Ziņas vieglajā valodā 22. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 22. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 22. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Pirmās instances tiesa Lembergam piespriež 5 gadus cietumā

Koruptīvos noziegumos apsūdzētajam Aivaram Lembergam ("Latvijai un Ventspilij") tiesa piesprieda piecus gadus cietumā, mantas konfiskāciju un naudas sodu.

Lembergu apcietināja tiesas zālē.

Tas ir pirmās instances tiesas spriedums, ko var pārsūdzēt.

Ja spriedums nemainīsies, Lembergam atņems īpašumus, uzņēmumu kapitāldaļas, automašīnas, naudu un citu mantu desmitiem miljonu vērtībā.

Tiesāšanās ilga 12 gadu.

Prokuratūra sākumā prasīja lielāku sodu.

Lembergs uzskata, ka viņa notiesāšana ir politiskais pasūtījums.

Covid-19 krīzes pabalstiem - vēl 100 miljoni eiro

Vēl 100 miljonus eiro novirzīs krīzes pabalstiem.

Kuras sociālās grupas pabalstus saņems, vēl nav zināms.

Tie varētu būt pensionāri un invalīdi, bet Labklājības ministrija ar sociālajiem partneriem par to vēl diskutēs.

Arī par pabalsta apmēru.

Ģimenes ārsti sāk senioru vakcināciju pret Covid-19

Šonedēļ ģimenes ārsti sāka vakcinēt seniorus pret Covid-19.

To piekrita darīt vairāk nekā 500 ģimenes ārstu.

Plānots, ka šo ārstu skaits vēl palielināsies.

Plāno tērēt 48 000 eiro vakcinēšanas apmācībām

Veselības ministrija plāno tērēt 48 tūkstošus eiro, lai apmācītu mediķus, kā vakcinēt.

Cilvēki par to ir sašutuši, tai skaitā mediķi.

Daudzi uzskata, ka tam nav jātērē tik daudz naudas.

Mūsdienās apmācīt var arī tiešsaistē.

Covid-19 inficēto skaits lēnām turpina samazināties

Ar Covid-19 inficēto cilvēku skaits Latvijā otro nedēļu pēc kārtas turpina sarukt.

Tas notiek ļoti lēnām.

Slimību profilakses un kontroles centrs saka, ka samazinājums ir nebūtisks.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja vēl 274 jaunus Covid-19 gadījumus un četri inficētie miruši.

Mazāko klašu skolēni virknē pašvaldību atsāk mācības klātienē

Tajās pašvaldībās, kurās ar Covid-19 slimo mazāk, sākumskolas skolēni atkal mācās klātienē.

Tāda saslimstība, lai mācības varētu notikt, ir 25 novados.

Tomēr Pļaviņās, Skrīveros un Cesvainē šonedēļ vēl visi skolēni mācīsies attālināti.

Skolās ir vēl daudz neskaidrību par dažādiem ar epidemioloģisko drošību saistītiem jautājumiem.

Arī sagatavošanās laiks bija pārāk īss.

ES ārlietu ministri vienojas par jaunām sankcijām pret Krieviju

Eiropas Savienības valstu ārlietu ministri vienojās par jaunām sankcijām pret vairākām Krievijas amatpersonām.

Precīzs saraksts taps tuvākajās dienās.

Iepriekš ar ministriem un diplomātiem Briselē tikās arī Krievijas opozicionāra Alekseja Navaļnija sabiedrotie.

Viņi aicina šajā sarakstā iekļaut arī Krievijas oligarhus.

Mjanmā turpinās protesti

Mjanmas lielākajās pilsētās ielās izgāja vairāki simti tūkstoši cilvēku.

Viņi protestē pret 1. februārī valstī īstenoto armijas apvērsumu.

Šī ir viena no lielākajām demonstrācijām pēdējo nedēļu laikā.

Eiropas Savienības ārlietu ministri brīdina Mjanmas militāros vadoņus par sankcijām pret personām, kuras īstenoja apvērsumu.

Kongo DR uzbrukumā nogalināts Itālijas vēstnieks

Kongo Demokrātiskajā Republikā uzbrukumā nogalināja Itālijas vēstnieku.

Notika uzbrukums Pasaules pārtikas programmas autokolonnai.

Tajā vēstnieku ievainoja un no gūtajiem ievainojumiem viņš mira.

Uzbrukumā nogalināja vēl divus cilvēkus – vēstnieka šoferi un miesassargu. Valsts karavīri pārmeklē apkārtni un cenšas notvert uzbrucējus.

43 gadus vecais vēstnieks Itāliju šajā valstī pārstāvēja kopš 2017. gada.

Iepriekš viņš strādāja arī Marokā un Nigērijā.

Uzbrukumā nogalinātais Itālijas vēstnieks Luka Atanāzio
Uzbrukumā nogalinātais Itālijas vēstnieks Luka Atanāzio

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti