Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

LDz padomē par kompensācijām bijušajai valdei - 200 eiro sods

"Latvijas dzelzceļa" padomes locekļiem jāmaksā 200 eiro sods.

Tādu sodu četriem uzņēmuma padomes locekļiem piemērojis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

Naudas sods ir par to, ka padome pirms diviem gadiem izmaksāja ļoti lielas naudas kompensācijas bijušajiem "Latvijas dzelzceļa" vadītājiem Edvīnam Bērziņam un Aivaram Strakšas.

Bērziņš varētu būt saņēmis līdz 250 000 eiro, savukārt Strakšas – līdz 200 000 eiro.

KNAB secinājis, ka "Latvijas dzelzceļa" padome naudas izmaksā pieļāvusi pārkāpumus.

Lai gan nauda abiem bija jāizmaksā divu gadu laikā kā ikmēneša atlīdzība, bijušie vadītāji naudu saņēma uzreiz.

Edvīns Bērziņš, Aivars Strakšas
Edvīns Bērziņš, Aivars Strakšas

Kontrabandas dēļ valsts nesaņem ap 100 miljonus eiro nodokļos

Latvijā populāras ir kontrabandas preces.

Tās ir preces, par kurām nav samaksāts nodoklis.

Gada laikā valsts nesaņem ap 100 miljoniem eiro.

Nelegālās preces pārsvarā ieved no ārzemēm.

Visvairāk nelegāli ieved cigaretes.

Cilvēki tās pērk, jo tās ir lētākas.

Taču ir arvien vairāk cilvēku, kas pērk nelegālās preces, lai kaitētu valstij.

Viņi saka, ka dara to par spīti.

Tas ir satraucoši.

Slimnīcās pieaug Covid-19 pacientu skaits

Latvijas slimnīcās turpina palielināties Covid-19 pacientu skaits.

Patlaban slimnīcās ārstējas 357 Covid-19 pacienti, 45 ir smaga slimības gaita.

Pagājušajā diennaktī reģistrēja 7 inficētu cilvēku nāvi.

Aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja vēl 674 cilvēkiem.

No vairāk nekā 27 tūkstošiem testu pozitīvi bija 2,5%.

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs palielinājies līdz 344,1 uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju.

Skolās vairāk inficējas ar Covid-19

Arvien vairāk pedagogu un skolēnu inficējas ar Covid-19.

Infekcija atklāta gandrīz 300 mācību iestādēs.

Tas ir daudz vairāk nekā pirms nedēļas.

Daudzās skolās attālināti jāmācās arī pret Covid-19 potētiem skolēniem.

Skolas nespēj nodrošināt vienā laikā gan klātienes, gan attālinātās stundas.

Turklāt ar Covid-19 slimo arī potēti skolēni.

Levits devies uz ANO Ģenerālo asambleju

Valsts prezidents Egils Levits atrodas Ņujorkā, kur piedalās ANO Ģenerālās asamblejas 76. sesijā.

Trešdien, 22. septembrī, Levits tikās ar ANO ģenerālsekretāru Antoniu Gutērrešu.

Levits aicināja ANO aktīvi iesaistīties Baltkrievijas radītās migrācijas krīzes risināšanā.

Triju Baltijas valstu prezidenti ar Gutērrešu pārrunāja ANO lomu konfliktu risināšanā arī Ukrainā, Gruzijā un Moldovā.

Valsts prezidents Egils Levits teic uzrunu ANO Ģenerālajā asamblejā .
Valsts prezidents Egils Levits teic uzrunu ANO Ģenerālajā asamblejā .

Apšauda Ukrainas prezidenta padomnieka auto

Ukrainā nezināmi uzbrucēji trešdien, 22. septembrī, apšaudīja prezidenta Volodimira Zelenska padomnieka Sergeja Šefira automašīnu.

Šefirs necieta, bet viņa šoferi ievainoja.

Viņš atrodas slimnīcā.

Uzbrucējus meklē.

Policija uzskata, ka uzbrucēji vēlas iebiedēt valdību.

Ukrainas prezidents paziņoja, ka valdība nebaidās un turpinās reformas.

Ekspedīcijā grib noskaidrot prāmja „Estonia” bojāejas iemeslu

Pirms gandrīz 27 gadiem Baltijas jūrā nogrima prāmis „Estonia”.

Gāja bojā vai pazuda bez vēsts 852 cilvēki.

No 29 Latvijas iedzīvotājiem izglābās tikai seši.

Bojā gājušo cilvēku tuvinieki vēlas noskaidrot katastrofas cēloni.

Viņi rīko ekspedīciju, kurā piedalās 43 cilvēki.

Viņi zem ūdens pētīs prāmja vraku.

Visus savāktos materiālus vēlāk analizēs zinātnieki.

Ekspedīcijā piedalās arī žurnālisti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti