Ziņas vieglajā valodā 21. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 21. jūnijā.

Plāno atbalstu iedzīvotājiem nākamajai apkures sezonai

Iedzīvotājiem nākamajā apkures sezonā atbalstu plāno sniegt 350 miljonu apmērā. 

Iedzīvotāji to saņems no oktobra līdz nākamā gada aprīļa beigām. 

Lielākais atbalsts paredzēts mazaizsargātām iedzīvotāju grupām. 

Tās ir personas ar zemiem ienākumiem, seniori, cilvēki ar invaliditāti un citi.

Valdība lēma arī par vairākiem pasākumiem energoresursu kompensēšanai mājsaimniecībām. 

Nākamajā apkures sezonā valsts varētu segt pusi no siltumenerģijas, elektrības un dabasgāzes cenu kāpuma. 

Pēc Ekonomikas ministrijas aplēsēm šiem resursiem šogad cenas varētu pieaugt par teju 40%. 

Pusi no šī pieauguma plāno segt valsts.

Pašvaldībām uztic lemšanu par pedagogu algām atvēlētās naudas sadali skolām   

Valdība atbalstīja jauno pedagogu darba algas aprēķinu un sadales modeli. 

No septembra valsts finansējumu pedagogu darba samaksai aprēķinās un pārskaitīs pašvaldībām. 

Pašvaldības šo naudu sadalīs savām izglītības iestādēm. 

Izglītības un zinātnes ministrijā uzskata, ka tas mudinās pašvaldības pakāpeniski palielināt arī skolēnu un skolotāju skaita attiecību. 

Pedagogu arodbiedrībai pret jauno modeli ir iebildumi un tā aicina no septembra sākt beztermiņa streiku

Pretēji vides sargu iebildēm valdība ļauj cirst jaunākus mežus Latvijā   

Turpmāk varēs izcirst jaunākus mežus. 

Par to otrdien vienojās valdība. 

Šādas izmaiņas pieņemtas ar mērķi palielināt šķeldas ieguvi. 

Tas veicinātu enerģētisko neatkarību. 

Šo jautājumu valdība skatījusi jau agrāk. 

Iepriekš to apturēja sabiedrības pretestības dēļ. 

Vides aizsardzības organizācijas ceļ trauksmi par apdraudējumu vides daudzveidībai.

Aizvadītajā diennaktī vairāk nekā 300 jauni Covid-19 inficēšanās gadījumi

Covid-19 saslimšanas gadījumu skaits diennaktī pārsniedzis 3 simtus. 

Aizvadītajā diennaktī infekciju atklāja 317 cilvēkiem. 

Pieci inficēti cilvēki miruši. 

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs palielinājies līdz 151,7. 

Covid-19 pacientu skaits slimnīcās samazinājies. 

Slimnīcās patlaban ārstējas 121 inficēts cilvēks.

Eiropas Savienības dalībvalstis neiebilst kandidātvalsts statusa piešķiršanai Ukrainai

Eiropas Savienības dalībvalstīm nav iebildumu pret kandidātvalsts statusa piešķiršanu Ukrainai. 

Ceturtdien un piektdien Briselē notiks Eiropas Savienības valstu vadītāju tikšanās. 

Šīs tikšanās laikā Ukrainai un Moldovai plānots piešķirt kandidātvalsts statuss. 

Abas valstis varēs sākt sarunas par pievienošanos blokam.

Maskava draud Lietuvai ar atbildes pasākumiem saistībā ar Kaļiņingradas tranzīta ierobežojumiem       

Maskava drīzumā atbildēšot uz Lietuvas lēmumu ierobežot dzelzceļa kravu pārvadājumus uz Kaļiņingradas apgabalu. 

Lietuva ir ierobežojusi atsevišķu preču tranzītu. 

Ierobežojums saistīts ar Eiropas Savienības noteiktajām sankcijām Krievijai.

Sankcijām nepakļauto preču pārvadājumi nav ierobežoti. 

Nav ierobežota arī pasažieru plūsma. 

Tomēr Krievija to dēvē par Kaļiņingradas apgabala blokādi. 

Maskava draud, ka Lietuvas iedzīvotāji nopietni izjutīšot atbildes pasākumu sekas.

Otrdiena būs saulaina 

Otrdien gaidāms pārsvarā saulains laiks, bez nokrišņiem. 

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz 7...13 grādiem. 

Vietām Kurzemē veidosies migla. 

Pēcpusdienā gaiss sasils līdz 19..,24 grādiem. 

Pūtīs lēns galvenokārt ziemeļu vējš. 

Rīgā pirmssvētku dienā būs lielākoties skaidras debesis. 

Pūtīs lēns ziemeļvējš. 

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz 12 grādiem. 

Dienā termometra stabiņš pakāpsies līdz 21 grādam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt