ikdienas tēriņi aug straujāk nekā algas.

Lai samaksātu par pārtiku un mājokli, iedzīvotāji sāk tērēt pandēmijas laikā uzkrāto naudu.

Pieaugusi interese arī par patēriņa kredītiem.

To atzīsts banku ekonomisti.

 

Mazinās saslimstība ar Covid-19

Latvijā samazinās saslimstība ar Covid-19.

Aizvadītajā nedēļā jaunatklāto gadījumu skaits saruka par gandrīz 16%.

Tāpat par 8% mazāk šo pacientu pagājušā nedēļā nonāca slimnīcās.

Taču Eiropā pieaug Covid-19 un gripas gadījumu skaits.

To uzsvēra Pasaules Veselības organizācija.

Organizācija mudina saglabāt modrību un aicina cilvēkus vakcinēties.

 

Gaidāms daļējs Saules aptumsums

Trešdien, 25. oktobrī, debesīs varēs vērot Saules aptumsumu.

Tas nozīmē, ka Sauli līdz pusei aizklās Mēness.

Saules aptumsums sāksies pusdienlaikā pulksten 12.12 un noslēgsies pustrijos pēcpusdienā.

Taču Latvijā cilvēkiem Saules aptumsumu būs grūti saskatīt, jo debesis būs apmākušās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti