Ziņas vieglajā valodā 23. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 23. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 23. oktobrīĢirts Auzāns

 

 

Jauni ierobežojumi Covid-19 savaldīšanai 

Saslimšana ar Covid-19 Latvijā strauji pieaug.

Tāpēc valdība vienojās par jauniem ierobežojumiem.

Privātos un publiskos pasākumos drīkstēs piedalīties mazāk cilvēku nekā līdz šim.

Noteikti arī ierobežojumi cilvēku skaitam baznīcās.

Plašāk būs jālieto sejas maskas.

Augstskolās studijas noritēs attālināti.

Daļa jauno ierobežojumu stāsies spēkā jau pusnaktī, citi – pirmdien, 26. oktobrī.

 

Covid-19 izplatās strauji

Pagājušajā diennaktī Latvijā atklāti 250 ar Covid-19 saslimušo.

Tas ir līdz šim lielākais vienā diennaktī atklātais saslimušo skaits.

Miris viens cilvēks vecuma grupā no 55 līdz 60 gadiem.

Slimnīcās aizvadītajā diennaktī ievietoti 17 ar Covid-19 saslimušo.

Kopumā slimnīcās patlaban ārstējas 113 šādi pacienti.

Desmit no viņiem ir smaga slimības gaita.

122 no jauniem saslimušajiem ir saslimuši no zināmiem infekcijas avotiem.

Par pārējiem informāciju vēl noskaidro.

Saslimušie atklāti vēl 46 novados, visvairāk Rīgā – 112, Daugavpilī – 17, bet Liepājā un Jēkabpilī –  katrā desmit.

 

Covid-19 atklāj Vidzemes slimnīcā

Saslimšana ar Covid-19 atklāta arī Vidzemes slimnīcas darbiniekiem.

Tādēļ slimnīcā nedēļu nenotiks plānveida operācijas.

Saslimšana slimnīcā ir ātri atklāta, bet vēl turpinās epidemioloģiskā izmeklēšana.

Neatliekamo medicīnisko palīdzību un ambulatoros pakalpojumus Vidzemes slimnīcā nodrošinās kā līdz šim.

Saslimšana ar Covid-19 atklāta arī Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas mediķiem.

Arī šī slimnīca nolēmusi atcelt plānveida operācijas.

 

Ne visi varēs pieteikties Covid-19 testiem

Veselības ministrija apturēja brīvprātīgu pierakstu uz Covid-19 testiem.

Tas darīts, jo testu veicēji ir pārslogoti.

Turpmāk valsts apmaksātus Covid-19 testus varēs veikt tikai ar ārsta norīkojumu.

Nākamajā nedēļā Rīgā atvērs papildu Covid-19 testu veikšanas punktus.

 

Pēc vizītes Baltijā saslimst Slovēnijas ministrs

Slovēnijas ārlietu ministram Anžem Logaram pēc Baltijas valstu apmeklējuma atklāta saslimšana ar Covid-19.

Tā paziņoja viņa kanceleja.

Logars 22. oktobrī atgriezās no trīs dienas ilgas vizītes Baltijas valstīs.

Inficēšanās viņam atklāta pēc kārtējās pārbaudes.

Pagaidām ministram saslimšanas pazīmju neesot.

 

Virza budžetu

Saeimas Budžeta un finanšu komisija konceptuāli atbalstīja nākamā gada valsts budžeta likumprojektu.

Arī vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekts konceptuāli atbalstīts.

Tāpat ar budžetu saistītus grozījumus 28 likumos.

Visvairāk naudas nākamgad paredzēts veselības jomai.

 

Turpina sarunas par autoratlīdzību regulējumu

Finanšu ministrija tikās uz sarunām ar radošo organizāciju pārstāvjiem.

Pēc sarunām gatavo precizēto redakciju likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokli otrajam lasījumam Saeimā.

Plānots saglabāt nosacīto izdevumu normu pasīvajām autoratlīdzībām līdzšinējā apmērā – 25% vai 50% no ieņēmumiem atkarībā no darbības veida.

Nākamnedēļ turpināsies sarunas ar radošo nozaru pārstāvjiem par atbalstu.

 

Eiropā virza jaunu "klimata likumu"

Eiropas Savienības dalībvalstu vides ministri daļēji atbalstīja ierosinājumu par jaunu "klimata likumu".

Tā mērķis ir panākt klimata neitralitāti Eiropā līdz 2050. gadam.

Viens no sarežģītākajiem jautājumiem šajā jomā ir oglekļa izmešu samazināšana.

Šo jautājumu vides ministri atstāja izlemšanai valdību vadītājiem.

ES līderi decembrī centīsies panākt vienošanos šajā jautājumā.

 

Lībijā vienojas par pamieru

Lībijas pamiera noslēgšana. 2020. gada 23. oktobris.

Lībijā uzreiz pēc vienošanās parakstīšanas stājies spēkā pamiers starp karojošajām pusēm.

Par to paziņoja ANO sūtne Stefānija Viljamsa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt