Jauni ierobežojumi Covid-19 savaldīšanai
Saslimšana ar Covid-19 Latvijā strauji pieaug.
Tāpēc valdība vienojās par jauniem ierobežojumiem.
Privātos un publiskos pasākumos drīkstēs piedalīties mazāk cilvēku nekā līdz šim.
Noteikti arī ierobežojumi cilvēku skaitam baznīcās.
Plašāk būs jālieto sejas maskas.
Augstskolās studijas noritēs attālināti.
Daļa jauno ierobežojumu stāsies spēkā jau pusnaktī, citi – pirmdien, 26. oktobrī.
Covid-19 izplatās strauji
Pagājušajā diennaktī Latvijā atklāti 250 ar Covid-19 saslimušo.
Tas ir līdz šim lielākais vienā diennaktī atklātais saslimušo skaits.
Miris viens cilvēks vecuma grupā no 55 līdz 60 gadiem.
Slimnīcās aizvadītajā diennaktī ievietoti 17 ar Covid-19 saslimušo.
Kopumā slimnīcās patlaban ārstējas 113 šādi pacienti.
Desmit no viņiem ir smaga slimības gaita.
122 no jauniem saslimušajiem ir saslimuši no zināmiem infekcijas avotiem.
Par pārējiem informāciju vēl noskaidro.
Saslimušie atklāti vēl 46 novados, visvairāk Rīgā – 112, Daugavpilī – 17, bet Liepājā un Jēkabpilī – katrā desmit.
Covid-19 atklāj Vidzemes slimnīcā
Saslimšana ar Covid-19 atklāta arī Vidzemes slimnīcas darbiniekiem.
Tādēļ slimnīcā nedēļu nenotiks plānveida operācijas.
Saslimšana slimnīcā ir ātri atklāta, bet vēl turpinās epidemioloģiskā izmeklēšana.
Neatliekamo medicīnisko palīdzību un ambulatoros pakalpojumus Vidzemes slimnīcā nodrošinās kā līdz šim.
Saslimšana ar Covid-19 atklāta arī Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas mediķiem.
Arī šī slimnīca nolēmusi atcelt plānveida operācijas.
Ne visi varēs pieteikties Covid-19 testiem
Veselības ministrija apturēja brīvprātīgu pierakstu uz Covid-19 testiem.
Tas darīts, jo testu veicēji ir pārslogoti.
Turpmāk valsts apmaksātus Covid-19 testus varēs veikt tikai ar ārsta norīkojumu.
Nākamajā nedēļā Rīgā atvērs papildu Covid-19 testu veikšanas punktus.
Pēc vizītes Baltijā saslimst Slovēnijas ministrs
Slovēnijas ārlietu ministram Anžem Logaram pēc Baltijas valstu apmeklējuma atklāta saslimšana ar Covid-19.
Tā paziņoja viņa kanceleja.
Logars 22. oktobrī atgriezās no trīs dienas ilgas vizītes Baltijas valstīs.
Inficēšanās viņam atklāta pēc kārtējās pārbaudes.
Pagaidām ministram saslimšanas pazīmju neesot.
Virza budžetu
Saeimas Budžeta un finanšu komisija konceptuāli atbalstīja nākamā gada valsts budžeta likumprojektu.
Arī vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekts konceptuāli atbalstīts.
Tāpat ar budžetu saistītus grozījumus 28 likumos.
Visvairāk naudas nākamgad paredzēts veselības jomai.
Turpina sarunas par autoratlīdzību regulējumu
Finanšu ministrija tikās uz sarunām ar radošo organizāciju pārstāvjiem.
Pēc sarunām gatavo precizēto redakciju likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokli otrajam lasījumam Saeimā.
Plānots saglabāt nosacīto izdevumu normu pasīvajām autoratlīdzībām līdzšinējā apmērā – 25% vai 50% no ieņēmumiem atkarībā no darbības veida.
Nākamnedēļ turpināsies sarunas ar radošo nozaru pārstāvjiem par atbalstu.
Eiropā virza jaunu "klimata likumu"
Eiropas Savienības dalībvalstu vides ministri daļēji atbalstīja ierosinājumu par jaunu "klimata likumu".
Tā mērķis ir panākt klimata neitralitāti Eiropā līdz 2050. gadam.
Viens no sarežģītākajiem jautājumiem šajā jomā ir oglekļa izmešu samazināšana.
Šo jautājumu vides ministri atstāja izlemšanai valdību vadītājiem.
ES līderi decembrī centīsies panākt vienošanos šajā jautājumā.
Lībijā vienojas par pamieru
Lībijā uzreiz pēc vienošanās parakstīšanas stājies spēkā pamiers starp karojošajām pusēm.
Par to paziņoja ANO sūtne Stefānija Viljamsa.