Ziņas vieglajā valodā 22. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 22. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 22. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Daudz saslimušo

Otro dienu pēc kārtas jauno Covid-19 gadījumu skaits Latvijā tuvojas sešiem tūkstošiem.

Saņemtas ziņas par 11 mirušiem slimniekiem, no kuriem deviņi nebija vakcinēti.

Lai arī saslimstība strauji pieaug, slimnīcās šo pacientu skaits nav būtiski mainījies – tie ir 663.A

Augsta saslimstība arī kaimiņos

Lietuvā no visiem pārbaudītajiem, aptuveni ceturtā daļa bija pozitīvi.

Inficēto skaits aizvadītajā diennaktī tur līdzīgs kā pie mums – pārsniedz 5700 gadījumus, bet 17 slimnieki miruši.

Igaunijā jauno gadījumu skaits diennaktī tuvojas pieciem tūkstošiem, četri miruši.

Šajā kaimiņvalstī vairāk nekā trešā daļa testu bija pozitīvi.

Potē bērnus

Vienā no lielajiem vakcinācijas centriem Rīgā šodien varēja potēties arī bērni vecumā no 5 līdz 11 gadiem.

Līdz šim to varēja darīt vien pie ģimenes ārstiem un ārstniecības iestādēs.

Vecāku interese bija liela, tāpēc darbalaiku pagarināja.

Nākotnē šādu iespēju plāno piedāvāt arī novadu vakcinācijas centros.

Ārkārtējā situācija pierobežā

Ārkārtējās situācijas laikā novērsti pieci tūkstoši cilvēku mēģinājumi nelikumīgi šķērsot robežu ar Baltkrieviju.

Vakar tie bija 45 gadījumi.

Ārkārtējo situāciju pierobežā plāno pagarināt līdz 10. maijam.

Atšķirībā no Latvijas uz Lietuvas robežas migrantu skaits pēdējā laikā mazinājies.

Piemēram, vakar tur nebija mēģinājumu nelikumīgi iekļūt valstī.

Aicina vērot putnus

Ornitoloģijas biedrība arī šogad aicina piedalīties akcijā "Ziņo par putniem dārzā".

Tā grib apzināt, kur un kādas putnu sugas Latvijā sastopamas ziemā.

Nākamajā nedēļas nogalē brīvi jāizvēlas viena stunda dienas gaišajā laikā un nepārtraukti jāvēro putni.

Svarīgākais ir pēc tam ir informēt biedrību par rezultātiem.

ASV sūta palīdzību

ASV Ukrainai piegādāja pirmo no vairākiem militārās palīdzības sūtījumiem.

Krievija savukārt turpina militārās mācības pie Ukrainas robežas, bet uz Baltkrieviju sākusi sūtīt iznīcinātājlidmašīnas.

Apspriedīs krīzi

Krīzi pie Krievijas un Ukrainas robežas apspriedīs Lielbritānijas aizsardzības ministrs Bens Volless un Krievijas aizsardzības ministrs Sergejs Šoigu.

Augsta līmeņa avots Apvienotās Karalistes aizsardzības aprindās paziņoja, ka Krievijas aizsardzības ministrs pieņēmis kolēģa aicinājumu tikties.

Mācības Vidusjūrā

Vidusjūrā pirmdien sāksies liela mēroga NATO jūras spēku mācības.

Tajās piedalīsies ASV aviācijas bāzeskuģis.

Mācības notiek laikā, kad pieaug saspīlējums ar Krieviju.

Krievija šomēnes un nākamajā mēnesī rīkos jūras spēku mācības, kas notiks Atlantijas okeānā, Arktikā, Klusajā okeānā un Vidusjūrā.

Par sportu

Latvijas kamaniņu braucējs Kristers Aparjods šodien Šveicē izcīnīja 2. vietu sezonā pēdējā Pasaules kausa posmā un nopelnīja sudraba medaļu Eiropas čempionāta ieskaitē.

Kopvērtējumā Aparjodam bronza un tā pirmoreiz vēsturē ir latvietim.

Divnieku ekipāžu sacensībās Mārtiņam Botam un Robertam Plūmem – bronza.

Laika ziņas

Turpmākā diennakts būs mākoņaina, vietām skaidrosies.

Naktī vietām valsts austrumos īslaicīgi snigs, bet no dienas vidus Kurzemē.

Tur piekrastē iespējams arī lietus.

Pūtīs lēns ziemeļrietumu, rietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -10…-5 grādi, vietām austrumos līdz -15 grādiem, taču siltāks piekrastē – tur -5…0 grādi.

Dienā -6…-1 grāds, jūras piekrastē līdz 2 grādi.

Rīgā – mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Nokrišņu nebūs.

Naktī vēl ziemeļrietumu vējš 4-7 metri sekundē, dienā tas būs vēl lēnāks.

Gaisa temperatūra naktī -5…-4 grādi, dienā -2…0 grādi.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt