Ziņas vieglajā valodā 23. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 23. martā.

Ziņas vieglajā valodā 23. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Prasa Lielbritānijas palikšanu Eiropas Savienībā

Londonas ielās šodien izgāja simtiem tūkstoši cilvēku.

Viņi pieprasīja Apvienotās Karalistes palikšanu Eiropas Savienībā.

Protestētāji arī pieprasīja sarīkot vēl vienu tautas nobalsošanu par "Brexit" jeb izstāšanos no Eiropas Savienības.

Demonstrācijas rīkotāji paziņoja, ka gājienā devās vairāk nekā viens miljons cilvēku.

"Brexit" šobrīd ir strupceļā.

Lielbritānijas politiķi cenšas izlemt, kā rīkoties.

Eiropas Savienība šonedēļ piekrita uz neilgu laiku atlikt 29. martā paredzēto Lielbritānijas izstāšanos.

 

Parīzē ielās iziet tūkstošiem "dzelteno vestu" aktīvistu

Parīzes un citu Francijas pilsētu ielās šodien atkal izgāja tūkstošiem "dzelteno vestu" kustības aktīvistu.

Parīzē vienlaikus notika vairākas demonstrācijas.

Policija aizturēja vairākus desmitus cilvēku.

Piespriesti naudassodi.

Ziņas par aizturētajiem saņemtas arī no Nicas.

Tur policija izklīdināja vairākus simtus demonstrantu.

Viņi pulcējās pilsētas centrālajā laukumā.

Parīzes un citu Francijas lielāko pilsētu ielās izvietoti tūkstošiem policistu.

Daudzviet demonstrācijas aizliegtas.

Aizlieguma mērkis ir nepieļaut pagājušās nedēļas nogalē notikušo grautiņu atkārtošanos.

 

Paziņo par džihādistu grupējuma "Daīš" sakaušanu

Džihādistu grupējums "Islāma valsts" jeb "Daīš" ir "100 procenti teritoriāli sakauts".

Par to šodien paziņoja Sīrijas kurdu un arābu apvienotie spēki – "Sīrijas Demokrātiskā fronte".

ASV atbalstītie kurdu kaujinieki ir pārņēmuši pilnīgu kontroli pār Sīrijas pilsētu Baghūzu.

Tur bija ielenkti pēdējie džihādistu kaujinieku spēki.

Eksperti gan brīdina, ka grupējums "Daīš" tikai zaudējis teritoriju.

Bet pilnībā sakauts nav.

To joprojām uzskata par nozīmīgu draudu drošībai.

Tas var sarīkot teroraktus visā pasaulē.

 

Rīgā uz laiku aizliegs zāģēt kokus 

Rīgā no 15. aprīļa līdz 30. jūnijam spēkā būs koku zāģēšanas aizliegums.

Tiem, kas kokus savā teritorijā vēlas izzāģēt pirms 15. aprīļa, Rīgas pilsētas būvvaldē iesniegumi jāiesniedz līdz 26. martam.

 

Lielākajās Latvijas pilsētās sāk ceļu attīrīšanu no smiltīm

Laikam kļūstot siltākam, lielākajās Latvijas pilsētas sākta ielu attīrīšana no smiltīm.

Ziemā kaisīto smilšu atrašanās uz brauktuvēm vējā un lielā satiksmē rada putekļu kārtu.

Tas traucē ne tikai autovadītājiem, bet arī gājējiem.

Rīgā ielu attīrīšanas darbus parasti paveic viena līdz divu mēnešu laikā.

Liepājā ceļu attīrīšanu sāka jau marta sākumā.

Jelgavā smilšu savākšana vēl nav sākta.

Pilsētas vadība gaida siltāku laiku.

 

Vecrīgā ieskandina Lielo dienu

Rīdzinieki un pilsētas viesi šodien pulcējās tradicionālajā pavasara saulgriežu sagaidīšanas pasākumā Līvu laukumā.

Tur uzstājās folkloras kopas.

Varēja krāsot un vārīt olas.

Varēja darboties tradicionālajos pavasara atnākšanas rituālos.

Rīt Lielās dienas svinības norisināsies Brīvdabas muzejā.

Tur no plkst.12 iedzīvotājus aicinās atgriezties pie senajām latviešu tradīcijām.

 

Vasiļjevs 21.vietā pasaules čempionātā daiļslidošanā

Latvijas daiļslidošanas zvaigzne Deniss Vasiļjevs šodien Japānas pilsētā Saitamā notiekošo pasaules čempionātu noslēdza 21.vietā.

 

Laika ziņas

Latvijas Vides ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs informē, ka naktī Latvijā mākoņu daudzums samazināsies.

Nakts pirmajā pusē austrumos lietus.

Rietumu puses vējš 4-8 metri sekundē Kurzemes piekrastē vējš brāzmās sasniegs 16 metrus sekundē.

Gaisa temperatūra naktī būs -2…+3 grādi.

Rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Bez nokrišņiem.

Rietumu puses vējš 5-10 metri sekundē, Kurzemes piekrastē un Latvijas austrumos vējš brāzmās sasniegs 16 metrus sekundē.

Gaisa temperatūra būs +5…+10 grādu.

Rīgā bez nokrišņiem.

Gaisa temperatūra: naktī 0…+1 grāds, rīt dienā līdz +10 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti