Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 21. maijā

Ziņas vieglajā valodā 21. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 21. maijāDace Simanoviča

 

 

Saslimstība ar Covid-19 samazinās

Saslimstība ar Covid-19 Latvijā nedaudz samazinās.

Tomēr risks saslimt pie mums joprojām ir augstāks nekā citur Eiropā.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 477 jaunus gadījumus, astoņi saslimušie miruši.

Nākamajā nedēļā Latvijā ieceļotājiem no Lielbritānijas, Islandes, Portugāles, kā arī Maltas un Vatikāna nebūs jāievēro pašizolācija.

Atbraucot no citām Eiropas valstīm, joprojām pašizolācijā būs jādodas.

 

Kariņš nodod Saeimas paziņojumu par skatītājiem hokeja spēlēs Veselības ministrijai 

Premjers Krišjānis Kariņš nesasauca valdības ārkārtas sēdi jautājumā par hokeja skatīšanos klātienē.

Saeima vakar deva uzdevumu valdībai nekavējoties izstrādāt kārtību, lai vakcinētie vai Covid 19 pārslimojušie var klātienē skatīties hokeja spēles.

Šo Saeimas uzdevumu Kariņš nodeva Veselības ministrijai.

Ministrija to ir saņēmusi, bet par jautājuma tālāko virzību vēl nelēma.

 

Austrumu slimnīcā veikta unikāla zemmēles kaula operācija 

Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā veica unikālu operāciju.

Pacientei saīsināja zemmēles kaula ragu.

Zemmēles kauls ir vienīgais, kas nav saistīts ar citiem kauliem cilvēka skeletā.

Tam ir divi tādi kā ragi un vienu no tiem operācijā saīsināja.

Zinātniskajā literatūrā nav ziņu par līdzīgiem gadījumiem visā pasaulē.

 

Sīva konkurence par vakancēm skolēnu darbam vasarā

Ir liela interese par skolēnu darbu vasarā.

Uz vakancēm ir tik sīva konkurence, ka ne visi gribētāji varēs strādāt.

Līdz šim pieteikušies aptuveni 7500 skolēnu.

Tas ir tik daudz, cik šobrīd ir darbavietu.

Situācija dažādās Latvijas vietās atšķiras.

Dažviet skolēnu pieteikumus vēl ļoti gaida.

 

Satraucas par amatierkolektīvu nākotni

Kultūras nozare satraucas par amatierkolektīvu nākotni.

Ne visi vakcinējas, līdz ar to ne visi var kopā piedalīties mēģinājumos.

Lai arī lielākā daļa dalībnieku ir gatavi potēties, ir tādi, kuri nevēlas to darīt.

Šobrīd iekštelpās drīkst mēģināt līdz 20 vakcinētiem vai izslimojušiem cilvēkiem.

Visvairāk satraucas mazie kolektīvi.

Kultūras ministrijā sola rūpēties par kolektīvu nākotni.

 

Stājies spēkā pamiers Gazas joslā 

Stājies spēkā pamiers starp Izraēlu un Gazas joslā valdošo radikālo grupējumu “Hamas”.

Tūkstošiem Gazas joslas iedzīvotāju šodien atgriezās mājās.

Viņi bija spiesti tās pamest, kad 10. maijā sākās bruņotas sadursmes.

Tomēr situācija reģionā saglabājas saspīlēta.

 

ES vienotais Covid-19 sertifikāts sāks darboties no 1. jūlija

Eiropas Savienības vienotais Covid-19 sertifikāts sāks darboties no 1. jūlija.

To vairs nesauks par “zaļo”, bet gan par Covid sertifikātu.

Tas apliecinās, ka cilvēks ir vai nu vakcinēts, izslimojis, vai arī tikko veicis Covid-19 testu.

Ar šādu dokumentu vēlas atjaunot brīvu pārvietošanos Eiropā.

To varēs saņemt gan digitāli, piemēram, telefonā, gan arī izdrukātu uz papīra.

 

Gaisa satiksme pirmspandēmijas līmenī Eiropā varētu atgriezties ne ātrāk kā 2029. gadā

Tik daudz lidojumu, kā pirms gada, Eiropā varētu būt ne ātrāk kā 2029. gadā.

Tā prognozē Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācija.

No janvāra līdz aprīļa beigām bija par 65% mazāk lidojumu, nekā tajā pašā laikā 2019. gadā.

 

Latvijas hokeja izlase pasaules čempionātu sāk ar spēli pret Kanādu

Latvijas hokeja izlase šodien sāka savu dalību Pasaules hokeja čempionātā.

Šobrīd rit pirmā spēle.

Tā ir pret titulēto Kanādas izlasi.

Latvijas izlases vārtus sargā Matīss Kivlenieks.

Pēc otrās trešdaļas rezultāts ir 0:2 Latvijas labā.

 

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums.

Naktī daudzviet, dienā vietām īslaicīgi līs.

Vakarā Latgalē līs stipri un iespējams arī pērkona negaiss.

Pūtīs mērens dienvidu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +5…+9 grādi, Vidzemē nedaudz aukstāks.

Dienā +14…+18 grādu.

Laika tips: 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt