Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 22. septembrīPārsla Saktiņa

 

 

Budžeta deficīts 2021. gadā būs miljards eiro

Nākamgad budžeta deficīts būs miljards eiro.

Par to vienojusies valdība.

Algas pielikumu saņems gan mediķi, gan pedagogi skolās un augstskolās.

Ģimenes pabalstu reformu valdība pārcēla uz 2022. gadu.

Savukārt jau nākamgad par 23% nolēma samazināt obligātā iepirkuma komponenti.

Tam izmantos 20 miljonus eiro no "Latvenergo" dividendēm.

Līdz šim šī nauda nonāca valsts budžetā.

Nākamgad elektrības cenas samazinājums gan mājsaimniecībās, gan uzņēmējiem būs līdz pat 10%.

 

Latvijā atklāj 34 jaunus Covid-19 gadījumus

Latvijā šodien bija daudz jaunu Covid-19 saslimšanas gadījumu.

Ar Covid-19 saslimuši vēl 34 cilvēki.

Šis ir lielākais vienā dienā reģistrētais pacientu skaits kopš 3. aprīļa.

24 saslimušie ir kontaktpersonas.

Astoņi saslimušie ir atgriezušies no ārvalstīm, tostarp Krievijas, Turcijas un ASV.

Vēl divām personām inficēšanās apstākļus precizē.

Aizvadītajā diennaktī 19 no reģistrētajiem saslimušajiem ir pārtikas uzņēmuma "Forevers" darbinieki.

Uzņēmums uzsver, ka saslimšana uzņēmumā neietekmē pārtikas kvalitāti.

Uzņēmuma ražotie produkti ir veselībai droši.

 

Covid-19 slimnieki septembrī braukuši Rīgas 50. maršruta autobusā

Daži ar Covid-19 slimi cilvēki ir braukuši ar Rīgas satiksmes 50. maršruta autobusu.

Tas noticis no 10. līdz 22. septembrim.

Slimību profilakses un kontroles centrs aicina pasažierus, kas pārvietojās šajā laikā ar 50. autobusu, novērot savu veselību.

Latvijā pieaug arī mācību iestādēs atklāto Covid-19 gadījumu skaits.

Patlaban inficētie reģistrēti piecās skolās, vienā augstskolā un bērnudārzā.

Inficējušies gan skolēni, gan pedagogi.

Rīgas "Dinamo" komandai karantīna līdz 5. oktobrim

Covid-19 dēļ hokeja komanda Rīgas "Dinamo" līdz 5. oktobrim atradīsies karantīnā.

Pēc spēlēm Krievijā komandā ar Covid-19 saslimuši 12 cilvēki.

Līdz 5. oktobrim "Dinamo" bija paredzētas piecas spēles – trīs mājās un divas viesos.

 

Covid-19 dēļ atlikts Eiropas Savienības samits

Covid-19 dēļ ir atlikts Eiropas Savienības (ES) samits.

Tam bija jānotiek ceturtdien un piektdien.

Vienam no Eiropadomes priekšsēdētāja Šalrla Mišela apsargiem konstatēta inficēšanās ar jauno koronavīrusu.

Mišela analīzes saslimšanu neuzrādīja, bet viņam jāatrodas karantīnā.

ES dalībvalstu līderu tikšanās pārcelta uz 1. un 2. oktobri.

 

ANO ģenerālsekretārs: Pasaulei ciešāk jāsadarbojas cīņā pret Covid-19

Attēlā ANO ģenerālsekretārs Antoniu Gutjērešs, 2020. gada 22. septembrī

Pasaulei ciešāk jāsadarbojas cīņā pret Covid-19 un jāizvairās no jauna aukstā kara starp ASV un Ķīnu.

To paziņoja ANO ģenerālsekretārs Antoniu Gutērrešs, kurš uzrunāja ANO ģenerālās asamblejas 75. sesijas dalībniekus.

Gutērrešs arī aicinājis ANO Drošības padomi darīt visu iespējamo, lai līdz gada beigām būtu iespējams noslēgt globālu pamieru un apturēt bruņotos konfliktus.

 

Nobela miera prēmijas pasniegšanas ceremonija notiks citā vietā 

Pandēmijas dēļ Nobela miera prēmijas pasniegšanas ceremonija šogad pārcelta uz citu vietu.

Tā notiks nevis Oslo domes zālē, bet Oslo Universitātes aulā.

Šogad uz ceremoniju aicinās mazāk viesu.

Atcelts arī tradicionālais bankets, kas parasti seko ceremonijai.

Šo pasākumu parasti apmeklē aptuveni 1300 viesu, tostarp Zviedrijas karaliskās ģimenes locekļi, diplomāti, politiķi, biznesa līderi un mākslas pasaulē zināmas personības.

 

Laika ziņas 

Šodien Latvijā bija ļoti silta diena.

Rīgā, Jelgavā, Dobelē, Bauskā un Skrīveros pārspēts 22. septembra siltuma rekords.

Gaisa temperatūra Rīgā un Zemgalē paaugstinājās līdz vairāk nekā +22 grādiem, Skrīveros – līdz +21,6 grādiem.

Un tikai vietām Vidzemē un Kurzemē gaisa temperatūra nesasniedza +20 grādus.

Vēl siltāks laiks gaidāms rīt.

Mākoņu būs maz.

Lielākoties sauss un saulains.

Dienvidu vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +7…+12 grādi, vietām austrumos līdz +5…+6 grādiem.

Dienā gaiss iesils līdz +20…+25 grādiem.

Gaisa temperatūra Rīgā naktī +10…+12 grādi, dienā +23…+25 grādi.

Laika tips: 1. – īpaši labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti