Ziņas vieglajā valodā 23. martā

Ziņas vieglajā valodā 23. martā.

Ziņas vieglajā valodā 23. martāPārsla Saktiņa

     

     

    Londonā no Covid-19 miris latvietis

    Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā no Covid-19 nomiris kāds latvietis.

    Viņam bija 68 gadi.

    Vīrietis jau ilgāku laiku dzīvoja Lielbritānijā.

    Par viņa nāvi ziņo Latvijas Televīzija.

    Ārlietu ministrijai pagaidām par to oficiālu ziņu nav.

     

    Covid-19 Latvijā atklāta 180 cilvēkiem

    Latvijā līdz šim slimība Covid-19 ir atklāta 180 cilvēkiem.

    Vakar saslimis 41 cilvēks.

    Tas ir lielākais saslimušo skaits vienā dienā.

    Liela daļa saslimušo atgriezās no ceļojuma.

    Viņi bija Lielbritānijā, Vācijā, ASV, Spānijā, Ungārijā, Austrijā un Zviedrijā.

    Pārējie vīrusu ieguva no kāda cita saslimušā.

    Visvairāk saslimuši ir cilvēki vecumā no 30 līdz 39 gadiem.

    Vismazāk ar Covid-19 saslimuši bērni.

    Viens saslimušais ir izveseļojies.

     

    Mediķi atgādina par pašizolēšanos

    Ne visi cilvēki ievēro pašizolēšanos.

    Mediķi turpina atgādināt, ka pēc ceļojuma ir jāpaliek mājās divas nedēļas.

    Arī policija turpina pārbaudes.

    Aizvadītajā diennaktī sodīti 19 cilvēki.

    Pārsvarā pārkāpumi konstatēti Rīgā.

    Cilvēki neievēro ārkārtējās situācijas noteiktos ierobežojumus.

     

    Piešķirs piemaksas mediķiem, kuri cīnās ar Covid-19

    Vairākiem mediķiem ir jāpiešķir piemaksa par darbu koronavīrusa epidēmijas laikā.

    Par to vienojās valdības partijas.

    Jautājumu par piemaksām valdība izlems rīt.

    Piemaksas lielums būs piektā daļa no darbinieka algas.

    Piemaksas plānotas Neatliekamās palīdzības mediķiem, laboratoriju darbiniekiem, slimnīcu uzņemšanas nodaļās strādājošajiem un citiem.

     

    Stradiņa slimnīcā atcelta liela daļa konsultāciju

    Koronavīrusa epidēmijas dēļ Stradiņa slimnīcā ir atcelta liela daļa ārsta konsultāciju, izmeklējumu un operāciju.

    Slimnīcas darbinieki sola visus par to informēt.

    Ārsti klātienē konsultē tikai atsevišķas pacientu grupas, piemēram, vēža slimniekus.

    Palīdz arī grūtniecēm un jaundzimušajiem.

    Tuvinieki apciemot saslimušos uz slimnīcu nedrīkst iet.

    Drīkst nodot tikai pašas nepieciešamākās lietas.

     

    Lidosta "Rīga" samazinās darbinieku skaitu

    Lidosta "Rīga" samazinās darbinieku skaitu.

    Pagaidām nebūvēs arī jaunu skrejceļu un atteiksies no citiem projektiem.

    Koronavīrusa izplatības dēļ Rīgas lidostā ir atcelti gandrīz visi lidojumi.

    Lidosta cenšas taupīt naudu.

    Pašlaik Rīgas lidostā strādā 1200 darbinieku.

    Gandrīz puse no viņiem atcelto lidojumu dēļ nestrādā, taču algu viņiem maksā.

     

    Aktivizējušies viltus sociālie darbinieki 

    Latvijā ir aktivizējušies viltus sociālie darbinieki.

    Viņi piedāvā atnest cilvēkiem pārtiku un citas preces, taču paņem naudu un pazūd.

    Pašvaldības aicina cilvēkus uzmanīties un neuzticēties svešiniekiem.

    Aizvien vairāk cilvēku šajās dienās dzīvo mājās, lai izvairītos no koronavīrusa.

    Ja vajadzīga palīdzība, jāsazinās ar Latvijas Sarkano krustu vai Samariešu apvienību.

     

    ANO ģenerālsekretārs aicina pasaulē izsludināt pamieru

    ANO ģenerālsekretārs Antoniu Gutērrešs aicina pasaulē izsludināt pamieru.

    Ir jāizbeidz karot un kopā jācīnās ar slimību, kas posta pasauli.

    Līdz šim pasaulē ar jauno koronavīrusi inficēti vairāk nekā 350 000, bet 15 000 tūkstoši ir nomiruši.

     

    Aicina pārcelt Tokijas olimpiskās spēles

    Aizvien vairāk sporta organizāciju aicina pārcelt Tokijas olimpiskās spēles.

    Pagaidām olimpiskās spēles ir plānotas vasaras vidū.

    Ja olimpiāde notiks šajā laikā, Kanāda un Austrālija tajā nepiedalīsies.

    Tā drīzumā varētu paziņot vēl vairākas valstis.

    Spēļu pārcelšana Japānai izmaksātu 5,4 miljardus eiro.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti