Ziņas vieglajā valodā 24. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 24. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 24. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Būs jātaupa gāze

Šodien Briselē turpināja diskutēt Eiropas Savienības valstu līderi.

Viņi runāja par ekonomiku, inflāciju un energoresursiem.

Līderi satraukti par gāzes piegādēm rudenī un ziemā.

Latvijas premjers Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") mierina, ka mūsu valstī gāzes pietiks vismaz līdz gada beigām.

Tomēr galvenais satraukums ir par tās cenu.

Tādēļ Kariņš, tāpat kā citi Eiropas Savienības līderi, mudināja iedzīvotājus domāt par taupību.

Ukrainai vēl tāls ceļš

Eiropas Savienības valstu līderi ir vienojušies par kandidātvalsts statusa piešķiršanu Ukrainai un Moldovai.

Daudzi to dēvē par vēsturisku brīdi.

Tomēr, pat lai uzsāktu nākamo soli – atvērtu iestāšanās sarunas –, šīm valstīm vēl ir jāīsteno daudz nozīmīgu reformu.

Paredzamais Ukrainas iestāšanās laiks Eiropas Savienībā ir 2029. gads. Tā paziņojusi Ukrainas valdības Eiropas integrācijas biroja vadītāja Natālija Forsjuka.

Savukārt sarunu sākums par gatavošanos Ukrainas uzņemšanai ES gaidāms nākamā gada sākumā.

Būs jāpamet Severodonecka

Ukrainas karaspēkam būs jāatkāpjas no Severodoneckas.

Tā ir lielākā pilsēta līdz šim Ukrainas kontrolētajā Luhanskas apgabala daļā.

Ja Ukrainas armija turpinās turēties, ies bojā ļoti daudz cilvēku.

Krievijas armija pilsētu nemitīgi apšauda jau četrus kara mēnešus.

Pilsētas ieņemšana ļautu Krievijas karaspēkam virzīties dziļāk Donbasā.

Krievija atbalsta teroru

ASV likumdevēji grasās Krieviju atzīt par valsti, kas atbalsta terorismu. Šobrīd ASV sarakstā ir četras tādas valstis – Kuba, Ziemeļkoreja, Irāna un Sīrija.

Vēlas, lai Džonsons atkāpjas

Lielbritānijas premjera Borisa Džonsona pārstāvētā Konservatīvā partija vakar zaudējusi mandātu abos apgabalos, kur notika ārkārtas vēlēšanas.

Pēc rezultātu paziņošanas Konservatīvās partijas priekšsēdētājs ir atkāpies no amata.

Tomēr premjerministrs Boriss Džonsons, kuru daudzi vaino partijas popularitātes kritumā, atsakās aiziet.

Aicina nedoties uz Baltkrieviju

Baltkrievijā aizturēts kāds Latvijas pilsonis.

Pēc tam viņš ievietots psihiatriskajā slimnīcā, ziņo Ārlietu ministrija.

Aizturēšanas iemesls esot bijis tas, ka telefona pārbaudes laikā Baltkrievijas likumsargi konstatējuši īsziņas.

Tās liecināja, ka cilvēks neatbalsta Lukašenko režīmu.

Ārlietu ministrijai ir bažas par šī cilvēka situāciju.

Kopumā tas esot viens no piemēriem, kas spilgti iezīmē – kas notiek Baltkrievijā.

Tādēļ Ārlietu ministrija ļoti stingri aicina Latvijas valsts piederīgos nedoties uz Baltkrieviju.

Tur šobrīd ieceļot ir viegli, jo nav vajadzīga vīza.

Horvātijā būs eiro

Eiropas Savienības līderi šodien samitā Briselē atbalstīja Horvātijas uzņemšanu eirozonā.

Plānots, ka eiro Horvātijā tiks ieviests nākamā gada 1. janvārī, nomainot pašreizējo nacionālo valūtu kunu.

Līdz ar to Horvātija kļūs par eirozonas 20. dalībvalsti.

Horvātija ir ES dalībvalsts kopš 2013. gada.

ASV štati varēs aizliegt abortus

ASV Augstākā tiesa atcēlusi 50 gadus seno spriedumu, kas visā valstī atļāva veikt abortu.

Tagad atsevišķi štati varēs aizliegt šo procedūru.

Jau tagad 13 štati jau pieņēmuši likumus, kas pēc tiesas lēmuma automātiski aizliedz abortus.

Streiki avio nozarē

Vairākās Eiropas valstīs rīt notiks lidsabiedrības "Ryanair" darbinieku streiks.

Viņi protestē pret zemajām algām un pārāk īsu atpūtas laiku.

Ar darbinieku streikiem sastopas arī citas aviokompānijas.

Tas nozīmē, ka ceļotājiem šovasar, visticamāk, nāksies rēķināties ar streikiem, kas var ietekmēt lidojumus.

Dienestiem svētkos daudz darba

Vakar smagus sejas un ķermeņa apdegumus guvuši vairāki vīrieši, rādot "triku" ar uguni, informēja mediķi.

Kāds gados jauns vīrietis ielējis mutē petroleju un aizdedzinājis to. Rezultātā vīrietis guvis sejas apdegumu.

Bet kāds kungs Latgalē, iekuram izmantojis benzīnu un arī stipri apdedzis.

Mediķi pirmajā svētku dienā ar dažādiem ķermeņa apdegumiem hospitalizējuši deviņus cilvēkus.

Vēl četriem palīdzība bijusi, aizrijoties ar ēdienu.

Pirmajā svētku brīvdienā policija apturējusi 31 autovadītāju alkohola reibumā.

Gandrīz puse apturēti Rīgas reģionā.

Vakar arī notikuši vairāki satiksmes negadījumi, ir arī bojā gājušie.

Jānis zaudē popularitāti

Šodien vārda dienu Latvijā svin nedaudz vairāk nekā 47 000 Jāņu.

Tas Latvijā joprojām ir visizplatītākais vārds.

Tomēr pēdējos 20 gados tā popularitāte mazinās.

Vārds "Jānis" gan vēl stingri turas 100 populārāko Latvijas vārdu sarakstā, bet "Līga" šo sarakstu pirms diviem gadiem pameta.

Patlaban populārākais zēnu vārds ir Daniels, Roberts, Olivers.

Bet meitenēm – Emīlija, Sofija, Alise, Marta un Anna.

Pārbaudīs sirēnas

Nākamajā nedēļā, otrdien, visā valstī uz trim minūtēm tiks iedarbinātas trauksmes sirēnas.

Tas vajadzīgs, lai pārbaudītu to darbību un skaņas signāla dzirdamību.

Sirēnas skanēs otrdien, 28. jūnijā no pulksten 10 līdz 10.20.

Šajā dienā iedzīvotājiem nav pamata uztraukties, jo tā ir kārtējā trauksmes sirēnu pārbaude.

Glābšanas dienests atgādina, ka gadījumos, ja iedzīvotāji iepriekš nav brīdināti par sirēnu pārbaudi, izdzirdot to, jāieslēdz televizori vai radioaparāti.

Tur būs informācija par trauksmes iemesliem un tālāko rīcību.

Laika ziņas

Naktī bez nokrišņiem.

Atsevišķos rajonos veidosies migla ar redzamību 100-500 m.

Lēns vējš 1-5 m/s.

8…13°, piekrastē 13...17°.

Dienā sauss laiks.

Lēns vējš 1-5 m/s.

28...31°, piekrastē 22…27°.

Rīgā naktī 16…17°, dienā ap 30°.

Laika tips 1. – īpaši labvēlīgs

Sinoptiķi prognozē, ka karstums Latvijā var saglabāties vairāk nekā divas nedēļas, dažās dienās sasniedzot pat 34 grādus.

Nedaudz zemāka gaisa temperatūra saglabāsies daļā piekrastes, kur no vējš pūtīs no jūras.

Ūdens temperatūra jūrā 16..20 grādi.

Temperatūra lielākajās upēs un ezeros 15..20 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt