Ziņas vieglajā valodā 24. maijā

Ziņas vieglajā valodā 24. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 24. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Trīs mēneši kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā

Aprit trīs mēneši kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Smagākās kaujas joprojām notiek Ukrainas austrumos un dienvidos.

Krievija turpina apšaudes un uzlidojumus.

Bojā iet ne tikai Ukrainas karavīri, bet arī civiliedzīvotāji.

Maskavas spēki okupējuši aptuveni piekto daļu Ukrainas teritorijas.

Šajos trīs mēnešos no Ukrainas aizbēguši seši miljoni cilvēku, bet vēl vairāk mainījuši dzīvesvietu valsts iekšienē.

 

Pagarina atbalstu ukraiņiem 

Valdība par 30 dienām pagarināja iespēju Ukrainas kara bēgļiem saņemt atbalstu ēdināšanai un izmitināšanai.

Tas vēl jāapstiprina Saeimai.

Pašvaldības uzskata, ka skaidrības par bēgļu nākotni tomēr nav.

Latvija pakāpeniski grib atteikties no līdzšinējās atbalsta pieejas, jo tā ir dārga.

 

Noskaidroti iespējamie Bunkus slepkavas 

Noskaidroti praktiski visi iesaistītie administratora un advokāta Mārtiņa Bunkus slepkavības lietā.

Tas policijai prasīja četrus gadus.

Šodien vairākas personas aizturētas, arī slepkava un slepkavības pasūtītājs.

Latvijas Televīzijai ir neoficiāla informācija, ka šajā lietā aizturēti uzņēmēji Mihails Uļmans un Aleksandrs Babenko.

Policija plašāk nekomentē, jo izmeklēšana turpinās.

 

Seksuālā vardarbībā vainotā imunologa lietu nodod kriminālvajāšanai

Policija pabeigusi izmeklēšanu imunologa Jevgēnija Ņikiforenko lietā.

Viņu tur aizdomās seksuālā vardarbībā pret savām pacientēm.

Par cietušām atzina piecas sievietes, lai gan to bija vairāk.

Ņikiforenko šobrīd nedrīkst strādāt par ārstu.

Lieta nodota prokuratūrai, lai sāktu kriminālvajāšanu.

 

Valdība apstiprina Straumi KNAB priekšnieka amatā

Valdība apstiprināja Jēkabu Straumi KNAB priekšnieka amatā.

Partija „Konservatīvie” iebilda un saka, ka konkursā bija pārāk maza konkurence.

Straume šajā amatā būs otro reizi, ja to atbalstīs arī Saeima.

 

Gatavo pamatojumu Krievu savienības gājiena aizliegšanai

Rīgas domē gatavo pamatojumu, lai aizliegtu Latvijas Krievu savienības plānoto gājienu.

To iesniegs gājiena organizatoriem.

Šajā nedēļas nogalē plānoto akciju nesaskaņot pašvaldībai ieteica Valsts drošības dienests.

Tas saistīts ar dažādiem riskiem.

 

Latvijā atklāti vēl 236 Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 236 jaunus Covid-19 gadījumus.

Divi inficēti cilvēki miruši.

Covid-19 pacientu skaits slimnīcās palielinājies par vienu – līdz 172.

 

Apstiprina atbalstu uzņēmumam "airBaltic"

Eiropas Komisija apstiprināja Latvijas 11,6 miljonu eiro atbalstu uzņēmumam "airBaltic", lai kompensētu pandēmijas dēļ radīto kaitējumu.

 

Atstāj spēkā Navaļnijam piespriesto cietumsodu

Maskavas pilsētas tiesa atstāja spēkā Krievijas opozicionāram Aleksejam Navaļnijam piespriestos deviņu gadus cietumā.

Viņš pats un viņa līdzgaitnieki šo prāvu sauc par politiski motivētu.

Navaļniju drīzumā pārvedīs uz stingrā režīma koloniju ar lielākiem ierobežojumiem.

 

Aizturēts Moldovas eksprezidents

Moldovā aizturēja prokrievisko eksprezidentu Igoru Dodonu.

Viņu tur aizdomās par valsts nodevību un korupciju.

 

Latvijas hokejisti piekāpjas zviedriem 

Latvijas hokeja izlasei pasaules čempionāts ir noslēdzies.

Pēdējā spēlē Latvijas komanda ar 0:1 piekāpās zviedriem.

Šonedēļ būs zināms, kur notiks nākamā gada hokeja čempionāts.

Uz to šobrīd pretendē tikai Tampere un Rīga.

Iepriekš to bija gatava darīt arī Ungārija un Slovēnija, taču šīs valstis pieteikumu atsauca.

 

Laika ziņas

Naktī nedaudz līs Kurzemē, dienā pa laikam arī valsts centrālajā daļā.

Vakarā dažviet pērkona negaiss.

Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī valsts rietumos +8…+13 grādi, austrumos +4…+9 grādi.

Dienā +17…+22 grādi, piekrastē vēsāks.

 

Rīgā – nakts skaidra, no rīta mākoņains, bet pēcpusdienā līs.

Gaisa temperatūra naktī +10...+12 grādi, dienā +18…+20 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt