Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 22. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 22. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 22.jūnijāDace Simanoviča

Latvijā Covid-19 saslimstība turpina samazināties 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 125 jaunus Covid-19 gadījumus, viens cilvēks miris.

Ir arī pirmais gadījums, kad slimības perēkli atklāja bērnu nometnē.

Speciālisti izmeklē šo gadījumu.

Tomēr kopumā Covid-19 izplatība mazinās.

Divu nedēļu saslimstības rādītājs tagad ir zem simta.

Tas nozīmē, ka sasniegts tāds līmenis, lai būtu jauni atvieglojumi.

Par tiem otrdien, īsi pirms svētkiem, valdība vienojās.

Vakcinētajiem vai pārslimojušajiem visus pulcēšanās ierobežojumus atcēla.

Atvieglojumi ir arī pārējai sabiedrībai.

Tie pārsvarā attiecas uz pulcēšanos, pakalpojumu saņemšanu un piedalīšanos pasākumos.

Palielinās valsts parāds

Pandēmijas laiks būtiski ietekmējis valsts budžetu.

Gada pirmajos piecos mēnešos izdevumi bija krietni vairāk par ieņēmumiem.

Konsolidētajā kopbudžetā izveidojās 630 miljonu eiro deficīts.

Pērn šajā laikā bija 60 miljonu pārpalikums, bet vēl gadu iepriekš – pat vairāk nekā 500 miljonu eiro pārpalikums.

Covid-19 seku mazināšanai iztērēti jau tuvu vienam miljardam eiro.

Tāpēc valsts parāds palielinās.

Tomēr strauji sāk uzlaboties nodokļu ieņēmumi.

Apstiprina Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu

Eiropas Komisija apstiprināja Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu.

Tie ir nepilni divi miljardi eiro.

To paziņoja Eiropas Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena.

Viņa šobrīd atrodas vizītē Latvijā.

Šī nauda paredzēta atbalstam sešās jomās, tai skaitā klimata mērķu sasniegšanai, nevienlīdzības mazināšanai un citiem mērķiem.

Pirmo daļu no naudas Latvija saņems jau jūlijā.

Leiena norādīja, ka šis plāns nodrošinās Latvijas iedzīvotājiem labāku dzīvi.

Tiesnese: Lembergs apzināti vilcinājis tiesas procesu

Smagos noziegumos apsūdzētais, no Ventspils mēra pienākumiem atstādinātais Aivars Lembergs kriminālprocesu apzināti vilcināja.

Tāpēc viņu apcietināja pamatoti.

Tā skaidroja tā sauktās Lemberga lietas tiesnese Irīna Jansone.

Paredzams, ka prokuratūra un arī apsūdzētie spriedumu pārsūdzēs.

Tā kā pilnais spriedums ir ļoti garš, protestu varēs iesniegt ilgāk – 20 dienu laikā.

Plāno risināt pedagogu trūkumu un izglītības kvalitātes problēmas

Izglītībā trūkst pedagogu, un ministrija to plāno risināt turpmākajos septiņos gados.

Tāpat paredzēts uzlabot izglītības kvalitāti un palīdzēt tiem, kuri vēlas mācīties.

To paredz plāns, ko otrdien apstiprināja Ministru kabinetā.

Eiropas Savienība veidos kiberdrošības komandu

Eiropas Savienība veidos ātrās reaģēšanas kiberdrošības komandu.

Tā reaģēs uz kiberuzbrukumiem.

Lielākā daļa Eiropas Savienības valstu joprojām ar šiem uzbrukumiem cīnās pašas.

To spēja tikt galā ar šādiem draudiem ir ļoti atšķirīga.

Tagad valstis varēs lūgt palīdzību arī citām valstīm.

PVO ceļ trauksmi par vakcīnu trūkumu attīstības valstīs

Ugandas skolotājs saņem vakcīnu pret Covid-19

Pasaules Veselības organizācija (PVO) ceļ trauksmi par Covid-19 vakcīnu trūkumu attīstības valstīs.

Tā kā vakcinācijas temps Dienvidamerikā un Āfrikā ir gauss, tur saslimstība turpina palielināties.

Tikmēr Rietumu pasaulē tā krītas.

Tomēr organizācija saka, ja nebūs vakcinēti nabadzīgo valstu iedzīvotāji, arī pasaule kopumā nevar cerēt uz uzvaru pār Covid-19.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt