Ziņas vieglajā valodā 23. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 23. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 23. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Stiprā vēja postījumi nav milzīgi

Stiprais vējš Latvijā ir pierimis.

Svētdien tas daudzviet nogāza kokus.

Vismaz 10 kokus glābējiem nācās novākt no ceļu braucamās daļas.

Vējš daudzviet sabojāja elektrības vadus.

Bez elektrības bija aptuveni 3000 mājsaimniecību.

Šobrīd visi bojājumi jau ir novērsti.

Tā apgalvo par elektrotīkliem atbildīgais uzņēmums "Sadales tīkls".

Eiropā runās par jaunā vīrusa "Covid-19" ierobežošanu

Eiropā mediķiem lielas bažas rada jaunais vīruss.

Tas nosaukts par "Covid-19".

Saslimšana ar jauno vīrusu sākās Ķīnā.

Tagad visā pasaulē saslimuši desmitiem tūkstoši cilvēku.

Vairāk nekā divi tūkstoši ir miruši.

Lielākā daļa upuru ir Ķīnā.

Eiropā pirmie ar šo vīrusu miruši divi cilvēki Itālijā.

Tur saslimuši ap 130 cilvēku.

Itālijā 11 pilsētās aizliegts gan iebraukt, gan izbraukt.

Veneto reģionā atcelti sporta pasākumi, slēgtas skolas, muzeji un tirgi.

Pārtraukts arī slavenais Venēcijas karnevāls.

Līdzīgi ierobežojumi noteikti arī Lombardijas reģionā.

Slavenā Milānas opera "La Scala" ir atcēlusi izrādes.

Pirmdien Eiropas Savienības valstu mediķi rīkos ārkārtas apspriedi.

Mediķi apspriedīs cīņu pret vīrusu "Covid-19"

Apspriedē piedalīsies arī Latvijas mediķi.

Ārsti aicina ceļotājus, kuri atgriežas Latvijā no vīrusa skartajām Itālijas vietām, turpmākās 14 dienas rūpīgi sekot savam veselības stāvoklim.

Ja parādās kādas elpceļu saslimšanas pazīmes, nekavējoties jāzvana 113.

Zemestrīcē Irānas un Turcijas robežas reģionā gājuši bojā deviņi cilvēki

Irānas un Turcijas robežu svētdien satricināja stipra zemestrīce.

Turcijā dzīvību zaudēja deviņi cilvēki.

Četri no mirušajiem ir bērni.

Aptuveni 40 cilvēki ievainoti.

Irānā zemestrīce nodarījusi mazāku postu.

Tur savainoti ap 50 cilvēku.

Par bojāgājušiem ziņu nav.

Pasniegtas "Boņuka" balvas

Svētdien Rēzeknē, Latgales vēstniecībā "Gors", pasniedza Latgaliešu kultūras gada balvas "Boņuks 2019".

Balvas pasniedza 10 sadaļās.

Balvu saņēma grāmata-dokumentālais stāsts par kordiriģentes Terēzes Brokas mūžu "Aiz azara bolti bārzi...".

Balva pasniegta arī dokumentālajai filmai "Latgalīši Sibirī" un stāstu krājumam "Syltuo mola".

Apbalvota arī podniekam Evaldam Vasilevskim veltītā piemiņas izstāde un grāmata.

Balvu izcīnīja arī grupas "Bez PVN" dziesmas, video un koncerts "Rūbeži" un izdevums "Dagdys nūvoda pyura skreinis gruomota".

Apbalvota Oskara un Jolantas Maculeviču specializētā kafijas grauzdētava "Kuup Coffee".

Sveica arī ASV dzīvojošo latgaliešu filantropu jeb labdari Pīteru Aloizu Ragaušu un Ligiju Purinašu par dzejas krājumu "Sīvīte".

Balvu saņēma arī Latgales Reģionālās televīzijas žurnāliste Ausma Sprukte.

Par mūža ieguldījumu latgaliešu kultūras attīstībā godināja tēlnieku Induli Folkmani.

Svētdien pasniedza arī latgaliešu kultūras ziņu portāla "lakuga.lv" lasītāju simpātiju balvu "Žyks".

To jau otro gadu pēc kārtas saņēma etnogrāfisko tērpu darinātāja un skolotāja Iveta Seimanova.

Ķibermanim un Miknim - bronza

Latvijas bobsleja pilots Oskars Ķibermanis ar stūmēju Matīsu Mikni svētdien Altenbergas trasē izcīnīja bronzas medaļu pasaules čempionāta divnieku sacensībās.

Par pasaules čempionu kronēja Frančesko Frīdrihu un Margisu Torstenu.

Matīss Miknis, Oskars Ķibermanis (no labās)
Matīss Miknis, Oskars Ķibermanis (no labās)

Jelgavas ledusskulptori uzvarējuši Aļaskas ledus čempionātā

Mākslinieku komanda no Jelgavas uzvarēja Aļaskas ledus skulptūru čempionātā Fairbanksā, Amerikas Savienotajās Valstīs.

Jelgavas komanda izcīnīja pirmo vietu "multibloka" kategorijā.

Tā informē Jelgavas pašvaldībā.

Ledus skulptūru čempionātā piedalījās 11 labākās komandas no visas pasaules.

Jelgavnieki uzvarēja ar skulptūru "Visuma sirds".

Tās izgatavošanai izmantoja aptuveni 15 tonnas ledus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti