Ziņas vieglajā valodā 21. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 21. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 21. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Latvijā atklāti vēl gandrīz 6000 Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja gandrīz 6000 cilvēku.

No tiem gandrīz 3500 ir vakcinēti.

Slimnīcās lēnām pieaug Covid-19 pacientu skaits.

Patlaban slimnīcās ārstējas 672, reanimācijā ir 82 Covid-19 pacienti.

 

Vairākas skolas izvēlējušās attālinātās mācības

Vairākas skolas Covid-19 izplatības dēļ turpinās mācības attālināti.

Vīruss pašlaik ļoti izplatās skolās un bērnudārzos.

Rīgā karantīnā atrodas vairāk nekā 600 klases.

Tas ir sešas reizes vairāk nekā pirms nedēļas.

 

Respiratoru lietošana mēnesī var prasīt 30 eiro

No nākamās otrdienas, 25. janvāra, būs prasība publiskās vietās valkāt tikai medicīniskās maskas vai respiratorus.

Katram cilvēkam mēnesī tas var izmaksāt pat 30 eiro.

Medicīniskās maskas jāmaina ik pēc divām stundām, bet respiratorus drīkst nēsāt astoņas stundas.

Eksperti atzīst, ka cilvēki mutes un deguna aizsegus mainīs reti, jo nevarēs tos nopirkt.

 

ASV sniegs rakstiskas atbildes uz Krievijas prasītajām "drošības garantijām"

Amerikas Savienotās Valstis (ASV) iesniegs Krievijai rakstisku atbildi uz Maskavas pieprasītajām drošības garantijām.

Par to vienojās ASV valsts sekretārs Entonijs Blinkens un Krievijas ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs.

Viņi tikās Šveices pilsētā Ženēvā.

Krievija un ASV sarunas turpinās un, iespējams, tiksies abu valstu prezidenti.

Par to vienojās Lavrovs un Blinkens.

Taču Krievija turpina izvietot karavīrus un kara tehniku pie Ukrainas robežas.

 

Lielbritānijas ārlietu ministre aicina Krieviju atvilkt karaspēku no Ukrainas robežas

Lielbritānijas ārlietu ministre Liza Trasa aicina Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu atvilkt savu karaspēku no Ukrainas robežas, lai "nepieļautu milzīgu stratēģisku kļūdu".

Viņa paziņoja, ka Krievija nemācās no savām vēstures kļūdām.

Trasa teica, ka NATO sabiedrotie turpinās atbalstīt Ukrainu.

 

Latvija sūtīs uz Ukrainu raķešu sistēmu "Stinger" un sausās pārtikas uzturdevas

Latvija uz Ukrainu sūtīs pretgaisa aizsardzības raķešu sistēmas "Stinger", karavīru ekipējumu un sauso pārtiku.

Ukrainai palīdzēs arī Lietuva un Igaunija.

Ja Krievija uzbruks Ukrainai, Baltijas valstis kopā ar citām valstīm atbalstīs Ukrainu un tās iedzīvotājus.

 

Jūhansone: Migrantu atstumšanai pāri robežām nav vietas ES tiesību sistēmā

Eiropas Savienības valstis nedrīkst atstumt migrantus atpakaļ pāri robežām.

Tas ir nelikumīgi un to nedrīkst pieļaut ES tiesību sistēmā.

To paziņoja ES iekšlietu komisāre Ilva Jūhansone.

Viņa piedalījās robežu drošībai veltītā starptautiskā konferencē Viļņā.

ES komisāre teica, ka migrantiem jādod tiesības lūgt patvērumu.

Tikmēr Lietuvas amatpersonas situāciju uz robežas ar Baltkrieviju raksturoja kā hibrīduzbrukumu.

 

Uzņem filmu par Itu Kozakeviču

Režisore Ilze Kunga-Melgaile uzņem filmu par Itu Kozakeviču.

Viņa bija viena no Atmodas laika aktīvistēm un cīnījās par Latvijas neatkarību.

Viņa bija drosmīga žurnāliste un politiķe.

Itas Kozakevičas dzīve aprāvās 35 gadu vecumā.

Filma stāstīs par laiku no 1988. gada nogales līdz 1990. gada rudenim.

Ir uzņemtas filmas pirmās epizodes.

Filmas "Dzīve pārtraukta" pirmizrāde plānota nākamā gada pavasarī.

 

Laika ziņas

Sestdien debesis lielākoties klās mākoņi.

Vietām snigs un putinās, naktī sniegputenis gaidāms vēl daudzviet.

Ziemeļu, ziemeļrietumu vējš brāzmās līdz 10–15 metriem sekundē, naktī piekrastē vēl līdz 20–22 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 0…-4 grādi. 

Dienā +1…-3 grādi.

 

Rīgā naktī palaikam snigs un putinās.

Brāzmains ziemeļu, ziemeļrietumu vējš naktī 15–19 metri sekundē, dienā 15–16 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī un dienā 0…-2 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti