Ziņas vieglajā valodā 24. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 24. jūlijā
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Pētīs notekūdeņus

Latvijā sešās pilsētās uzraudzīs un pētīs notekūdeņus, lai pamanītu koronavīrusa klātbūtni.

Izpēte notiks Jelgavā, Valmierā, Liepājā, Rēzeknē, Rīgā un Jūrmalā.

Pagaidām pētnieki ievāks datus.

Tajos gadījumos, ja vīrusa klātbūtne palielināsies, konkrētā vietā varēs pieņemt lēmumu par kādiem ierobežojumiem.

Paraugus ievāks divas reizes nedēļā.

Rezultātus un tendences plānots ievietot zinātniskā institūta "Bior" mājaslapā.

Pirmos datus iedzīvotāji varēs uzzināt augusta nogalē.

Vēlas ļaut darba devējiem lemt par drošību

Latvijas Darba devēju konfederācija vēlētos, lai katrs uzņēmums pats varētu izstrādāt konkrētus pasākumus Covid-19 drošības prasību ievērošanai.

Uzņēmumi ir ieinteresēti, lai notiktu drošs darba process.

Tāpēc katram uzņēmumam būtu jāļauj pieņemt atbilstošus un drošus darbības modeļus.

"Latvijas pasts" lūdz precīzi norādīt sūtījuma adresi

Daudzviet pēc novadu reformas ir mainījies adreses pieraksts. "Latvijas pasts" atgādina, ka šobrīd sūtījumos jāizmanto jauno novadu nosaukumi.

Neprecīza adrese var kavēt pasta sūtījumu piegādi.

Austrālijā lieli protesti pret ierobežojumiem

Austrālijas lielāko pilsētu ielās sestdien pulcējās tūkstošiem cilvēku, lai protestētu pret stingro karantīnas režīmu.

Tas ieviests, lai cīnītos ar Covid-19 izplatību.

Cilvēki protestē ne tikai pret ierobežojumiem, bet arī pret vakcīnu trūkumu.

Protesta akcijas tika organizētas un izsludinātas sociālajos medijos.

Protesti pārauga vardarbībā.

Vairāki cilvēki aizturēti.

Talibi pieprasa Afganistānas prezidenta atkāpšanos

Pēdējo mēnešu laikā drošības situācija Afganistānā ievērojami pasliktinājusies.

Talibu nemiernieki ieņēmuši aptuveni pusi Afganistānas rajonu.

Un talibi negrasās atkāpties.

Talibu pārstāvis sacījis, ka talibi noliks ieročus tikai tad, ja atkāpsies pašreizējais Afganistānas prezidents Ašrafs Gani.

Talibi uzskata, ka vajadzīgs tāds prezidents, kurš būtu pieņemams visām pusēm.

Indijā lieli plūdi

Indijā lietus izraisītajos plūdos un zemes nogruvumos gājuši bojā 140 cilvēki.

Uz drošākām vietām nogādāti vairāk kā 85 000 cilvēku.

Indijā no jūnija līdz septembrim plūdi un zemes nogruvumi ir regulāra parādība.

Lietuvieši protestē pret migrantiem

Lietuvas un Baltkrievijas robežpilsētā Dievenišķos iedzīvotāji izgāja ielās, protestējot pret valdības plāniem izmitināt 500 nelegālos migrantus.

Tos plānots izvietot pamestā ēkā 20 metru attālumā no vietējās skolas. Varasiestāžu pārstāvji solīja tur izmitināt tikai ģimenes ar bērniem, kuras līdz 1. septembrim nogādās citā vietā.

Igaunija ziedo Lietuvai dzeloņstieples

Igaunija ziedos Lietuvai 100 kilometrus dzeloņdrāšu, lai Lietuva varētu nostiprināt robežu ar Baltkrieviju.

To Lietuva būvē, lai aizturētu nelegālos migrantus no Baltkrievijas.

Patlaban žoga būve kavējas, jo trūkst dzeloņdrāšu.

Lietuva pēc palīdzības vērsusies arī pie citām valstīm.

Tokijai tuvojas vētra

Japānas galvaspilsētai Tokijai tuvojas tropiskā viesuļvētra “Nepartaks.” Jūlija sākumā, sasniedzot taifūna spēku, tā nodarīja ievērojamus postījumus Dienvidaustrumāzijā.

Šoreiz gan tiek prognozēts, ka tropiskā vētra nesasniegs taifūna spēku. Tomēr tā var radīt grūtības atsevišķu olimpisko spēļu sacensību norisei.

Baidena reitings krītas

Amerikas prezidenta Džo Baidena vērtējums pirmo reizi kopš stāšanās amatā nokrities līdz 50%.

Pirms mēneša šis rādītājs bija 56%.

Baidena vērtējums joprojām ir augstāks nekā viņa priekšgājējam Donaldam Trampam, taču tas ir nedaudz zemāks par Baraka Obamas vērtējumu.

Laika ziņas

Gan naktī, gan dienā bez nokrišņiem.

Naktī +7+12, piekrastē +16.

Rīt +27+29, vien vietām, pārsvarā piekrastē, gaiss nebūs siltāks par +21…+26 grādiem.

Pūtīs lēns vējš, bet daļā piekrastes vējš būs nedaudz stiprāks un pūtīs no ziemeļu puses.

Laika tips otrais – labvēlīgais.

Latgales upēs ūdens temperatūra ir +17+23.

Vidzemes upēs +16+21.

Zemgales upēs ūdens temperatūra +18+25.

Ezeros +21+25 grādi.

Baltijas jūrā ūdens temperatūra bija plus 20, plus 21 grāds, bet Salacgrīvā - plus 14 grādi.

 

Pirmdiena bez nokrišņiem.

Lēns vējš 1-5 m/s, no pēcpusdienas austrumu puses vējš 2-6 m/s.

Naktī +12...+16°, dienā +27…+31°, vietām piekrastē +25…+26°.

Otrdien naktī daļēji mākoņains, dienā lielākoties mākoņains laiks.

Dienā vietām, galvenokārt rietumu daļā, lietus, iespējams pērkona negaiss.

Austrumu puses vējš 3-8 m/s.

Naktī +16...+21°, vietām piekrastē +23°, dienā austrumos +27…+28°, rietumos +22…+26°.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti