Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 23. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 23. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 23. jūnijāAigars Rozenbergs

 

 

Naktī augstākā līmeņa brīdinājums par negaisu

24. jūnijā no vieniem naktī līdz deviņiem rītā Latvijas centrālajā un austrumu daļā būs spēkā augstākā līmeņa brīdinājums par ļoti stipru pērkona negaisu.

Tā informē Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrā.

Sarkanais brīdinājums izplatīts, analizējot jaunākās prognozes un ņemot vērā svētku laiku – daudzi cilvēki naktī atradīsies brīvā dabā.

Brīdinājums izsludināts arī galvaspilsētā.

Negaisa laikā iespējamas ļoti stipras lietus gāzes, vēja brāzmas līdz 25 metriem sekundē un lielgraudu krusa.

Vējš var gāzt kokus un radīt citus postījumus.

Bīstamību radīs arī zibens izlādes.

Lietus dēļ vietām iespējama zemāko vietu applūšana.

Policija svētkos strādā pastiprināti

No šodienas ir atvieglotas iespējas pulcēties un piedalīties pasākumos.

Taču likumsargi tāpat svētku brīvdienās būs modri.

Viņi kontrolēs, vai nav pārkāptas epidemioloģiskās drošības prasības.

Tāpat īpaša uzmanība būs pievērsta tam, lai svētku svinētāji nesēstos pie stūres reibumā.

Svētkos jābūt uzmanīgiem

Mediķi atgādina svētkos būt uzmanīgiem.

Katru gadu Jāņu brīvdienās traumu skaits pieaug par 50%.

Daļu no traumām gūst reibumā.

Bērnu slimnīca aicina īpaši pievērst uzmanību bērniem un jauniešiem, jo vasaras brīvlaikā ir palielinājies traumu skaits

Transports galvaspilsētā kursē pēc brīvdienu grafika

No šodienas līdz 25. jūnijam paredzētas izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta, autostāvvietu un klientu apkalpošanas centru darbībā.

Šajās dienās sabiedriskais transports galvaspilsētā kursēs pēc brīvdienu kustības saraksta.

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" atgādina, ka svētkos sabiedriskais transports nebūs bez maksas.

Izmaiņas autobusu un vilcienu maršrutos

Brīvdienās no šodienas līdz svētdienai būs izmaiņas reģionālo autobusu maršrutos visā Latvijā un piecās vilcienu līnijās.

Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo kustības sarakstu.

Eiropas Savienībā puse pieaugušo vakcinējas pret Covid-19

Eiropas Savienībā vairāk nekā puse pieaugušo ir saņēmuši vismaz vienu vakcīnu pret jauno koronavīrusu.

36% ir divreiz vakcinēti.

Eiropas Komisija plāno jūlijā panākt 70% pieaugušo ES valstu iedzīvotāju vakcināciju un jau gatavo zāļu krājumus iespējamai atkārtotai vakcinācijai gada otrajā pusē.

Latvijā vakcinēts pusmiljons cilvēku

Vakcinācijas procesu pret Covid-19 Latvijā ir pabeidzis pusmiljons cilvēku, jeb aptuveni 26,5% iedzīvotāju.

Pirmo poti saņēmuši 31% valsts iedzīvotāju.

Šobrīd gan vakcinācijas process ir mazliet sabremzējies, jo daudzi ir nogaidošā pozīcijā.

Latvijā 102 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 102 Covid-19 gadījumi.

Veikti vairāk nekā 5800 testi. Igaunijā inficēšanās ar jauno koronavīrusu atklāta 25, Lietuvā – 54 cilvēkiem.

Nevienā no Baltijas valstīm nav mirušo no bīstamās slimības.

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs mainīgs mākoņu daudzums.

Centrālajos un austrumu rajonos ļoti stipras pērkona lietus gāzes. Iespējama lielgraudu krusa.

Lēns vējš, negaisa laikā krasas vēja brāzmas līdz 25 m/s.

Gaisa temperatūra 16…21.

Rīt būs daļēji mākoņains laiks.

Vietām centrālajos un austrumu rajonos ļoti stipras pērkona lietus gāzes ar lielgraudu krusu.

Lēns vējš, negaisa laikā krasas vēja brāzmas līdz 19 m/s.

Gaisa temperatūra 27…29, dienvidaustrumos līdz 32, piekrastē 21…26 grādiem.

Rīgā tuvākajā diennaktī gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Naktī ļoti stipras pērkona lietus gāzes. Iespējama lielgraudu krusa.

Lēns vējš, negaisa laikā krasas vēja brāzmās līdz 25 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 19…20, rīt dienā ap 27 grādiem.

Laika prognoze – trešā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt