Ziņas vieglajā valodā 24. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 24. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Covid-19 izplatības dēļ 12 pašvaldībās stingrāki ierobežojumi

Vairākās pašvaldībās ar Covid-19 slimo vairāk nekā vidēji valstī, tāpēc tajās būs jāievēro īpaša piesardzība.

Šonedēļ tāda kārtība būs Daugavpilī, Baldones, Krāslavas, Salacgrīvas, Aknīstes, Varakļānu, Mārupes, Mālpils, Smiltenes, Garkalnes, Limbažu un Salaspils novadā.

Jaunie ierobežojumi būs spēkā no piektdienas.

Klātienē varēs mācīties tikai sākumsskolēni un bērnudārznieki.

Visas pārējās mācības klātienē nenotiks.

Nestrādās arī izstādes un citas kultūrvietas.

Bibliotēkās varēs tikai paņemt grāmatas līdzņemšanai.

Nedrīkstēs notikt privāti pasākumi ārpus vienas mājsaimniecības.

Būs arī vēl citi ierobežojumi.

 

Stingrāki noteikumi skolās visā valstī

Stingrāki noteikumi visā valstī būs skolās.

Vienam audzēknim būs jānodrošina trīs kvadrātmetru liela platība.

Pedagogiem arī stundās būs jālieto sejas maska.

Šie noteikumi būs spēkā no pirmdienas.

 

Latvijā atklāti vēl 457 Covid-19 gadījumi 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 457 Covid-19 gadījumus.

13 pacienti miruši.

No visiem tiem, kuri saslima pagājušā nedēļā, tikai puse zina, kā tas notika.

Trešā daļa saslima, jo mājās kāds slimoja.

Vēl daudzos gadījumos slimoja kāds darbavietā, arī ārstniecības un izglītības iestādēs.

Varakļānos daudzie Covid-19 gadījumi saistīti ar to, ka slimību atklāja Varakļānu veselības aprūpes centrā.

Tur slimo gan klienti, gan aprūpētāji.

Aknīstē savukārt ir slimības uzliesmojums psihoneiroloģiskajā slimnīcā.

 

Ministre uzskata, ka ārkārtējā situācija jāpagarina 

Veselības ministre saka, ka ārkārtējā situācija būs jāpagarina.

6. decembrī tā nebeigsies.

Ministre pieļāva, ka ārkārtējo situāciju pagarinās par divām nedēļām.

Lai gan saslimstības temps mazinās, slimojošo skaits nesarūk.

Tuvākajā laikā varētu būt vairāk to cilvēku, kuriem jāārstējas slimnīcās.

 

Atbalstu Covid-19 krīzē skartajiem pagarina līdz nākamā gada jūlijam

Tos uzņēmumus un iedzīvotājus, kurus skāra krīze, atbalstīs ilgāk, nekā sākumā bija paredzēts.

Lielu daļu atbalsta pasākumus pagarinās līdz jūnija beigām – tātad par pusgadu.

Pagarinās termiņu, kādā var nodokļus samaksāt.

Palīdzēs darba devējiem.

Par dīkstāves pabalstu nebūs jāmaksā nodokļi.

 

Saeima turpina darbu pie 2021. gada budžeta 

Saeima šodien turpināja darbu pie nākamā gada budžeta.

Par dažām lietām Saeima jau vienojās.

Minimālie ienākumi nākamgad būs 109 eiro.

Līdz šim tie bija 64 eiro.

Lielāks akcīzes nodoklis būs tabakai, mazāks – autogāzei.

Minimālo pensiju aprēķinās no 136 eiro.

Vēl 3 gadus augļiem un dārzeņiem būs samazināts PVN.

 

Minimālā alga nākamgad pieaugs līdz 500 eiro

Minimālā alga nākamgad būs lielāka.

To paaugstinās līdz 500 eiro.

Tā šodien lēma valdība.

Šobrīd minimālā alga ir 430 eiro.

Tiem, kuri saņem minimālo algu, maciņā būs par aptuveni 50 eiro vairāk.

 

Lietuvas valdību vadīs Šimonīte

Lietuvas valdību vadīs Ingrīda Šimonīte.

Viņu šodien apstiprināja Lietuvas Seims.

Šimonīte jau iepriekš nosauca visus, kuri varētu būt ministri viņas valdībā.

 

Aviopārvadājumu nozarei 120 miljardu dolāru zaudējumi

Aviopārvadājumu nozarei šogad varētu būt 120 miljardu dolāru zaudējumi.

Tas ir ievērojami vairāk nekā prognozēja vasarā.

Aviokompānijas cer, ka situācija varētu uzlaboties, kad parādīsies jaunās Covid-19 vakcīnas.

Varētu būt, ka pasažieriem būs jāapliecina, ka viņi ir vakcinēti.

Par to, visticamāk, būs jālemj valstu valdībām.

 

Laika ziņas

Trešdien būs mākoņains.

Naktī daudzviet, dienā - valsts austrumu un centrālajos rajonos pa laikam līs.

Pūtīs mērens rietumu, dienvidrietumu vējš.

Nakts sākumā vējš būs stiprāks un brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī +5…+9 grādi, austrumu rajonos +2…+5 grādi.

Dienā +6…+10 grādi.

Rīgā mākoņains.

Naktī un priekšpusdienā pa laikam lietus.

Mērens rietumu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +6…+7 grādi, dienā +8…+10 grādi.

Laika tips: 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti