Ziņas vieglajā valodā 22. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 22. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 22. decembrīDace Simanoviča

 

 

Pārtrauks plānveida stacionāro palīdzību slimnīcās

Slimnīcas ir pārpildītas, jo tur ārstējas daudz Covid-19 pacientu.

Tāpēc uz laiku nebūs pieejama plānveida stacionārā palīdzība.

Šāda kārtība būs divas nedēļas.

Poliklīnikas pagaidām strādās kā līdz šim.

Covid-19 pacientu ārstēšanai vajag vairāk mediķu.

Vakar slimnīcās nonāca ļoti daudz šādu pacientu.

Šobrīd tajās ārstējas gandrīz tūkstotis Covid-19 pacientu.

Pagājušā diennaktī Covid-19 Latvijā atklāja vēl vairāk nekā tūkstotim cilvēku, 16 miruši.

 

Baltijas valstis kopā spriedīs par pilsoņu atgriešanu no Lielbritānijas 

Baltijas valstis kopā lems, kā atgādāt Latvijas pilsoņus mājās no Lielbritānijas.

Ar šo valsti satiksme ir pārtraukta.

Tur izplatās koronavīrusa paveids, kas ir vēl lipīgāks.

Baltijas valstis palīdzēs tiem cilvēkiem, kuri iestrēga Lielbritānijā darba vai citu svarīgu iemeslu dēļ, nevis tiem, kuri svētkos vēlējās apciemot dzimteni.

 

Covid-19 slimnieki varēs pašizolēties viesnīcās

Covid-19 slimnieki un kontaktpersonas varēs pašizolēties viesnīcās.

To drīzumā daļēji apmaksās valsts.

Vairāk nekā 30 viesnīcas gatavas uzņemt šādus cilvēkus.

Pilnā apjomā šo pakalpojumu apmaksās tiem, kurus ar speciāliem reisiem atgādās mājās uz Latviju, piemēram, no Lielbritānijas.

Šie cilvēki nevarēs izolēties, kur vēlas.

 

Jaunnedēļ sāks vakcinēt pret Covid-19

Pirmdien, 28. decembrī, Latvijā sāks vakcinēt pret Covid-19.

Pirmie potes saņems mediķi.

Aptaujas liecina, ka ne visi mediķi vēlas vakcinēties.

Dažās slimnīcās to gatavi darīt vairāk par pusi mediķu, citās aptuveni divas trešdaļas.

Atsaucīgāki ir ārsti un medmāsas.

Biežāk no vakcinācijas atsakās aprūpes darbinieki.

Tāpat skeptiskāki ir gados jaunākie darbinieki.

 

Brīdina par iespējamiem pārvietošanās ierobežojumiem

Sabiedrībai ir jāgatavojas, ka var būt plašāki pārvietošanās ierobežojumi.

Tā sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Pagājušajā nedēļā viņš sacīja, ka par to būs jālemj, ja desmit dienu laikā situācija ar Covid-19 neuzlabosies.

 

Arī dabas takās jālieto maskas

Sejas maskas būs jālieto arī dabas takās un pie vides objektiem, kur nevar distancēties.

Tā sacīja veselības ministre Ilze Viņķele.

Viņa atgādināja, ka cilvēkiem ļoti rūpīgi jāvērtē, vai doties skatīties izgaismotus svētku objektus, kur var pulcēties daudz cilvēku.

 

Daļa iedzīvotāju pakļauti nabadzības riskam

Pērn Latvijā nabadzības riskam bija pakļauti vairāk nekā piektdaļa iedzīvotāju.

Tas ir nedaudz mazāk nekā vēl gadu iepriekš.

Visvairāk nabadzības riskam bija pakļauti Latgalē, bet vismazāk – Rīgā un Pierīgā.

Tāpat biežāk nabadzīgi dzīvo ģimenes ar bērniem un vecāki cilvēki.

Ekonomisti saka, ka pēdējos gados izmaiņas ir nelielas.

 

Stradiņa universitātē studijas kļūs dārgākas 

Rīgas Stradiņa universitātē nākamgad par studijām būs jāmaksā vairāk.

Tā tas būs trešdaļā studiju programmu.

Mēnesī maksa būs par 5 līdz 20 eiro lielāka.

Izmaiņas skars jaunos studentus.

 

Baltkrievijā krimināllieta pret opozīcijas līderi

Attēlā Baltkrievijas demokrātiskās opozīcijas pārstāve Svetlana Tihanovska

Baltkrievijas prokuratūra ierosināja krimināllietu pret opozīcijas līderi Svjatlanu Cihanousku un Koordinācijas padomi.

To apsūdz par ekstrēmismu un centieniem sagrābt varu.

Opozīcija uzskata, ka tas ir politisks lēmums, un sola protestus turpināt.

 

Francijā puse neplāno vakcinēties 

Francijā plāno neļaut braukt ar sabiedrisko transportu tiem, kuri nevakcinēsies pret Covid-19.

Vairāk nekā puse francūžu neplāno vakcinēties.

Tā liecina aptaujas.

Tas ir viens no augstākajiem rādītājiem Eiropas Savienībā.

Valdības vakcinācijas kampaņa sāksies svētdien, 27. decembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt