Ziņas vieglajā valodā 23. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 23. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 23. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Trešais termiņš

Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins šodien pārvēlēts uz trešo termiņu Komunistiskās partijas ģenerālsekretāra amatā.

Valdošās Komunistiskās partijas nedēļu ilgajā kongresā pieņemti partijas konstitūcijas grozījumi.

Tie ļauj Sji turpināt vadīt valsti arī trešo amata termiņu.

Reti kuram Sji pārvēlēšana ir pārsteigums.

Sji jau apsveikuši Krievijas un Ziemeļkorejas līderi.

Briti meklē premjeru

Lielbritānijas bijušais Finanšu ministrs Riši Sunaks paziņojis, ka kandidēs uz premjera amatu aizejošās premjeres Lizas Trasas vietā.

Toriji uzskata, ka par nākamo Lielbritānijas premjeru varētu kļūt Sunaks, bijušais premjers Boriss Džonsons vai kādreizējā Tirdzniecības politikas ministre Penija Mordonta.

Viņa iepriekšējās vēlēšanās palika trešā.

Vēlēšanas Slovēnijā

Slovēnijā šodien notika prezidenta vēlēšanu pirmā kārta.

Tajā startēja septiņi kandidāti.

Uzvaru gūs konservatīvā ekspremjera Janeza Janšas atbalstītais Anže Logars. Tā liecina sabiedriskās domas aptaujas.

Saskaņā ar konstitūciju līdzšinējam prezidentam Borutam Pahoram uz trešo pilnvaru termiņu kandidēt nav tiesību.

Hersona

Ukrainas spēki virzās uz priekšu Dņepras labajā krastā uz Hersonas apgabala centrālo pilsētu.

Krievijas ieceltās okupācijas amatpersonas vakar mudinājušas iedzīvotājus nekavējoties pamest Hersonu saistībā ar Ukrainas armijas pretuzbrukumu.

Hersona bija pirmā no Ukrainas lielpilsētām, kura nonāca krievu kontrolē.

Tās atgūšana būtu nozīmīgs Ukrainas pretuzbrukuma sasniegums.

Irānas dronu instruktori

Irānas instruktori, kas palīdz Krievijas karavīriem palaist dronus kamikadzes, no okupētās Ukrainas daļas nogādāti Baltkrievijā.

Tā paziņojis Odesas apgabala kara administrācijas pārstāvis Serhijs Bratčuks.

Viņš arī informējis, ka uz laiku okupētajā Hersonas apgabala teritorijā vairāki šādi instruktori ir likvidēti.

Nokrīt kara lidmašīna

Krievijā, Sibīrijas pilsētā Irkutskā, uz dzīvojamās ēkas nogāzusies kara lidmašīna.

Bojā gājuši abi tās piloti. Tā paziņojis apgabala gubernators Igors Kobzevs.

Neviens no vietējiem iedzīvotājiem neesot cietis.

Lidmašīna veikusi izmēģinājuma lidojumu.

Avarējusi lidmašīna Su-30, kas pacēlusies no lidmašīnu rūpnīcas. Tā ziņo mediji.

Pirmdien Krievijas dienvidrietumu pilsētā Jeiskā daudzstāvu dzīvojamā mājā ietriecās bumbvedējs iznīcinātājs Su-34. Bojā gāja 15 cilvēki.

Lidmašīna avarēja īsi pēc pacelšanās bojāta dzinēja dēļ.

Spridzina bankomātus

Eiropā strauji pieaudzis bankomātu spridzināšanas gadījumu skaits.

Tā paziņojusi Eiropas Savienības tiesībaizsardzības aģentūra "Eiropols".

Arvien spēcīgāki un bīstamāki kļūst arī sprāgstvielu veidi, ko bandas izmanto sprādzienos.

Filmu triumfs

Režisors Viesturs Kairišs un viņa jaunākā filma "Janvāris" uzvarējusi Romas kinofestivālā.

Filma saņēmusi trīs balvas, tai skaitā galveno – kategorijā "Labākā filma".

Viesturs Kairišs ticis pie labākā režisora godalgas.

Galvenās lomas atveidotājs Kārlis Arnolds Avots apbalvots kā labākais aktieris.

Filma šonedēļ izrādīta arī Varšavas kinofestivālā. Tajā Viesturs Kairišs arī saņēmis labākā režisora balvu.

Režisores Lindas Oltes debijas spēlfilma "Māsas" A klases kinofestivālā Varšavā saņēmusi divas godalgas. Tā informē filmas veidotāji.

Filma godalgota kā labākā filma konkursā "1–2". Šis konkurss ir veltīts režisoru pirmajām un otrajām filmām.

"Māsas" arī ieguvusi starptautiskās kinokritiķu žūrijas "Fipresci" balvu par labāko Austrumeiropas debiju.

Filma "Māsas" ir sociāla ģimenes drāma par bērnunamā uzaugušām māsām Anastasiju un Diānu.

Viņām paveras iespēja tikt adoptētām amerikāņu ģimenē.

Deviņgadīgā Diāna ir laimīga, ka viņai beidzot būs īsta ģimene.

Bet trīspadsmitgadīgā Anastasija nolemj darīt visu, lai atrastu savu īsto jeb bioloģisko māti.

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka tuvākajā diennaktī Latvijā būs lielākoties mākoņains laiks.

Naktī atsevišķos rajonos neliels lietus.

Daudzviet veidosies migla ar redzamību no 100 līdz 500 metriem.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra 4..9 grādi, ziemeļaustrumos 0..4 grādi.

Rīt vietām valsts rietumos neliels lietus.

Lēns dienvidaustrumu, austrumu vējš.

Gaisa temperatūra 7…12.

Rīgā arī būs lielākoties mākoņains laiks.

Bez būtiskiem nokrišņiem.

Naktī lēns, rīt dienā lēns dienvidaustrumu, austrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 7..8, rīt dienā 9..10.

Laika prognoze – otrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti